3 års trotsen - tom i sömnen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    3 års trotsen - tom i sömnen

    Alltså hur gör man?

    Vår treåring kan vakna i full konflikt.. typ att hon ska bada mitt i natten och skriker en timme om hon inte får det. Blir galen om man kastar kissblöjan osv.

    Hjälper inte hur man försöker, man blir galen.

    På dagarna är det svårt att få henne att äta, klä på sig och allmänt göra som man säger. Fast man försöker lirka och leka fram det man vill.

    Funkar jättebra på dagis och med andra vuxna, barnvakter etc...
  2. 1
    3 års trotsen - tom i sömnen Alltså hur gör man?

    Vår treåring kan vakna i full konflikt.. typ att hon ska bada mitt i natten och skriker en timme om hon inte får det. Blir galen om man kastar kissblöjan osv.

    Hjälper inte hur man försöker, man blir galen.

    På dagarna är det svårt att få henne att äta, klä på sig och allmänt göra som man säger. Fast man försöker lirka och leka fram det man vill.

    Funkar jättebra på dagis och med andra vuxna, barnvakter etc...
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Jag försökte lirkandet med sonen o leka fram det. funkade typ 3% av gångerna, tillslut blev jag så trött att jag satt hårt mot hårt!
    Säger jag NEJ så är det N.E.J lyssnar du inte så bär jag bort dig! vill du skrika i 2 timmar för du inte fick vira in hunden i toa papper så gör du det lille vän, min rör det inte i ryggen.
    Är det så att vi ska till dagis så SKA vi till dagis! Tar du inte på dig jacka och stövlar själv så tar jag på dom åt dig! sparkar du av dig dom! inga problem i med allt i en kasse och sen bära ungen skrikandes och sprattlandes som en galning genom snön.
    MEN varge gång barnet lugnar ner sig igen så förklarar man om vad varför.
    "Jag vill inte vara med dig när du skriker, jag får ont i mina öron, och har mamma sagt att vi tar godiset sen så gör vi det, du måste lära dig att vänta. Jag älskar dig jätte mycket, men det hjälper inte att skrika"

    Dom kommer gå bananas först och bli helt galna. men sen lugnar dom ner sig när dom ser att ders små utbrott inte hjälper, och DÅ kan man börja resonera lite smått med dom igen
  4. 2
    Jag försökte lirkandet med sonen o leka fram det. funkade typ 3% av gångerna, tillslut blev jag så trött att jag satt hårt mot hårt!
    Säger jag NEJ så är det N.E.J lyssnar du inte så bär jag bort dig! vill du skrika i 2 timmar för du inte fick vira in hunden i toa papper så gör du det lille vän, min rör det inte i ryggen.
    Är det så att vi ska till dagis så SKA vi till dagis! Tar du inte på dig jacka och stövlar själv så tar jag på dom åt dig! sparkar du av dig dom! inga problem i med allt i en kasse och sen bära ungen skrikandes och sprattlandes som en galning genom snön.
    MEN varge gång barnet lugnar ner sig igen så förklarar man om vad varför.
    "Jag vill inte vara med dig när du skriker, jag får ont i mina öron, och har mamma sagt att vi tar godiset sen så gör vi det, du måste lära dig att vänta. Jag älskar dig jätte mycket, men det hjälper inte att skrika"

    Dom kommer gå bananas först och bli helt galna. men sen lugnar dom ner sig när dom ser att ders små utbrott inte hjälper, och DÅ kan man börja resonera lite smått med dom igen
  5. Medlem sedan
    Jan 1999
    #3
    Jäklar i min lilla låda vad du är bra tjejen!

    OT - hur ÄR det med benet? Vad sa VC om ev borreliaprover som ngn här föreslog? Har tänkt så mycket på dig och ditt lilla ben
  6. 3
    Jäklar i min lilla låda vad du är bra tjejen!

    OT - hur ÄR det med benet? Vad sa VC om ev borreliaprover som ngn här föreslog? Har tänkt så mycket på dig och ditt lilla ben
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    tackar!!! Man lär sig av sina misstag, eller lär man sig av att tillslut är tålamodet BORTA!

    Jag ringde till dom men dom vill inte göra något borrelia test på mig, utan är det inte borta i februari så ska jag höra av mig igen och då KANSKE det blir aktuellt. jäkla nötter!!
    Peppar peppar ta i trä, så har benet faktist skött sig riktigt bra senaste dagarna. Inte alls den idiot smärtan på natten längre. Blixtrar o har sig fortfarande men inte dom super långa smärt topparna längre, utan det värker o gör ont men smärttopparna varar runt 2-3 minuter nu istället
  8. 4
    tackar!!! Man lär sig av sina misstag, eller lär man sig av att tillslut är tålamodet BORTA!

    Jag ringde till dom men dom vill inte göra något borrelia test på mig, utan är det inte borta i februari så ska jag höra av mig igen och då KANSKE det blir aktuellt. jäkla nötter!!
    Peppar peppar ta i trä, så har benet faktist skött sig riktigt bra senaste dagarna. Inte alls den idiot smärtan på natten längre. Blixtrar o har sig fortfarande men inte dom super långa smärt topparna längre, utan det värker o gör ont men smärttopparna varar runt 2-3 minuter nu istället
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Åh, men då verkar det ju gå åt rätt håll. Skönt.

    Härligt att du är på g med utbildning också - way to go!
  10. 5
    Åh, men då verkar det ju gå åt rätt håll. Skönt.

    Härligt att du är på g med utbildning också - way to go!
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6

    vad skönt att läsa!

    jag gör likadant, och jag är så trött på att själv höra mina förklaringar om och om igen att jag slår dövörat till till mig själv ... det känns som om jag går på autopilot, men härdar ut för jag tänker att investerar jag nu, har jag igen det i tonåren... *hoppashoppas*
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  12. 6
    vad skönt att läsa! jag gör likadant, och jag är så trött på att själv höra mina förklaringar om och om igen att jag slår dövörat till till mig själv ... det känns som om jag går på autopilot, men härdar ut för jag tänker att investerar jag nu, har jag igen det i tonåren... *hoppashoppas*

Liknande trådar

  1. Trotsen är här....
    By Kattou in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 20:48
  2. 3 års trotsen
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 20:54
  3. Trotsen fortsätter
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:21
  4. 2-års trotsen?!
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 11:45
  5. nu har trotsen kommit
    By petrapeps in forum _99 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 12:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar