Cream cheese frosting
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Cream cheese frosting

    Kan någon hjälpa mig?
    Varje gång jag gör cream cheese frosting så blir det alldeles... grynigt? Philadelphiaosten smetas inte ut, utan klumpar ihop sig i små klumpar.
    Vad gör jag för fel? Någon gång när jag verkligen har bestämt mig för att den skall bli helt slät så har jag stått med en tesked och tryckt u allting, men det tog tid... VÄLDIGT lång tid.

    Så är det någon som har något tips på hur jag kan göra?
    Några gillar det ena, andra gillar annat. Det är därför alla flickor blir gifta och all mat äts upp //# Svenskt ordspråk
  2. 1
    Cream cheese frosting Kan någon hjälpa mig?
    Varje gång jag gör cream cheese frosting så blir det alldeles... grynigt? Philadelphiaosten smetas inte ut, utan klumpar ihop sig i små klumpar.
    Vad gör jag för fel? Någon gång när jag verkligen har bestämt mig för att den skall bli helt slät så har jag stått med en tesked och tryckt u allting, men det tog tid... VÄLDIGT lång tid.

    Så är det någon som har något tips på hur jag kan göra?
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    Hmmm, nu har jag aldrig gjort själv, men i de recept jag sett (och även sett t ex Leila göra på TV) så skall man vispa med elvisp. Känns som att det omöjligt kan bli klumpigt då... Rör du den för hand?
  4. 2
    Hmmm, nu har jag aldrig gjort själv, men i de recept jag sett (och även sett t ex Leila göra på TV) så skall man vispa med elvisp. Känns som att det omöjligt kan bli klumpigt då... Rör du den för hand?
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Jag brukar också få lite klumpar i, men det gör inget tycker jag. Hade jag inte velat ha klumparna så hade jag först elvispat mjukt smör och sedan siktat i florsockret och sedan i en annan bunke elvispat osten och när den är fin, blandat den med smöret. Det borde funka
  6. 3
    Jag brukar också få lite klumpar i, men det gör inget tycker jag. Hade jag inte velat ha klumparna så hade jag först elvispat mjukt smör och sedan siktat i florsockret och sedan i en annan bunke elvispat osten och när den är fin, blandat den med smöret. Det borde funka

Liknande trådar

  1. cream cheese frosting 1 dag i förväg
    By singoalla in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 09:46
  2. bagel, lox and cream cheese
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 18:48
  3. Cream Cheese??
    By Innerjoin in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 14:45
  4. Veg cream cheese?
    By V med 2 in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 23:51
  5. Minibagles med cream cheese
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 21:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar