Tankarna snurrar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Tankarna snurrar

    Igår var jag på påskmiddag och denna middag gjorde att tankarna har snurrat i skallen under natten. Jag tvingades vid middagen att umgås med en släkting som det av olika skäl blir allt jobbigare att umgås med. Och denna person finns med i det testamente som jag skrev för ett par år sedan. I natt har jag funderat på om jag ska göra om testamentet och i så fall på vilket sätt.
  2. 1
    Tankarna snurrar Igår var jag på påskmiddag och denna middag gjorde att tankarna har snurrat i skallen under natten. Jag tvingades vid middagen att umgås med en släkting som det av olika skäl blir allt jobbigare att umgås med. Och denna person finns med i det testamente som jag skrev för ett par år sedan. I natt har jag funderat på om jag ska göra om testamentet och i så fall på vilket sätt.
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    Oj vilken svår och jobbig fråga, hoppas du hittar det svar som du känner dej nöjd och trygg med peter
  4. 2
    Oj vilken svår och jobbig fråga, hoppas du hittar det svar som du känner dej nöjd och trygg med peter
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Jätte svårt. Det kan ju bara du svara på, men gå efter vad du känner i ditt hjärta, tycker du att denna person inte har så stor plats i ditt hjärta, varför skall denne person stå med?
    Det är DITT testamente, du väljer vilka som skall stå med, bara för att det är en släckting...så behöver den inte stå med...Lycka till
  6. 3
    Jätte svårt. Det kan ju bara du svara på, men gå efter vad du känner i ditt hjärta, tycker du att denna person inte har så stor plats i ditt hjärta, varför skall denne person stå med?
    Det är DITT testamente, du väljer vilka som skall stå med, bara för att det är en släckting...så behöver den inte stå med...Lycka till
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Svårt, men jag tänker så här

    Ett testamente brukar inte vara offentligt, med det menar jag, vet personen om att denne finns med? Om inte så blir det ju ingen skillnad för personen. Kommer du ihåg varför du tog med personen från början? Vad har i så fall hänt? Jag skriver frågorna, inte för att få svar, utan som tankeställare. Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns rätt.
  8. 4
    Svårt, men jag tänker så här Ett testamente brukar inte vara offentligt, med det menar jag, vet personen om att denne finns med? Om inte så blir det ju ingen skillnad för personen. Kommer du ihåg varför du tog med personen från början? Vad har i så fall hänt? Jag skriver frågorna, inte för att få svar, utan som tankeställare. Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns rätt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Kloka tankar!
  10. 5
    Kloka tankar!
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Vet varför

    Personen i fråga vet om att h-n står i mitt testamente p.g.a att jag själv har berättat det. Jag vet varför jag tog med h-n som min arvinge. Det handlar om en del besvärliga släktrelationer som jag inte går inte på i detalj här.
  12. 6
    Vet varför Personen i fråga vet om att h-n står i mitt testamente p.g.a att jag själv har berättat det. Jag vet varför jag tog med h-n som min arvinge. Det handlar om en del besvärliga släktrelationer som jag inte går inte på i detalj här.

Liknande trådar

  1. Tankarna snurrar!!
    By Anonym for now in forum Många barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 11:19
  2. Tankarna snurrar i 310
    By anonymt namn in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 09:07
  3. Tankarna snurrar
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 08:33
  4. Tankarna snurrar
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 18:12
  5. Tankarna snurrar
    By lena m 3 barn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 23:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar