Gah! *sliter mitt hår*
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Gah! *sliter mitt hår*

    Jag är korkad! Dum! Ett pucko och en tvättäkta bimbo! Jag fattar ingenting. INGENTING! Nu försökte jag, mot bättre vetande, reda ut om det är lönt att byta försäkringsbolag för bilen. Och det började ju bra med att jag inte es fattade om vi hade hel- eller halvförsäkring på den där fyrhjulingen jag kör _varje_ _dag_ .

    Mitt självförtroende ligger just nu på botten av Döda Havet. Så bara av ren nyfikenhet...Vad betalar ni för bilförsäkringen? (Och här hoppas jag att åtmionstone något av följande alternativ inträffar: a) ni visar er vara lika korkade som jag. b) ni höjer min intelligens till skyarna c) ni har jättemycket dyrare försäkring än vår. d) ni byter ämne)

    Jo, det visade sig att bilskrället är helförsäkrat för 3566 kr om året. Men eftersom vi måste öka körsträckan nu så vet vi ju inte riktigt... Eller?
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  2. 1
    Gah! *sliter mitt hår* Jag är korkad! Dum! Ett pucko och en tvättäkta bimbo! Jag fattar ingenting. INGENTING! Nu försökte jag, mot bättre vetande, reda ut om det är lönt att byta försäkringsbolag för bilen. Och det började ju bra med att jag inte es fattade om vi hade hel- eller halvförsäkring på den där fyrhjulingen jag kör _varje_ _dag_ .

    Mitt självförtroende ligger just nu på botten av Döda Havet. Så bara av ren nyfikenhet...Vad betalar ni för bilförsäkringen? (Och här hoppas jag att åtmionstone något av följande alternativ inträffar: a) ni visar er vara lika korkade som jag. b) ni höjer min intelligens till skyarna c) ni har jättemycket dyrare försäkring än vår. d) ni byter ämne)

    Jo, det visade sig att bilskrället är helförsäkrat för 3566 kr om året. Men eftersom vi måste öka körsträckan nu så vet vi ju inte riktigt... Eller?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Helförsäkring, ca 400kr/mån.
  4. 2
    Helförsäkring, ca 400kr/mån.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    Jag betalar ca 340:-/månad. Har helförsäkring på min "gamle" skrutt.

    Sen ringer jag runt 1 gång per år för att se om summan kan sänkas hos andra bolag
  6. 3
    Jag betalar ca 340:-/månad. Har helförsäkring på min "gamle" skrutt.

    Sen ringer jag runt 1 gång per år för att se om summan kan sänkas hos andra bolag
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Kan den det då?

    För jag tvivlar
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  8. 4
    Kan den det då? För jag tvivlar
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Vadå, menar du att man ska kunna det i huvet? Varför? Det kan jag leta upp på banksidan, i vad jag betalt.

    Telefonförsäljarna som vill att jag ska byta avtal/abonnemang eller liknade, de blir lika förvirrade varje gång när det förstår att jag inte bara är okunnig om hur mycket jag betalar, utan jag dessutom inte vet hos vem jag har abonemnaget hos Förtvivlat försöker de att få tala med den i hushållet som ansvarar för räknigarna. Och det är ju jag, så de får liksom inte klokare svar än så.


    Men inte hänger jag läpp för det. Jag anser att jag har viktigare saker att fundera på , livets mening tex, än vilket abonnemang jag har till vilken telefon.
  10. 5
    Vadå, menar du att man ska kunna det i huvet? Varför? Det kan jag leta upp på banksidan, i vad jag betalt.

    Telefonförsäljarna som vill att jag ska byta avtal/abonnemang eller liknade, de blir lika förvirrade varje gång när det förstår att jag inte bara är okunnig om hur mycket jag betalar, utan jag dessutom inte vet hos vem jag har abonemnaget hos Förtvivlat försöker de att få tala med den i hushållet som ansvarar för räknigarna. Och det är ju jag, så de får liksom inte klokare svar än så.


    Men inte hänger jag läpp för det. Jag anser att jag har viktigare saker att fundera på , livets mening tex, än vilket abonnemang jag har till vilken telefon.
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    jag vet vad vi har...

    ...och det är helförskring & kostnaden ligger på cirka 5´/år nånting... MEN det betyder inte ett skit för jag, jag har ingen koll på en himla massa annat lika skittråkigt som bilförsäkring!

    Du - det finns försäkringsmäklare som för en BILLIG penning sammanställer dina uppgifter å sen så får ni några valalternativ... bra va!?
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  12. 6
    jag vet vad vi har... ...och det är helförskring & kostnaden ligger på cirka 5´/år nånting... MEN det betyder inte ett skit för jag, jag har ingen koll på en himla massa annat lika skittråkigt som bilförsäkring!

    Du - det finns försäkringsmäklare som för en BILLIG penning sammanställer dina uppgifter å sen så får ni några valalternativ... bra va!?
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7
    Jadå!! Jag har sällan haft samma försäkringsbolag 3 år på raken. Tror i genomsnittet ligger på max 2 år så visst lönar det sig att ringa runt!
  14. 7
    Jadå!! Jag har sällan haft samma försäkringsbolag 3 år på raken. Tror i genomsnittet ligger på max 2 år så visst lönar det sig att ringa runt!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Ooooo Nej!

    Skulle inte falla mig in att tycka att man ska ha så oviktiga saker i huvet bara sådär. Men det vore ju fiffigt om man förstår vad det är man läser när man läser det
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  16. 8
    Ooooo Nej! Skulle inte falla mig in att tycka att man ska ha så oviktiga saker i huvet bara sådär. Men det vore ju fiffigt om man förstår vad det är man läser när man läser det
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Jag vet att det finns

    Men det känns så meckigt. Bara betala och glömma har funkat hittills. Vad är det för fel på den taktiken? Va?
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  18. 9
    Jag vet att det finns Men det känns så meckigt. Bara betala och glömma har funkat hittills. Vad är det för fel på den taktiken? Va?
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Jag betalar ungefär samma nu när jag byte till helförsäkring
  20. 10
    Jag betalar ungefär samma nu när jag byte till helförsäkring
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Opedagogiska skrivarnissar, de har inte bett sin gamla mamma läsa texten, för att se om den duger. klart att deras kolleger inte kan kontrollläsa, de vet ju redan vad det ska stå.
  22. 11
    Opedagogiska skrivarnissar, de har inte bett sin gamla mamma läsa texten, för att se om den duger. klart att deras kolleger inte kan kontrollläsa, de vet ju redan vad det ska stå.
  23. Medlem sedan
    Aug 2009
    #12
    Hepp. Vi fick ner årsavgiften på min mans bil med lite drygt4000 bara genom att byta försäkringsbolag .På min bil fick jag ner summan med 1500 genom lite smart telefonerande en timme i höstas. Så det lönar sig absolut att kolla runt. Samla försäkringar är sällan fel heller.
  24. 12
    Hepp. Vi fick ner årsavgiften på min mans bil med lite drygt4000 bara genom att byta försäkringsbolag .På min bil fick jag ner summan med 1500 genom lite smart telefonerande en timme i höstas. Så det lönar sig absolut att kolla runt. Samla försäkringar är sällan fel heller.

Liknande trådar

  1. Gah! *sliter mitt hår*
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 16:36
  2. *sliter mitt hår*
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 12:30
  3. *sliter mitt hår*
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 11:34
  4. *sliter mitt hår*
    By Namnfunderaren in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 19:58
  5. Jag sliter mitt hår!!!
    By PemPem in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 18:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar