Kan någon vänlig själ...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Kan någon vänlig själ...

    tala om för mig att jag ska orka ha UV-tejp över mitt skärsår tills augusti? Byta 1 gång per vecka. Fyra stygn. Orka liksom. Finare läkning sa dsk. Stämmer det?
  2. 1
    Kan någon vänlig själ... tala om för mig att jag ska orka ha UV-tejp över mitt skärsår tills augusti? Byta 1 gång per vecka. Fyra stygn. Orka liksom. Finare läkning sa dsk. Stämmer det?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Ja, det stämmer. Det beror ju på hur viktigt det är för dig att få ett fint ärr. Bryr du dig inte så skit i att tejpa. Min väninna, som jobbar på handkirurgen, rekommenderar alltid 6-12 månaders tjepning av ärr.
  4. 2
    Ja, det stämmer. Det beror ju på hur viktigt det är för dig att få ett fint ärr. Bryr du dig inte så skit i att tejpa. Min väninna, som jobbar på handkirurgen, rekommenderar alltid 6-12 månaders tjepning av ärr.
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Då litar jag på dig med dina kunskaper då.
  6. 3
    Då litar jag på dig med dina kunskaper då.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Jag sket i att tejpa mina titthålsärr på magen, det var så små (och fula!) ändå. Men de ärren jag får vid nästa operation ska jag tejpa enligt konstens alla regler.
  8. 4
    Jag sket i att tejpa mina titthålsärr på magen, det var så små (och fula!) ändå. Men de ärren jag får vid nästa operation ska jag tejpa enligt konstens alla regler.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Var sitter såret/ärret?

    Skulle aldrig orka hålla på och tejpa i 4-6 månader om det inte satt väldigt tydligt.

    Jag har ett ärr på ankeln efter en skärskada som blev sydd med 9 stygn och det tejpade jag inte alls (varken under stygnen eller efter)... japp, det syns... nej, jag orkar inte bry mig (sån't är livet liksom).
  10. 5
    Var sitter såret/ärret?

    Skulle aldrig orka hålla på och tejpa i 4-6 månader om det inte satt väldigt tydligt.

    Jag har ett ärr på ankeln efter en skärskada som blev sydd med 9 stygn och det tejpade jag inte alls (varken under stygnen eller efter)... japp, det syns... nej, jag orkar inte bry mig (sån't är livet liksom).

Liknande trådar

  1. Kan någon vänlig själ
    By SjösjukaJenny in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 06:32
  2. Kan någon vänlig själ
    By ~holy~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 16:59
  3. Kan någon vänlig själ
    By Hjääälp!! in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 15:00
  4. Någon vänlig själ som...(PSP 9)
    By Nybörjare in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 18:56
  5. Kan någon vänlig själ
    By ankan70 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 10:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar