Håriga kläder! *jag blir galen*
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Håriga kläder! *jag blir galen*

    Ni som har husdjur eller håriga människodjur hemma, är era kläder alltid håriga? Om svaret är nej: vad är hemligheten??? Hjälp hjälp hjälp!

    Emmie vann middagstipset med linssoppaförslaget och får en puss i påsk! Till efterrätt blir det kladdkaka som många föreslog! Tusen tack för inspirationen!

    Och tack jagbarajag för söktipset, det blev ju jättemånga fina förslag!

    Och till den som känner sig manad: förslag på bok att läsa härnäst i bokcikeln? Bra och lagom pretto!
    **you shall not hate in your heart**
  2. 1
    Håriga kläder! *jag blir galen* Ni som har husdjur eller håriga människodjur hemma, är era kläder alltid håriga? Om svaret är nej: vad är hemligheten??? Hjälp hjälp hjälp!

    Emmie vann middagstipset med linssoppaförslaget och får en puss i påsk! Till efterrätt blir det kladdkaka som många föreslog! Tusen tack för inspirationen!

    Och tack jagbarajag för söktipset, det blev ju jättemånga fina förslag!

    Och till den som känner sig manad: förslag på bok att läsa härnäst i bokcikeln? Bra och lagom pretto!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Hemligheten är att välja kläder med rätt struktur och rätt färg. Kläderna är lika håriga, men det SYNS inte!

    Jeans brukar funka bra. Svarta kläder dock omöjliga.
    Ha alltid en klädvårdsrulle i hallen och rulla av innan du går henmifrån.
    Kör kläderna i torktumlaren på vädringsprogrammet.
  4. 2
    Hemligheten är att välja kläder med rätt struktur och rätt färg. Kläderna är lika håriga, men det SYNS inte!

    Jeans brukar funka bra. Svarta kläder dock omöjliga.
    Ha alltid en klädvårdsrulle i hallen och rulla av innan du går henmifrån.
    Kör kläderna i torktumlaren på vädringsprogrammet.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Jag har hundar där den ena fäller rejält året om. Det bästa tipset är väl att borsta pälsen på henne morgon och kväll. Klädroller är ju oumbärligt liksom att hålla efter med dammsugaren.
  6. 3
    Jag har hundar där den ena fäller rejält året om. Det bästa tipset är väl att borsta pälsen på henne morgon och kväll. Klädroller är ju oumbärligt liksom att hålla efter med dammsugaren.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4

    Men ååh!

    jag som ääälskar svarta kläder! Ja klädrullare har jag men sen är det ju feecefiltar och sånt! Ibland är det som om hålen nästalar sig in och inte ens ger med sig det minst i torktumlaren. Då kan jag bli lite... eh frustrerad?Hehe...
    **you shall not hate in your heart**
  8. 4
    Men ååh! jag som ääälskar svarta kläder! Ja klädrullare har jag men sen är det ju feecefiltar och sånt! Ibland är det som om hålen nästalar sig in och inte ens ger med sig det minst i torktumlaren. Då kan jag bli lite... eh frustrerad?Hehe...
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Förstår precis... JAg har haft en mörkblå fleecefilt i soffan. Den är numera utbytt mot en beigebrun.
  10. 5
    Förstår precis... JAg har haft en mörkblå fleecefilt i soffan. Den är numera utbytt mot en beigebrun.
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6

    Jaa

    det är bara att fortsätta i motvind låter det som! Borstar henne gör jag ju kanske en gång efter dusch... lite vid öronen och svansen (är pälsad som en papillon ungefär)... åh jag som är så nöjd med hennes lättskötta päls och avskyr pälsvård, men jag antar att du har rätt i att problemet skulle minska iaf en del om jag borstade henne ofta.. Tycker att jag dammsuger ofta men jag får öka frekvensen på det! *blä*
    **you shall not hate in your heart**
  12. 6
    Jaa det är bara att fortsätta i motvind låter det som! Borstar henne gör jag ju kanske en gång efter dusch... lite vid öronen och svansen (är pälsad som en papillon ungefär)... åh jag som är så nöjd med hennes lättskötta päls och avskyr pälsvård, men jag antar att du har rätt i att problemet skulle minska iaf en del om jag borstade henne ofta.. Tycker att jag dammsuger ofta men jag får öka frekvensen på det! *blä*
  13. ÅJ67 m 3 kidz
    #7
    Just nu håller vi på och läser Buddenbrooks av Tomas Mann, innan så var det igelkottens elegans, före det så läste vi Kleopatras kam och så har vi läst Fyrmästarens dotter.
  14. 7
    Just nu håller vi på och läser Buddenbrooks av Tomas Mann, innan så var det igelkottens elegans, före det så läste vi Kleopatras kam och så har vi läst Fyrmästarens dotter.
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    rätt färger

    på kläderna som matchar husdjurens färger sedan verkar matrialtet påverka massor jag gillar ju svart men vissa svarta kläder kan jag aldrig ha hemma för då ser det ut som om jag har päls (har ju dessutom hundar som är vit/bruna) medan andra kläder knappt suger åt sig något hundhår alls.

    annars kör vi med sådan där klistersnurra som vi placerat på prakitska ställen i hemmet och även i bilen
  16. 8
    rätt färger på kläderna som matchar husdjurens färger sedan verkar matrialtet påverka massor jag gillar ju svart men vissa svarta kläder kan jag aldrig ha hemma för då ser det ut som om jag har päls (har ju dessutom hundar som är vit/bruna) medan andra kläder knappt suger åt sig något hundhår alls.

    annars kör vi med sådan där klistersnurra som vi placerat på prakitska ställen i hemmet och även i bilen
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9

    Tack!

    Tomas Mann kanske kan vara ett bra förslag! Måste ju ha några eftersom jag inte vet hur många som läst den redan. Vi har nyligen läst Busters öron som ju är skriven av samma författare som Kleopatras kam, så den går bort därför (men jag kommer läsa den ändå eftersom jag gillade Busters öron). Igelkottes elegans har vi också nyligen läst! Vi ska nu avhandla Och allt är förvridet, ska bli spännande att se vad de andra tyckte om denna rätt udda bok! Tack för förslagen!
    **you shall not hate in your heart**
  18. 9
    Tack! Tomas Mann kanske kan vara ett bra förslag! Måste ju ha några eftersom jag inte vet hur många som läst den redan. Vi har nyligen läst Busters öron som ju är skriven av samma författare som Kleopatras kam, så den går bort därför (men jag kommer läsa den ändå eftersom jag gillade Busters öron). Igelkottes elegans har vi också nyligen läst! Vi ska nu avhandla Och allt är förvridet, ska bli spännande att se vad de andra tyckte om denna rätt udda bok! Tack för förslagen!

Liknande trådar

  1. jag blir galen, GALEN!!
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 14:54
  2. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  3. Jag blir galen, galen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 19:31
  4. blir galen
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 23:24
  5. Jag blir galen!
    By mani in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 10:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar