NY igen, vilket område?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    NY igen, vilket område?

    Sitter och tittar efter NY-hotell, en smärre omöjlighet när man har noll koll på stan,men jag tänkte att det kanske är lättast att begränsa sig till ett område.

    Om ni åker till NY - var vill ni helst bo? Själv vill jag hellre bo i ett område där man kan gå ut och äta en mysig frukost och ströva omkring, snarare än att ha turistfällorna runt hörnet, om ni förstår. Dessa kan man ju ta tunnelbanan till.

    Jättetacksam för tips!
    "I look just like the girl next door... if you happen to live next door to an amusement park" Dolly Parton
  2. 1
    NY igen, vilket område? Sitter och tittar efter NY-hotell, en smärre omöjlighet när man har noll koll på stan,men jag tänkte att det kanske är lättast att begränsa sig till ett område.

    Om ni åker till NY - var vill ni helst bo? Själv vill jag hellre bo i ett område där man kan gå ut och äta en mysig frukost och ströva omkring, snarare än att ha turistfällorna runt hörnet, om ni förstår. Dessa kan man ju ta tunnelbanan till.

    Jättetacksam för tips!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Vi bodde i en lägenhet i Brooklyn första dagarna och sedan pâ Manhattan. Jag tycker att bâda ställena var fulla av charm!
    Som du säger sâ skulle jag undvika turistfällorna och ta ett hotell som ligger centralt men inte för centralt.
  4. 2
    Vi bodde i en lägenhet i Brooklyn första dagarna och sedan pâ Manhattan. Jag tycker att bâda ställena var fulla av charm!
    Som du säger sâ skulle jag undvika turistfällorna och ta ett hotell som ligger centralt men inte för centralt.
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    ja, tittar nu på hotell

    på Upper West Side, hoppas det blir bra.

    tack för svar
    "I look just like the girl next door... if you happen to live next door to an amusement park" Dolly Parton
  6. 3
    ja, tittar nu på hotell på Upper West Side, hoppas det blir bra.

    tack för svar
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Roligt att âka till NY, vi är supernöjda över vâr resa dit, det är en av de bästa.
  8. 4
    Roligt att âka till NY, vi är supernöjda över vâr resa dit, det är en av de bästa.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    När vi var där i november bodde vi mitt i smeten vid Grand Central Station och det var häftigt på alla sätt men inte speciellt mysigt. När vi ska dit i maj så väljer vi istället att bo längre neråt, och vi kollar efter hotell i främst Chelsea. Min bror bodde där i höstas och de tyckte det var toppen för de kunde gå på restauranger och ställen som New York-borna går på, och inte bara turisterna.
  10. 5
    När vi var där i november bodde vi mitt i smeten vid Grand Central Station och det var häftigt på alla sätt men inte speciellt mysigt. När vi ska dit i maj så väljer vi istället att bo längre neråt, och vi kollar efter hotell i främst Chelsea. Min bror bodde där i höstas och de tyckte det var toppen för de kunde gå på restauranger och ställen som New York-borna går på, och inte bara turisterna.

Liknande trådar

  1. Vilket område i Kapstaden?
    By Anne m 2 in forum Resesnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 21:04
  2. I vilket område ligger Globen?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 13:20
  3. Valncia-vilket område(costa)
    By Jelena m.LoM in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 18:36
  4. vilket område rekommenderar
    By Victoria bf 2/5 in forum Föräldraskap
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:02
  5. Vilket område i Bangkok?
    By Tinalina in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 08:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar