Är så velig köpa eller inte köpa..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Är så velig köpa eller inte köpa..

    har en snart 6 år gammal matberedare som funkar men den är ganska liten..En deg tex som ska knådas ett tag gör att apparaten får arbeta på så att den ibland luktar rök..Använder den inte så himla ofta men har nu blivit sugen på en större apparat med rostfri bunke.999 kr på ica maxi hade kostat tror jag 1500 kr.Är det värt att investera i? Som sagt använder inte min andra så mycket men när jag gör det känns den lite väl liten som sagt.Borkastade pengar eller??
  2. 1
    Är så velig köpa eller inte köpa.. har en snart 6 år gammal matberedare som funkar men den är ganska liten..En deg tex som ska knådas ett tag gör att apparaten får arbeta på så att den ibland luktar rök..Använder den inte så himla ofta men har nu blivit sugen på en större apparat med rostfri bunke.999 kr på ica maxi hade kostat tror jag 1500 kr.Är det värt att investera i? Som sagt använder inte min andra så mycket men när jag gör det känns den lite väl liten som sagt.Borkastade pengar eller??
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Det är en sån här:
    http://www.icamaxihemochfritid.se/ko...321-c-893.aspx
    Men nu blir jag osäker på om det finns rivskivor osv till den..
  4. 2
    Det är en sån här:
    http://www.icamaxihemochfritid.se/ko...321-c-893.aspx
    Men nu blir jag osäker på om det finns rivskivor osv till den..
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Livet är för kort för grejor som man inte tycker om. Köp den om du tycker om den, har användning för den och har plats för den.
  6. 3
    Livet är för kort för grejor som man inte tycker om. Köp den om du tycker om den, har användning för den och har plats för den.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Ja jag skulle investera i en sån. Jag har en urålders Electrolux som är bara så himla bra att man dör. Köp köp är mitt råd!
  8. 4
    Ja jag skulle investera i en sån. Jag har en urålders Electrolux som är bara så himla bra att man dör. Köp köp är mitt råd!
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5
    Ska du ha den till att knåda deg med är den säkert bra. Personligen tycker jag att en skål på 3,9 l är för liten, jag har en gammal Kenwood som jag använder när jag bakar bröd och där är skålen på 6 l. Den fylls när degen jäser . Sen har jag en matberedare till att strimla osv. En maskin som är bra på båda delarna har jag inte hittat än, det är 2 olika användningsområden så jag kör med 2 maskiner. Bosch har en del maskiner som ska vara bra i deras MUM serie så det är säkert inte ett dåligt köp om den passar för dina behov. Men jag tror inte att du kan ha den till annat än till degar, dvs den kan inte ersätta en matberedare om du ska strimla någonting osv. Men jag är inte tvärsäker, men då ska man nog upp i prisklassen.
  10. 5
    Ska du ha den till att knåda deg med är den säkert bra. Personligen tycker jag att en skål på 3,9 l är för liten, jag har en gammal Kenwood som jag använder när jag bakar bröd och där är skålen på 6 l. Den fylls när degen jäser . Sen har jag en matberedare till att strimla osv. En maskin som är bra på båda delarna har jag inte hittat än, det är 2 olika användningsområden så jag kör med 2 maskiner. Bosch har en del maskiner som ska vara bra i deras MUM serie så det är säkert inte ett dåligt köp om den passar för dina behov. Men jag tror inte att du kan ha den till annat än till degar, dvs den kan inte ersätta en matberedare om du ska strimla någonting osv. Men jag är inte tvärsäker, men då ska man nog upp i prisklassen.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Men den där?

    Köp en ny! Det kan det vara värt, tänker jag.

    Själv har jag en matberedare som är gott och väl femton år och visst, den funkar fortfarande till att hacka och riva och köra ihop en pajdeg och till och med en pizzadeg funkar men vissa av plastdetaljerna håller inte riktigt ihop och det känns ju... sådär
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  12. 6
    Men den där? Köp en ny! Det kan det vara värt, tänker jag.

    Själv har jag en matberedare som är gott och väl femton år och visst, den funkar fortfarande till att hacka och riva och köra ihop en pajdeg och till och med en pizzadeg funkar men vissa av plastdetaljerna håller inte riktigt ihop och det känns ju... sådär
  13. Medlem sedan
    Jul 2011
    #7
    Jag tror att du får större glädje i att baka om du har en bra maskin som inte är bökig att ta fram eller att du inte ids baka för du känner att degen ändå inte kommer rymmas. Det kommer nog bli godare bröd också eftesom denna kan knåda bättre än vad din gamla verkar kunna.
    Det var ju bra prissänkning på den.
  14. 7
    Jag tror att du får större glädje i att baka om du har en bra maskin som inte är bökig att ta fram eller att du inte ids baka för du känner att degen ändå inte kommer rymmas. Det kommer nog bli godare bröd också eftesom denna kan knåda bättre än vad din gamla verkar kunna.
    Det var ju bra prissänkning på den.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Tror nog jag får åka tillbaks och klämma lite till på den.Är ju bra sugen på en större.Helst vill jag ju att den ska kunna hacka o strimla också men som sagt..det kan jag ju ha den gamla till isf..
  16. 8
    Tror nog jag får åka tillbaks och klämma lite till på den.Är ju bra sugen på en större.Helst vill jag ju att den ska kunna hacka o strimla också men som sagt..det kan jag ju ha den gamla till isf..
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Nu blev rubriken konstig *s*

    Minsförsta tanke var nämligen att du väl inte varute efter en degknådare bara, utan en maskin som river och hackar och så?
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  18. 9
    Nu blev rubriken konstig *s* Minsförsta tanke var nämligen att du väl inte varute efter en degknådare bara, utan en maskin som river och hackar och så?
  19. Medlem sedan
    Jul 2011
    #10
    Om du vill att den ska kunna allt de hade jag hellre köpt denna. http://www.tretti.se/hushallsapparat.../bosch-mum46r1
  20. 10
    Om du vill att den ska kunna allt de hade jag hellre köpt denna. http://www.tretti.se/hushallsapparat.../bosch-mum46r1
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Jag skulle spara mig och köpa en som kan "allt" - jag behöver en assistent som kan göra korv och mala kött, och det tror jag inte den där klarar av. En sådan assistent jag vill ha klarar ju liksom av det där med degknådning av bara farten
  22. 11
    Jag skulle spara mig och köpa en som kan "allt" - jag behöver en assistent som kan göra korv och mala kött, och det tror jag inte den där klarar av. En sådan assistent jag vill ha klarar ju liksom av det där med degknådning av bara farten
  23. Medlem sedan
    Oct 2000
    #12
    om du har plats till båda så! Själv skulle jag aldrig ha plats til två maskiner som jag använder så sällan...
  24. 12
    om du har plats till båda så! Själv skulle jag aldrig ha plats til två maskiner som jag använder så sällan...
  25. Medlem sedan
    Sep 2001
    #13
    Det där är ju mer en bakgrej, rivtillsatser etc finns väl mest till matberedare, typ hushållsmixer. Två olika maskiner. Om man inte köper typ Kitchenaid som har typ allt, men kostar skjortan.
  26. 13
    Det där är ju mer en bakgrej, rivtillsatser etc finns väl mest till matberedare, typ hushållsmixer. Två olika maskiner. Om man inte köper typ Kitchenaid som har typ allt, men kostar skjortan.
  27. Medlem sedan
    Oct 2000
    #14
    Är den bra? Nån som har den?
    Jag fyller ju år om 14 dar och skulle kunna tänka mig att uppgradera för att slippa knåda för hand
  28. 14
    Är den bra? Nån som har den?
    Jag fyller ju år om 14 dar och skulle kunna tänka mig att uppgradera för att slippa knåda för hand
  29. Medlem sedan
    Jul 2011
    #15
    Har inte den, men har siktat in mig på en annan från bosch.
    denna.. http://www.tretti.se/hushallsapparat...bosch-mum84mp1
    Men tycker man att drygt 4 liters degbunke räcker så tror jag att den är bra. Det gör ju inte så mycket om det jäser över, men jag gör oftast bröd på 1 liter vätska och vill ha en större bunke och att man kan riva och mala oxå.
    Vill man knåda lite deg och riva lite till råkost sallad eller till potatis gratäng så är den nog fullt funktionell...
  30. 15
    Har inte den, men har siktat in mig på en annan från bosch.
    denna.. http://www.tretti.se/hushallsapparat...bosch-mum84mp1
    Men tycker man att drygt 4 liters degbunke räcker så tror jag att den är bra. Det gör ju inte så mycket om det jäser över, men jag gör oftast bröd på 1 liter vätska och vill ha en större bunke och att man kan riva och mala oxå.
    Vill man knåda lite deg och riva lite till råkost sallad eller till potatis gratäng så är den nog fullt funktionell...
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    #16
    KitchenAid är en livsstil inte en matberedare!

    Jo, jag har en....men måste erkänna att den är mer snygg än praktisk.
  32. 16
    KitchenAid är en livsstil inte en matberedare!

    Jo, jag har en....men måste erkänna att den är mer snygg än praktisk.
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Fast det finns ju Kenwood som kan allt som Kitchenaid kan, om man nu ändå inte har lust att ha den på köksbänken
  34. 17
    Fast det finns ju Kenwood som kan allt som Kitchenaid kan, om man nu ändå inte har lust att ha den på köksbänken
  35. Medlem sedan
    May 2009
    #18
    Jag har också en liknande, som ullet är jag lycklig ägare till en uråldrig historia. Funkar hur bra som helst! Fast jag använder den inte till annat än att baka, men det finns säkert en massa korvhorn och grejer att köpa till men det vill jag inte ha . Köpte den för några hundralappar på Tradera.
  36. 18
    Jag har också en liknande, som ullet är jag lycklig ägare till en uråldrig historia. Funkar hur bra som helst! Fast jag använder den inte till annat än att baka, men det finns säkert en massa korvhorn och grejer att köpa till men det vill jag inte ha . Köpte den för några hundralappar på Tradera.
  37. Medlem sedan
    Oct 2000
    #19
    det där är ju en hel hushållsassistent och lite över vår budget för pryttlar som används ett par gånger i halvåret
    Jag kan leva med att pytsa över degen i en annan skål att jäsa om det skulle vara översvämningsrisk...
    Tänkte mest på att maskinen ska vara stark nog för degen och så!
  38. 19
    det där är ju en hel hushållsassistent och lite över vår budget för pryttlar som används ett par gånger i halvåret
    Jag kan leva med att pytsa över degen i en annan skål att jäsa om det skulle vara översvämningsrisk...
    Tänkte mest på att maskinen ska vara stark nog för degen och så!
  39. Medlem sedan
    Jul 2011
    #20
    Det skulle jag tro. det är ju 5500W... Och ressensionerna är ju övervägande bra =)
    Den är lite över våran budget också... Men jag sparar och sparar till den. Jag har en gammal liknande nu som jag hoppas håller ihop till att jag får råd.
  40. 20
    Det skulle jag tro. det är ju 5500W... Och ressensionerna är ju övervägande bra =)
    Den är lite över våran budget också... Men jag sparar och sparar till den. Jag har en gammal liknande nu som jag hoppas håller ihop till att jag får råd.

Liknande trådar

  1. jahapp, att köpa eller inte köpa
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 15:09
  2. Skofoton - att köpa eller inte köpa?
    By pudding* in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 20:29
  3. Köpa eller inte köpa-det är frågan?
    By Ingen alls in forum Antikrundan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 14:35
  4. Köpa eller inte köpa
    By TV-köp??? in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 16:48
  5. lergryta - att köpa eller inte köpa
    By zeta in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar