Ge bort present!
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Ge bort present!

    På julafton är det min syster som ordnar det mesta, vi andra dvs jag och min mamma ska ta med lite mat men annars står syrran för ALLT. Därför tänkte jag ha ngt med mig, som en liten present för julklappar ger vi bara barnen.

    Förra året fick hon en korg med ljus, glögg och julgodis. I år har hon redan beställt julgodis så det får hon ändå. Nån som har tips på vad jag kan ge?

    Glöggsorter kan ni ngt om det? Vilka vinglögger och saftglögger är goda? Svårt för mig att veta då jag inte dricker glögg.

    Kramar Anna
  2. 1
    Ge bort present! På julafton är det min syster som ordnar det mesta, vi andra dvs jag och min mamma ska ta med lite mat men annars står syrran för ALLT. Därför tänkte jag ha ngt med mig, som en liten present för julklappar ger vi bara barnen.

    Förra året fick hon en korg med ljus, glögg och julgodis. I år har hon redan beställt julgodis så det får hon ändå. Nån som har tips på vad jag kan ge?

    Glöggsorter kan ni ngt om det? Vilka vinglögger och saftglögger är goda? Svårt för mig att veta då jag inte dricker glögg.

    Kramar Anna
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Jag tyckte jättemycket om Vintras Kravmärkta starkvisnglögg, inte för sliskig och bra doft och smak av kerdemumma.
  4. 2
    Jag tyckte jättemycket om Vintras Kravmärkta starkvisnglögg, inte för sliskig och bra doft och smak av kerdemumma.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Jag skulle tycka att det vore roligt att få ett sånt litet kit med olika årgångsglöggar, finns i småflaskor.
  6. 3
    Jag skulle tycka att det vore roligt att få ett sånt litet kit med olika årgångsglöggar, finns i småflaskor.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Jag kokade egen fikonmarmelad förra året och gav bort i snygg burk med snygg etikett och ett gäng ostar. Det går ju att lägga till kex och vin också, typ.
  8. 4
    Jag kokade egen fikonmarmelad förra året och gav bort i snygg burk med snygg etikett och ett gäng ostar. Det går ju att lägga till kex och vin också, typ.
  9. Medlem sedan
    Dec 2010
    #5

    Nytorgsmarmelad

    Jättegott!


    1 liter frysta hallon
    9 dl musovadosocker
    150g mörk kvalitetschoklad 70-72%




    Blanda hallon och socker i en kastrull och låt sjuda i ca 15 minuter.
    Skumma av om det behövs
    Tag bort från plattan och smält ned grovt hackad choklad.
    Låt marmeladen svalna och lägg i burk.

    Jag en god fikonmarmelad på min blogg nedan med.
    Mer nyttiga och läckra recept,och inspiration hittar du på www.ovanligtgott.se
  10. 5
    Nytorgsmarmelad Jättegott!


    1 liter frysta hallon
    9 dl musovadosocker
    150g mörk kvalitetschoklad 70-72%




    Blanda hallon och socker i en kastrull och låt sjuda i ca 15 minuter.
    Skumma av om det behövs
    Tag bort från plattan och smält ned grovt hackad choklad.
    Låt marmeladen svalna och lägg i burk.

    Jag en god fikonmarmelad på min blogg nedan med.

Liknande trådar

  1. Ge bort present!
    By Annamj in forum _0907 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 14:21
  2. Gå bort-present
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 12:03
  3. Gå bort present
    By Nyponrosen in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 09:08
  4. Gå bort present...
    By Fergie80 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 13:59
  5. Bra gå-bort-present?
    By Nadja in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 00:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar