Nu när jag har luftgevär
Ordet är fritt
  1. kerstimärta
    #1

    Nu när jag har luftgevär

    så är det tur att jag köpte så mycket kul leksaker när jag var mindre.

    Så sa nyss yngste sonen.

    Vi sitter ute och turas om att prickskjuta på alltifrån colaburkar till sophämtningslastbilar i plast.
  2. 1
    Nu när jag har luftgevär så är det tur att jag köpte så mycket kul leksaker när jag var mindre.

    Så sa nyss yngste sonen.

    Vi sitter ute och turas om att prickskjuta på alltifrån colaburkar till sophämtningslastbilar i plast.
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Bläe. Haft tre katter senaste tiden som vait skjutna m luftgäver. Jävla otyg.
  4. 2
    Bläe. Haft tre katter senaste tiden som vait skjutna m luftgäver. Jävla otyg.
  5. kerstimärta
    #3
    Fast det är ju inte gevärens fel.

    Allvarligt liksom!
  6. 3
    Fast det är ju inte gevärens fel.

    Allvarligt liksom!
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Guns don't kill people, people kill people? Det är du och Texasborna då...
  8. 4
    Guns don't kill people, people kill people? Det är du och Texasborna då...
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    Hur gammal är han?
  10. 5
    Hur gammal är han?
  11. kerstimärta
    #6
    Öh?

    Men vad pratar du om? Jag fattar inte hur du menar att skjutna katter beror på luftgevärens vara eller icke vara?
  12. 6
    Öh?

    Men vad pratar du om? Jag fattar inte hur du menar att skjutna katter beror på luftgevärens vara eller icke vara?
  13. kerstimärta
    #7
    Och, nej ett gevär dödar inte en människa, det är människan som håller i geväret som avfyrar...
  14. 7
    Och, nej ett gevär dödar inte en människa, det är människan som håller i geväret som avfyrar...
  15. kerstimärta
    #8
    Tillräckligt gammal för att sitta med familjen och skjuta här ute i stugan.
  16. 8
    Tillräckligt gammal för att sitta med familjen och skjuta här ute i stugan.
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Äh? det är väl knappast vapnens fel? bilar skadar inte katter då?
  18. 9
    Äh? det är väl knappast vapnens fel? bilar skadar inte katter då?
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10
    Jamen det fattar jag väl! Varför är det hemligt?
  20. 10
    Jamen det fattar jag väl! Varför är det hemligt?
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    De flesta kör ju inte över katter medvetet. Vis skillnad mot att ge snorungar luftgevär, som de sen skjuter på katter med.
  22. 11
    De flesta kör ju inte över katter medvetet. Vis skillnad mot att ge snorungar luftgevär, som de sen skjuter på katter med.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Det finns många sjuka som plågar djur tyvärr...men det är fortfarande människans fel..
  24. 12
    Det finns många sjuka som plågar djur tyvärr...men det är fortfarande människans fel..
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    Man får skjuta luftis från 6-7 års ålder om man är med i förening
  26. 13
    Man får skjuta luftis från 6-7 års ålder om man är med i förening
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14
    Okej. Jag bara undrade hur gammal kerstimärtas son var med den inställningen till sina leksaker etc. Jag var bara nyfiken, men det fick man ju inget för.
  28. 14
    Okej. Jag bara undrade hur gammal kerstimärtas son var med den inställningen till sina leksaker etc. Jag var bara nyfiken, men det fick man ju inget för.
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15
    Mäh?! vi är ju här på oäf? här får man inget för nåt!
  30. 15
    Mäh?! vi är ju här på oäf? här får man inget för nåt!
  31. kerstimärta
    #16
    Nu sitter ju inte mina barn och skjuter ensamma. På katter härute i ödemarken.

    Vi satt hela familjen ute, jag har stenkoll på sånt.

    Var jävligt vänlig och insinuera inget annat.

    Dessutom skulle båda mina barn hellre dö själva än döda ett djur.

    Snacka om konstiga associationer kring kin sons kommentar?

    Om sonen skulle gilla att köra bil när han blir äldre, skulle det bli samma då? Snorungar som kör över gamla tanter eller?
  32. 16
    Nu sitter ju inte mina barn och skjuter ensamma. På katter härute i ödemarken.

    Vi satt hela familjen ute, jag har stenkoll på sånt.

    Var jävligt vänlig och insinuera inget annat.

    Dessutom skulle båda mina barn hellre dö själva än döda ett djur.

    Snacka om konstiga associationer kring kin sons kommentar?

    Om sonen skulle gilla att köra bil när han blir äldre, skulle det bli samma då? Snorungar som kör över gamla tanter eller?
  33. kerstimärta
    #17
    Mina barn är 10 och tretton. Vi satt hela familjen ute och siktade på olika gamla utrangerade leksaker vi placerat ut i skogen.
  34. 17
    Mina barn är 10 och tretton. Vi satt hela familjen ute och siktade på olika gamla utrangerade leksaker vi placerat ut i skogen.
  35. kerstimärta
    #18
    Jag tror dessa leksaker blev ointressanta för några år sedan om jag inte missminner mig. Det handlar och allt från gamla plastfordon till actionman och dessutom har de býggt olika "starka" torn i Lego som de kollar hållfastheten på.
  36. 18
    Jag tror dessa leksaker blev ointressanta för några år sedan om jag inte missminner mig. Det handlar och allt från gamla plastfordon till actionman och dessutom har de býggt olika "starka" torn i Lego som de kollar hållfastheten på.
  37. Medlem sedan
    May 2002
    #19
    Associationen kom inte av din sons kommentar, utan kring luftgevär som tingest.
  38. 19
    Associationen kom inte av din sons kommentar, utan kring luftgevär som tingest.
  39. Medlem sedan
    Apr 2011
    #20
    sådant där skoj brukar vi också ägna oss åt. Fast vi brukar skjuta prick på pricktavlor eller vattenfyllda petflaskor.
    Himla bra koncentrationsträning för barn med konentrationssvårigheter för övrigt!
  40. 20
    sådant där skoj brukar vi också ägna oss åt. Fast vi brukar skjuta prick på pricktavlor eller vattenfyllda petflaskor.
    Himla bra koncentrationsträning för barn med konentrationssvårigheter för övrigt!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Luftgevär
    By Suus in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-26, 11:02
  2. Luftgevär-ålder??
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 08:46
  3. Prova luftgevär skytte
    By Anonym in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 22:31
  4. luftgevär skytte
    By Anonym 2010 in forum _99 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 06:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar