Ibland är jag rädd!
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Ibland är jag rädd!

    Alltså. Nästan hela tiden så känner jag att jo, livet är på rätt spår och det kommer bli bra.

    Men ibland, som nu, blir jag så himla rädd!! Allt är i förändring. Precis allt. Tänk om jag försvinner igen? Tänk om jag inte kan och inte vågar ta mig an livet trots allt? Även om livet med L var väldigt stillsamt så var det tryggt också. Och nä ingen fara. Jag vill inte tillbaka. Jag är bara skitskraj!
  2. 1
    Ibland är jag rädd! Alltså. Nästan hela tiden så känner jag att jo, livet är på rätt spår och det kommer bli bra.

    Men ibland, som nu, blir jag så himla rädd!! Allt är i förändring. Precis allt. Tänk om jag försvinner igen? Tänk om jag inte kan och inte vågar ta mig an livet trots allt? Även om livet med L var väldigt stillsamt så var det tryggt också. Och nä ingen fara. Jag vill inte tillbaka. Jag är bara skitskraj!
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Jo men det är vi...

    nog alla lite till mans. Jag kan vara lite sån jag med ibland.

    Mycket hänger på dagsformen också, är man i ett svagt tillstånd så kan det blir jobbigare att stå emot olika känslor och intryck.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Jo men det är vi... nog alla lite till mans. Jag kan vara lite sån jag med ibland.

    Mycket hänger på dagsformen också, är man i ett svagt tillstånd så kan det blir jobbigare att stå emot olika känslor och intryck.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Du är inte ensam. Jag kan bli vettskrämd över saker jag också, men sen går det över igen. Känslor är jobbiga saker ibland och underbart ibland, så kommer det nog alltid vara.

    En annan dag är en annan dag
  6. 3
    Du är inte ensam. Jag kan bli vettskrämd över saker jag också, men sen går det över igen. Känslor är jobbiga saker ibland och underbart ibland, så kommer det nog alltid vara.

    En annan dag är en annan dag
  7. monka
    #4
    Ja mycket hänger nog på dagsformen.
  8. 4
    Ja mycket hänger nog på dagsformen.
  9. monka
    #5
    Ja det är bara att hitta tillbaka till den grundmurade tron.
  10. 5
    Ja det är bara att hitta tillbaka till den grundmurade tron.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Den som inte är rädd är inte modig bara dum. Den som är modig är rädd, men gör ändå.
  12. 6
    Den som inte är rädd är inte modig bara dum. Den som är modig är rädd, men gör ändå.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Jag är också rädd, ibland. För hur det ska gå i framtiden, för hur jag kommer må och om de problem som finns just nu kommer ordna sig.
    Jag hoppas att du mår bättre i morgon.
  14. 7
    Jag är också rädd, ibland. För hur det ska gå i framtiden, för hur jag kommer må och om de problem som finns just nu kommer ordna sig.
    Jag hoppas att du mår bättre i morgon.
  15. Salander
    #8
    Det blir nog alla ibland. Jag kan bli rädd när allt är FÖR bra, då tänker jag :-vad ska gå åt helvete nu då. Sen får man slå bort det där.
    Klart allt ska gå bra.
  16. 8
    Det blir nog alla ibland. Jag kan bli rädd när allt är FÖR bra, då tänker jag :-vad ska gå åt helvete nu då. Sen får man slå bort det där.
    Klart allt ska gå bra.
  17. monka
    #9
    Jag vet jag är modig. Vet inom mig och jag får höra det ofta. Har aldrig tänkt att rädslan kan hänga ihop med det men det var lättköpt
  18. 9
    Jag vet jag är modig. Vet inom mig och jag får höra det ofta. Har aldrig tänkt att rädslan kan hänga ihop med det men det var lättköpt
  19. monka
    #10
    Ja det är klart det ska gå bra....
  20. 10
    Ja det är klart det ska gå bra....
  21. monka
    #11
    Det hoppas jag med
  22. 11
    Det hoppas jag med
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Jag tycker att du ska försöka landa... och leva i nuet, lättare sagt än gjort men försök.
  24. 12
    Jag tycker att du ska försöka landa... och leva i nuet, lättare sagt än gjort men försök.
  25. monka
    #13
    Det är så svårt just nu. När jag är på plats där jag ska vara tror jag det går bättre. Nu är det bara att rodda allt liksom.
  26. 13
    Det är så svårt just nu. När jag är på plats där jag ska vara tror jag det går bättre. Nu är det bara att rodda allt liksom.

Liknande trådar

  1. Ibland blir jag så rädd så rädd
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 17:56
  2. Blir så rädd ibland
    By Nattälvan in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 22:02
  3. Rädd för pyskos och rädd för smärtan....
    By BraigaMamma in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 23:47
  4. Rädd & förståndig eller rädd & feg?
    By Karolinalina in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 04:33
  5. Ibland paniskt rädd...(lite långt)
    By Mamma till två flickor in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 12:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar