3 års trotsen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    3 års trotsen

    när tar den slut? Hon är 3 år och 8 månader snart...
  2. 1
    3 års trotsen när tar den slut? Hon är 3 år och 8 månader snart...
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Ingen aning visste inte att det fanns en sådan:-)
  4. 2
    Ingen aning visste inte att det fanns en sådan:-)
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    runt fem??! vi har en fyraåring som precis har gått rakt in i "treårstrotsen"... lycka till... du behöver det minst lika bra som vi.

  6. 3
    runt fem??! vi har en fyraåring som precis har gått rakt in i "treårstrotsen"... lycka till... du behöver det minst lika bra som vi.

  7. kerstimärta
    #4
    Jag tror det beror på barn/föräldrar.

    När de stött på en utmätt mängd med gränser tar det slut.

    Så, håll på gränserna!
  8. 4
    Jag tror det beror på barn/föräldrar.

    När de stött på en utmätt mängd med gränser tar det slut.

    Så, håll på gränserna!
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    när de flyttar hemifrån?

    jag trodde trotsen skulle ge med sig lite vid 4 men icke

    sen kanske man inte kan kalla det trots utan att barnet skaffar sig en egen vilja och faktiskt vill ha kontroll över sitt liv, men som förälder kan man ju bli galen på utbrott kring om vilken gaffel de ska ha att äta med
  10. 5
    när de flyttar hemifrån?

    jag trodde trotsen skulle ge med sig lite vid 4 men icke

    sen kanske man inte kan kalla det trots utan att barnet skaffar sig en egen vilja och faktiskt vill ha kontroll över sitt liv, men som förälder kan man ju bli galen på utbrott kring om vilken gaffel de ska ha att äta med
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Iiiihahhaaaaiiiiiiiiii!!!!!!!! !!!

    Får hopp - det går över när de flyttar hemifrån? Undrar om jag kan få min 14-åring att flytta nu.

    Just det, utvecklingsperiod heter det. *Påminner mig själv*
  12. 6
    Iiiihahhaaaaiiiiiiiiii!!!!!!!! !!!

    Får hopp - det går över när de flyttar hemifrån? Undrar om jag kan få min 14-åring att flytta nu.

    Just det, utvecklingsperiod heter det. *Påminner mig själv*
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    Tar trotsen slut någon gång? *förvånad* Det visste jag inte.
  14. 7
    Tar trotsen slut någon gång? *förvånad* Det visste jag inte.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    äsch!!!...

    ...en kvart vid dryga 2 år - sen blir dom lika glada, respektfulla & positiva som sina föräldrar!!!...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  16. 8
    äsch!!!... ...en kvart vid dryga 2 år - sen blir dom lika glada, respektfulla & positiva som sina föräldrar!!!...
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9
    Hon ändrar sig varannan minut ang allt, vaknar ofta mitt i natten och befinner sig mitt i ett trotsutbrott, slåss vägrar allt osv

    försöker locka och pocka, samarbeta, sätter ner foten osv hon kör mkt hårdare med mig än mot sin pappa

    hon härjar med mormor rätt bra också..

    fungerar bra på förskolan.
  18. 9
    Hon ändrar sig varannan minut ang allt, vaknar ofta mitt i natten och befinner sig mitt i ett trotsutbrott, slåss vägrar allt osv

    försöker locka och pocka, samarbeta, sätter ner foten osv hon kör mkt hårdare med mig än mot sin pappa

    hon härjar med mormor rätt bra också..

    fungerar bra på förskolan.
  19. Medlem sedan
    May 2009
    #10
    Absolut inte. De är trotsiga sen också *vet*
  20. 10
    Absolut inte. De är trotsiga sen också *vet*
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    men att hon trotsar mest med dig beror ju på att hon känner sig trygg med dig och vågar prov gränserna för hon vet att du alltid finns där oavsett
  22. 11
    men att hon trotsar mest med dig beror ju på att hon känner sig trygg med dig och vågar prov gränserna för hon vet att du alltid finns där oavsett
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Passa på och njut...det blir värre
  24. 12
    Passa på och njut...det blir värre
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    Aldrig

    min dotter har bara mer eller mindre trotsig hela sitt liv, nu är hon 16 och hon har varit en skapligt lugn tonåring gränserna har hon ju testat hela sitt liv ändå så hon vet precis vart gränsen går fast vist testar hon fortfarande men det kunde varit värre.

    inte svar du vill ha men hur var du själv jag var en gränstestare hela uppväxten och ser att dottern ärft det av sin mor sedan har jag en som haft korta testperioder som knappt hörts utan han är lugnet själv ibland tror jag att det beror på att lillasyster ändå alltid varit värre så varför prova liksom
  26. 13
    Aldrig min dotter har bara mer eller mindre trotsig hela sitt liv, nu är hon 16 och hon har varit en skapligt lugn tonåring gränserna har hon ju testat hela sitt liv ändå så hon vet precis vart gränsen går fast vist testar hon fortfarande men det kunde varit värre.

    inte svar du vill ha men hur var du själv jag var en gränstestare hela uppväxten och ser att dottern ärft det av sin mor sedan har jag en som haft korta testperioder som knappt hörts utan han är lugnet själv ibland tror jag att det beror på att lillasyster ändå alltid varit värre så varför prova liksom
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Du kommer få två veckors respit nånstans där vid femåtthalvt. Sen tar det hus i helvete igen.
  28. 14
    Du kommer få två veckors respit nånstans där vid femåtthalvt. Sen tar det hus i helvete igen.
  29. Medlem sedan
    Sep 2006
    #15
    det har vi problem med oxå här hemma, att sonen kör tuffare mot mig än mot andra i sin trots. Det har (vad jag läst mig till) med att göra med vem barnet känner sig mest säkert. Så, jag får känslan av att barnet känner sig mest trygg hos dig och mormor?!? kan det stämma?!
  30. 15
    det har vi problem med oxå här hemma, att sonen kör tuffare mot mig än mot andra i sin trots. Det har (vad jag läst mig till) med att göra med vem barnet känner sig mest säkert. Så, jag får känslan av att barnet känner sig mest trygg hos dig och mormor?!? kan det stämma?!
  31. kerstimärta
    #16
    Men du, vaknandet på natten. Kan det röra sig om det som kallas nattskräck?

    Finns kanske någon som kan utveckla det ämnet eller du kan googla. Har hört talas om det och det låter jättejobbigt, men inte farligt och dessutom övergående!
  32. 16
    Men du, vaknandet på natten. Kan det röra sig om det som kallas nattskräck?

    Finns kanske någon som kan utveckla det ämnet eller du kan googla. Har hört talas om det och det låter jättejobbigt, men inte farligt och dessutom övergående!
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17

    lite amatörpsykoligi nu´rå...

    ...du & din man har det lite darrigt vill jag minnas, visst var det han som t ex NO way ville ha fler barn & sen så helt plötsligt NU! Och blev helt intolerant för att ta i lite i underkant, eller blandar jag ihop?...

    OM jag har rätt så kan det vara så att er dotter känner sig smulan otrygg i tillvaron & låter dig (den hon känner sig mest säker på) få ta smällen av hennes oro för hon vet att du med stor sannolikhet innerst inne älskar henne ändå, kanske?...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  34. 17
    lite amatörpsykoligi nu´rå... ...du & din man har det lite darrigt vill jag minnas, visst var det han som t ex NO way ville ha fler barn & sen så helt plötsligt NU! Och blev helt intolerant för att ta i lite i underkant, eller blandar jag ihop?...

    OM jag har rätt så kan det vara så att er dotter känner sig smulan otrygg i tillvaron & låter dig (den hon känner sig mest säker på) få ta smällen av hennes oro för hon vet att du med stor sannolikhet innerst inne älskar henne ändå, kanske?...
  35. Medlem sedan
    Jan 2005
    #18
    Förra året hade vi ju en tuff kris i vår relation vilket ledde till att hon var mest med mig (vi bodde ihop hela tiden men jag tog henne mest ) han var inte alls sig själv, riktigt deprimerad ville göra slut osv så jag och mina föräldrar var mycket med lilltjejen. kan komma från den perioden sen tror jag att vi skär oss lättare rent kemi eller tjej-mässigt också..

    pappan tar det coolare.
  36. 18
    Förra året hade vi ju en tuff kris i vår relation vilket ledde till att hon var mest med mig (vi bodde ihop hela tiden men jag tog henne mest ) han var inte alls sig själv, riktigt deprimerad ville göra slut osv så jag och mina föräldrar var mycket med lilltjejen. kan komma från den perioden sen tror jag att vi skär oss lättare rent kemi eller tjej-mässigt också..

    pappan tar det coolare.
  37. Medlem sedan
    Dec 2005
    #19
    sen tror jag också att barn känner av om man är extra lättretlig och blir lite extra jobbiga
  38. 19
    sen tror jag också att barn känner av om man är extra lättretlig och blir lite extra jobbiga
  39. Medlem sedan
    Sep 2006
    #20
    mwohahahaha tack för den



    jag skaaa jobba på mitt tålamod och överseende, okeeej!!

  40. 20
    mwohahahaha tack för den



    jag skaaa jobba på mitt tålamod och överseende, okeeej!!

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Trotsen är här....
    By Kattou in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 20:48
  2. Alltså den här trotsen...
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 17:07
  3. 3 års trotsen - tom i sömnen
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 11:21
  4. Trotsen fortsätter
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:21
  5. 2-års trotsen?!
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 11:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar