Han eller honkatt?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Han eller honkatt?

    Funderar på att skaffa katt. Är det någon skillnad på revirstorleken mellan han- och honkatter? Kastrerade naturligtvis. Håller sig honkatter närmare hemmet? Eller är det mer ett karaktärsdrag hos varje enskild katt. Kunskap och erfarenhet efterlyses!
  2. 1
    Han eller honkatt? Funderar på att skaffa katt. Är det någon skillnad på revirstorleken mellan han- och honkatter? Kastrerade naturligtvis. Håller sig honkatter närmare hemmet? Eller är det mer ett karaktärsdrag hos varje enskild katt. Kunskap och erfarenhet efterlyses!
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Om de är kastrerade tycker jag det mer beror på personlighet (självständighet/kaxighet) än på kön. Jag har haft honkatt som gick långt och hankatter som inte gått av gården. Okastrerad hane däremot vandrar så långt han behöver för att hitta hona.
  4. 2
    Om de är kastrerade tycker jag det mer beror på personlighet (självständighet/kaxighet) än på kön. Jag har haft honkatt som gick långt och hankatter som inte gått av gården. Okastrerad hane däremot vandrar så långt han behöver för att hitta hona.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Om de är kastrerade, ingen skillnad mellan könen.
  6. 3
    Om de är kastrerade, ingen skillnad mellan könen.

Liknande trådar

  1. Han eller honkatt?
    By snickaren in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 07:56
  2. kastrering av honkatt
    By Sanna, William&Linus in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 09:04
  3. Honkatt
    By _jennifer_ in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 05:59
  4. Kastrera honkatt
    By Nett@n in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 19:44
  5. När kastrera honkatt?
    By åsa in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 23:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar