Fick ingen spruta
Ordet är fritt
  1. jagbarajag
    #1

    Fick ingen spruta

    ..blev ingen tuberkulos spruta idag för han hade fått kortisontabletter i fredags... plus att han fortfarande är lite hostig..

    Och vet ni vad... han sooover... på balkongen så nu ska jag lägga mig ner i soffan och bara göra absolut ingenting! :-)
  2. 1
    Fick ingen spruta ..blev ingen tuberkulos spruta idag för han hade fått kortisontabletter i fredags... plus att han fortfarande är lite hostig..

    Och vet ni vad... han sooover... på balkongen så nu ska jag lägga mig ner i soffan och bara göra absolut ingenting! :-)
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Varför skulle ha få vacc mot tuberkulos?
  4. 2
    Varför skulle ha få vacc mot tuberkulos?
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Ja... undrar jag med...

    Vistas ni i länder där det är aktuellt eller är det något nytt som man börjat införa även här?
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  6. 3
    Ja... undrar jag med... Vistas ni i länder där det är aktuellt eller är det något nytt som man börjat införa även här?
  7. jagbarajag
    #4
    Hans pappa är från Peru och halva hans släkt... därför ska ha ta den :-)
  8. 4
    Hans pappa är från Peru och halva hans släkt... därför ska ha ta den :-)
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Om ena föräldern kommer från ett land där tuberkolos är spritt och man planerar att vistas där eller träffa folk som vistas där regelbundet blir man erbjuden tuberkolosspruta som en del i vaccinationsprogrammet. Infördes nog 2005 eller -06, för min -06a fick erbjudandet men inte min 04a.
  10. 5
    Om ena föräldern kommer från ett land där tuberkolos är spritt och man planerar att vistas där eller träffa folk som vistas där regelbundet blir man erbjuden tuberkolosspruta som en del i vaccinationsprogrammet. Infördes nog 2005 eller -06, för min -06a fick erbjudandet men inte min 04a.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Jodå - vår -03:a har fått det, men inte som del i vaccinationsprogrammet, utan efter förfrågan på BB.
  12. 6
    Jodå - vår -03:a har fått det, men inte som del i vaccinationsprogrammet, utan efter förfrågan på BB.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Precis, jag tror att det började ingå i vaccinationsprogrammet där runt -05, var lite otydlig Innan dess var det separat.
  14. 7
    Precis, jag tror att det började ingå i vaccinationsprogrammet där runt -05, var lite otydlig Innan dess var det separat.

Liknande trådar

  1. Så vad säger ni? Spruta/Ingen spruta?
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 17:49
  2. ingen mpr-spruta idag
    By singoalla in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 12:39
  3. Vet någon vad jag fick för spruta??
    By __dani in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 10:14
  4. Vet någon vad jag fick för spruta??
    By __dani in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 17:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar