Min Shar Pei är drygt 10 år...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Min Shar Pei är drygt 10 år...

    (flyttar upp tråden) och jag har haft henne utan minsta lilla problem. För 2 år sedan fick hon livmodersinflammation och då opererade vi bort livmodern, men det är ju inte speciellt just för den rasen utan drabbar alla.

    Vi kanske har haft tur, för jag vet att det kan uppstå mkt problem med denna ras, men som sagt våran fina Mia är 10½, frisk som en mört och pigg som en lärka Har aldrig haft någon annan sjukdom.

    När min kära svärmor fick ta bort sin collie härom dagen fick jag mig en tankeställare att det kanske inte är så länge till jag får ha kvar min älskade Mia. Började därför googla lite om ålder m.m. men hitta inga svar. Hmm, dålig på att söka kanske *S*

    Så det FINNS Sharpeier över 10 år. Min ligger bredvid mig här
    <3 Mamma till världens 3 vackraste barn <3

    Läs om vårat liv på http://eliassonfamily.blogg.se
  2. 1
    Min Shar Pei är drygt 10 år... (flyttar upp tråden) och jag har haft henne utan minsta lilla problem. För 2 år sedan fick hon livmodersinflammation och då opererade vi bort livmodern, men det är ju inte speciellt just för den rasen utan drabbar alla.

    Vi kanske har haft tur, för jag vet att det kan uppstå mkt problem med denna ras, men som sagt våran fina Mia är 10½, frisk som en mört och pigg som en lärka Har aldrig haft någon annan sjukdom.

    När min kära svärmor fick ta bort sin collie härom dagen fick jag mig en tankeställare att det kanske inte är så länge till jag får ha kvar min älskade Mia. Började därför googla lite om ålder m.m. men hitta inga svar. Hmm, dålig på att söka kanske *S*

    Så det FINNS Sharpeier över 10 år. Min ligger bredvid mig här
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Kul för dig, vilken tur att ha fått en så¨frisk individ. De är tyvärr inte så vanliga... Pratade med en uppfödare bara härom veckan, hennes uppfödningar hade haft en snittålder på 6-7 år.
  4. 2
    Kul för dig, vilken tur att ha fått en så¨frisk individ. De är tyvärr inte så vanliga... Pratade med en uppfödare bara härom veckan, hennes uppfödningar hade haft en snittålder på 6-7 år.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Tillägg: Rasens största problem just nu är att det egna rasförbundet satsar på helt fel saker när det gäller hälsoläget i aveln. Tacking och sånt skit i all ära, men det är ju njurarna som har ihjäl de flesta...
  6. 3
    Tillägg: Rasens största problem just nu är att det egna rasförbundet satsar på helt fel saker när det gäller hälsoläget i aveln. Tacking och sånt skit i all ära, men det är ju njurarna som har ihjäl de flesta...

Liknande trådar

  1. Livslängd på en Shar Pei ?
    By Maria m. 3 gullungar in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-04, 14:19
  2. Drygt
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 19:28
  3. Shâr skulle jag rösta om jag vore...
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 08:17
  4. Drygt...
    By Paxelle in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 09:05
  5. drygt!!!
    By fridahill in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 22:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar