Köper ni böcker i julklapp?
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Köper ni böcker i julklapp?

    Har precis beställt två till varje barn och två till Maken

    Nu är det bara någon leksak och någon mjuk klapp kvar att fixa till varje barn.

    Hur går det för er med julshoppingen?
  2. 1
    Köper ni böcker i julklapp? Har precis beställt två till varje barn och två till Maken

    Nu är det bara någon leksak och någon mjuk klapp kvar att fixa till varje barn.

    Hur går det för er med julshoppingen?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    I år har jag gjort till dottern, men den stod med på önskelistan. Är klar till dottern o näääästan klar till grabben. Så det känns lugnt.
  4. 2
    I år har jag gjort till dottern, men den stod med på önskelistan. Är klar till dottern o näääästan klar till grabben. Så det känns lugnt.
  5. monka
    #3
    Jag vet vad jag ska köpa till Tilde, sönerna vill ha pengar och det ska de få - typ presentkort blir det för de önskar till möbler så....

    Jag köper ofta böcker till mamma och pappa i julklapp och jag har älskat att få. Men jag läser inte böcker så ofta längre, vet inte varför. som att hjärnan inte orkar...
  6. 3
    Jag vet vad jag ska köpa till Tilde, sönerna vill ha pengar och det ska de få - typ presentkort blir det för de önskar till möbler så....

    Jag köper ofta böcker till mamma och pappa i julklapp och jag har älskat att få. Men jag läser inte böcker så ofta längre, vet inte varför. som att hjärnan inte orkar...
  7. Salander
    #4
    Bra jobbat. Jag måste nog ta en tur till något shoppingcenter innan jul
  8. 4
    Bra jobbat. Jag måste nog ta en tur till något shoppingcenter innan jul
  9. Salander
    #5
    När de blir större vill de ju nästan bara ha pengar. Lite trist.
  10. 5
    När de blir större vill de ju nästan bara ha pengar. Lite trist.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    ja i min familj köper vi väldigt ofta böcker till varann och sen läser vi och byter typ

    När jag var student så köpte jag böcker på antikvariat till familjen

    Hittills iår har jag bara köpt en julklapp typ och det var pysselgrejer till femåringen. Till 2,5åringen vet jag inte riktigt vad vi ska ge och hon måste ju få lika många klappar som syrran (samma summa behöver det dock inte vara)
  12. 6
    ja i min familj köper vi väldigt ofta böcker till varann och sen läser vi och byter typ

    När jag var student så köpte jag böcker på antikvariat till familjen

    Hittills iår har jag bara köpt en julklapp typ och det var pysselgrejer till femåringen. Till 2,5åringen vet jag inte riktigt vad vi ska ge och hon måste ju få lika många klappar som syrran (samma summa behöver det dock inte vara)
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Böcker är riktigt bra julklappar tycker jag! Lätt att köpa också om man beställer i webshop

    Jag är nog helt färdig med dotterns paket men har lite åt de andra kvar. Tycker det känns helt ok tidsmässigt med tanke på att det är tre veckor kvar till jul
  14. 7
    Böcker är riktigt bra julklappar tycker jag! Lätt att köpa också om man beställer i webshop

    Jag är nog helt färdig med dotterns paket men har lite åt de andra kvar. Tycker det känns helt ok tidsmässigt med tanke på att det är tre veckor kvar till jul
  15. Mamman*3
    #8
    Böcker funkar dåligt.

    Eftersom de som är intresserade av böcker själva köper "allt". Så, köper man någon bok har mottagaren den i 98% av fallen.

    Till barnen (mina egna) har jag koll. Men, inte andra.

    Som tur är ger vi inga julklappar mer än till barnen nuförtiden.
  16. 8
    Böcker funkar dåligt.

    Eftersom de som är intresserade av böcker själva köper "allt". Så, köper man någon bok har mottagaren den i 98% av fallen.

    Till barnen (mina egna) har jag koll. Men, inte andra.

    Som tur är ger vi inga julklappar mer än till barnen nuförtiden.
  17. monka
    #9
    Ja jättetrist men jag minns känslan och tanken... man köper själv det man vill ha istället för får nåt man är halvnöjd med...
  18. 9
    Ja jättetrist men jag minns känslan och tanken... man köper själv det man vill ha istället för får nåt man är halvnöjd med...
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    till barnen ska vi försöka hitta lite mer typ faktaböcker

    Denna tex har vi och den är toppenbra
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9129674913

    Tex den här skulle jag kunna tänka mig att ge barnen:

    http://www.adlibris.com/se/product.a...9129673844&r=1
  20. 10
    till barnen ska vi försöka hitta lite mer typ faktaböcker

    Denna tex har vi och den är toppenbra
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9129674913

    Tex den här skulle jag kunna tänka mig att ge barnen:

    http://www.adlibris.com/se/product.a...9129673844&r=1
  21. Medlem sedan
    Jan 2010
    #11
    Mest går vi på biblioteket, och därför är behovet av egna böcker mycket mindre än det skulle varit utan helt fantastiskt bibliotek som finns här nära.

    Men vist ibland finns det böcker som man av olika orsaker vill ha som egna. Men det är väldigt sällan vi köper böcker till vanligt pris. På bokrean händer det däremot lite oftare att jag hittar i alla fall någon bok som kan vara värd att ha hemma.

    Just i år kommer jag ge böcker till julklapp, men det är en bok som den förening jag är med i ger ut och jag har en bild med där.
  22. 11
    Mest går vi på biblioteket, och därför är behovet av egna böcker mycket mindre än det skulle varit utan helt fantastiskt bibliotek som finns här nära.

    Men vist ibland finns det böcker som man av olika orsaker vill ha som egna. Men det är väldigt sällan vi köper böcker till vanligt pris. På bokrean händer det däremot lite oftare att jag hittar i alla fall någon bok som kan vara värd att ha hemma.

    Just i år kommer jag ge böcker till julklapp, men det är en bok som den förening jag är med i ger ut och jag har en bild med där.
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12
    Ja det gör jag, till barnen & min mamma
  24. 12
    Ja det gör jag, till barnen & min mamma
  25. Gretah
    #13
    I år blir det nog ingen bok till nån... om jag inte hittar nåt jag själv vill ha , men annars så är böcker är väldigt bra julklapp.

    Har fått tag i den restnoterade serieboxen på cdon åt dottern så den dyker väl upp i postlådan under nästa vecka... Annars blir det ju inte så många klappar i år utan mest pengar i kuvert. Tråkigt...
  26. 13
    I år blir det nog ingen bok till nån... om jag inte hittar nåt jag själv vill ha , men annars så är böcker är väldigt bra julklapp.

    Har fått tag i den restnoterade serieboxen på cdon åt dottern så den dyker väl upp i postlådan under nästa vecka... Annars blir det ju inte så många klappar i år utan mest pengar i kuvert. Tråkigt...
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Ja, ofta har jag gjort det. I år är två inhandlade och en har jag önskat mig själv.
  28. 14
    Ja, ofta har jag gjort det. I år är två inhandlade och en har jag önskat mig själv.
  29. Salander
    #15
    Tack för alla boksvar, jag somnade visst en stund
  30. 15
    Tack för alla boksvar, jag somnade visst en stund

Liknande trådar

  1. böcker i julklapp??
    By xaramia in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-23, 10:42
  2. Var köper ni böcker?
    By annchen in forum Hem & fritid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 19:43
  3. Vad köper ni i julklapp?
    By Pansen in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 22:18
  4. Ni som köper böcker, vad för ni med dom
    By Marcusmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 17:24
  5. Var köper ni böcker?
    By Anna, Frankrike in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 10:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar