Hur räknar man ut vinstskatt?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Hur räknar man ut vinstskatt?

    Vi låssas... Att jag säljer min bostadsrätt och går 2 miljoner med vinst. vad får jag betala i skatt? 30 %? Har det någon betydelse att jag lagt ner stålar på renovering?
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Hur räknar man ut vinstskatt? Vi låssas... Att jag säljer min bostadsrätt och går 2 miljoner med vinst. vad får jag betala i skatt? 30 %? Har det någon betydelse att jag lagt ner stålar på renovering?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Du får dra av renoveringar som gjorts sista fem åren och mäklararvodet. Sen är det 22% vinstskatt på det. (Eller egentligen 30% av 2/3).
    I much prefer whining to counting my blessings!
  4. 2
    Du får dra av renoveringar som gjorts sista fem åren och mäklararvodet. Sen är det 22% vinstskatt på det. (Eller egentligen 30% av 2/3).
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Japp, det har betydelse. Du får under vissa förutsättningar subtrahera kostnaderna för värdehöjande renovering från vinsten. Jag har för mig att det finns lite krav på summor och hur länge sedan det var. Dessutom får du dra av "den del av alla dina månadsavgifter som gått till att amortera på föreningens lån", om jag inte kommer ihåg helt fel. Känn på den meningen, du.. Det är inte helt trivialt att räkna ut. Jag har även för mig att du får dra av om du lämnar föreningen med större inre reparationsfond, än vad som var i den när du gick med i föreningen.
  6. 3
    Japp, det har betydelse. Du får under vissa förutsättningar subtrahera kostnaderna för värdehöjande renovering från vinsten. Jag har för mig att det finns lite krav på summor och hur länge sedan det var. Dessutom får du dra av "den del av alla dina månadsavgifter som gått till att amortera på föreningens lån", om jag inte kommer ihåg helt fel. Känn på den meningen, du.. Det är inte helt trivialt att räkna ut. Jag har även för mig att du får dra av om du lämnar föreningen med större inre reparationsfond, än vad som var i den när du gick med i föreningen.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Flutte hej och hå vad det ska räknas:-) Tack båda för svaren:-)
  8. 4
    Flutte hej och hå vad det ska räknas:-) Tack båda för svaren:-)

Liknande trådar

  1. fråga om vinstskatt
    By sargit in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 18:01
  2. vinstskatt
    By vinstskatt in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 02:33
  3. vinstskatt
    By toktroll in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 16:14
  4. Vinstskatt vid försäljning?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 15:42
  5. Vinstskatt på husförsäljning?
    By Only the lonely in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 21:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar