Behöver köpa gitarrsträngar - hjälp
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Behöver köpa gitarrsträngar - hjälp

    Sonen behöver gitarrsträngar. Musikläraren säger att de bör vara DÁddario Strängar EJ27N. Hittar dem på nätet i en butik för 85 kr - ok pris.. så ser jag frakten 120 kr. Hm...

    Finns det någon annan sträng som är motsvarande hos något företag som inte tar 120 kr i frakt?

    jag kan ju INGET om instrument och känner mig helt lost.
    "There is no try. Either you DO, or DO NOT."
    Min skitviktiga blogg: www.skitviktig.worpdress.com
    Min blogg med målningar: www.camillaolssonart.wordpress .com
  2. 1
    Behöver köpa gitarrsträngar - hjälp Sonen behöver gitarrsträngar. Musikläraren säger att de bör vara DÁddario Strängar EJ27N. Hittar dem på nätet i en butik för 85 kr - ok pris.. så ser jag frakten 120 kr. Hm...

    Finns det någon annan sträng som är motsvarande hos något företag som inte tar 120 kr i frakt?

    jag kan ju INGET om instrument och känner mig helt lost.
  3. Gretah
    #2
    Men har ni ingen musikbutik i närheten där ni bor? Alltså instrumentbutik?
  4. 2
    Men har ni ingen musikbutik i närheten där ni bor? Alltså instrumentbutik?
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    10 mil bort typ. Så det är ju inte nästgårds. Tänkte att nätet vore väl smidigt.
  6. 3
    10 mil bort typ. Så det är ju inte nästgårds. Tänkte att nätet vore väl smidigt.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Om du kan vänta till måndag kan jag skicka strängar TROR jag. Får kolla med leverantören. Och jag tar INTE 120 kr i porto.
  8. 4
    Om du kan vänta till måndag kan jag skicka strängar TROR jag. Får kolla med leverantören. Och jag tar INTE 120 kr i porto.
  9. Gretah
    #5
    Ja, att åka tio mil med bil är ju inte gratis, då blir ju frakten på 120 kr billigare.
  10. 5
    Ja, att åka tio mil med bil är ju inte gratis, då blir ju frakten på 120 kr billigare.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Det vore ju supergulligt av dig om du kan! Nej så bråttom är det inte att jag behöver idag.
  12. 6
    Det vore ju supergulligt av dig om du kan! Nej så bråttom är det inte att jag behöver idag.
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Hör av mig på måndag då... Jag har ändå ett ärende dit, hämta ut en tavla som jag förträngt...Jag har SJUKT dåligt närminne. SJUKT!!
  14. 7
    Hör av mig på måndag då... Jag har ändå ett ärende dit, hämta ut en tavla som jag förträngt...Jag har SJUKT dåligt närminne. SJUKT!!
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    gitarrsträngar väger typ ingenting så om du känner någon som bor nära en musikaffär kasnke den kan skicka? För 120 spänn i frakt är ju rena rånet, jag skulle gissa att man kan skicka dem för 12 kr.
  16. 8
    gitarrsträngar väger typ ingenting så om du känner någon som bor nära en musikaffär kasnke den kan skicka? För 120 spänn i frakt är ju rena rånet, jag skulle gissa att man kan skicka dem för 12 kr.
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Det var ju det jag kände... de lär ju gå att stoppa i ett vanligt kuvert liksom. Håller tummarna för att malojeli har minne nog att komma ihåg imorgon
  18. 9
    Det var ju det jag kände... de lär ju gå att stoppa i ett vanligt kuvert liksom. Håller tummarna för att malojeli har minne nog att komma ihåg imorgon
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Hoppas du kommer ihåg strängarna då
  20. 10
    Hoppas du kommer ihåg strängarna då
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #11
    Hehe. *skriver lapp*
  22. 11
    Hehe. *skriver lapp*
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
    Är det de här du menar http://www.musikshopen.com/d´addario...22_216_184_215

    I så fall är det fraktfritt!
  24. 12
    Är det de här du menar http://www.musikshopen.com/d´addario...22_216_184_215

    I så fall är det fraktfritt!
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13
    Aff är underbart. Tack.. men blir lite fundersam texten säger en sak och bilden en annan.
  26. 13
    Aff är underbart. Tack.. men blir lite fundersam texten säger en sak och bilden en annan.
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    Så här säger gubben:

    Dessa duger utmärkt. Finns ingen anledning att det måste vara just Daddario. Dessa har samma thocklekhttp://www.thomann.de/se/harley_bentonvaluestrings_clas sical.htm beställer härifrån själv. Ta hem ett tiopack el. dylikt så blir det inga större pengar.
  28. 14
    Så här säger gubben:

    Dessa duger utmärkt. Finns ingen anledning att det måste vara just Daddario. Dessa har samma thocklekhttp://www.thomann.de/se/harley_bentonvaluestrings_clas sical.htm beställer härifrån själv. Ta hem ett tiopack el. dylikt så blir det inga större pengar.
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15

Liknande trådar

  1. Vi behöver köpa en ny kyl
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 20:20
  2. Behöver nog köpa en våg
    By ellba in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 13:51
  3. Ska köpa bil- behöver hjälp
    By shuna76 in forum Bilsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 19:08
  4. Behöver hjälp med att köpa keyboard
    By katrin in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 23:43
  5. Behöver vi köpa ny bil???
    By Linda in forum Många barn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 08:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar