Försäkring till vuxna "barn"?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Försäkring till vuxna "barn"?

    Du som har försäkrat ditt barn med någon form av barnförsäkring, hur länge tänker du låta ditt barn vara försäkrat? Min son som precis fyllt 20 har en termin kvar på gymnasiet och kommer väl sen förhoppningsvis få jobb. Jag betalar fortfarande hans "barn"-försäkring och det är 1800kr/år ca, mycket pengar. Hur länge ska man hålla på och betala på sånt? *kliar mig i huvudet*
  2. 1
    Försäkring till vuxna "barn"? Du som har försäkrat ditt barn med någon form av barnförsäkring, hur länge tänker du låta ditt barn vara försäkrat? Min son som precis fyllt 20 har en termin kvar på gymnasiet och kommer väl sen förhoppningsvis få jobb. Jag betalar fortfarande hans "barn"-försäkring och det är 1800kr/år ca, mycket pengar. Hur länge ska man hålla på och betala på sånt? *kliar mig i huvudet*
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag betalar för mina barn också deras försäkring gäller tills de är 25 år.
  4. 2
    Jag betalar för mina barn också deras försäkring gäller tills de är 25 år.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Betalar nog tills den dagen de får jobb och egen inkomst.
  6. 3
    Betalar nog tills den dagen de får jobb och egen inkomst.
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Vet inte, kommer nog att avgöra det efter hur det känns då. Beror på många omständigheter som hur min ekonomi ser ut. Hur mogen är barnet, hur ser barnets ekonomi ut, hur viktigt är det för _mej_ att barnet är försäkrat.
  8. 4
    Vet inte, kommer nog att avgöra det efter hur det känns då. Beror på många omständigheter som hur min ekonomi ser ut. Hur mogen är barnet, hur ser barnets ekonomi ut, hur viktigt är det för _mej_ att barnet är försäkrat.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Samma här, den gäller till 25 år.Tänker du betala dem även fast de har arbete?
  10. 5
    Samma här, den gäller till 25 år.Tänker du betala dem även fast de har arbete?
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Så tänkte jag med. Jag har själv som vuxen ingen sån här försäkring.
  12. 6
    Så tänkte jag med. Jag har själv som vuxen ingen sån här försäkring.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Hustrun har med...

    barnen i sin kollektivförsäkring. De får hänga med där tills de faller för åldersstrecket. Tror det är 25.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Hustrun har med... barnen i sin kollektivförsäkring. De får hänga med där tills de faller för åldersstrecket. Tror det är 25.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    jag kommer betala den ja, det är en sjuk och olycksfallsförsäkring, Ska kolla över den i o fs då sonen har en genom sitt fack också... Dottern pluggar fortfarande, så där bidrar jag gärna, men sin hemförsäkring betalar hon själv.
  16. 8
    jag kommer betala den ja, det är en sjuk och olycksfallsförsäkring, Ska kolla över den i o fs då sonen har en genom sitt fack också... Dottern pluggar fortfarande, så där bidrar jag gärna, men sin hemförsäkring betalar hon själv.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Jag har precis betalat för dotterns föräskring - 2338 kr. Hon är 21, 5 år men har inte egen ekonomi som tillåter att hon betalar den själv. Jag kommer att betala tills jag tycker att hon klarar det själv, då det blir lättare för henne att fortsätta med en vuxenförsäkring sedan. Men, vi har endast henne.
  18. 9
    Jag har precis betalat för dotterns föräskring - 2338 kr. Hon är 21, 5 år men har inte egen ekonomi som tillåter att hon betalar den själv. Jag kommer att betala tills jag tycker att hon klarar det själv, då det blir lättare för henne att fortsätta med en vuxenförsäkring sedan. Men, vi har endast henne.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Kom på att jag betalade hemförsäkringen också:-)
  20. 10
    Kom på att jag betalade hemförsäkringen också:-)
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11

    Jag betalar tills de har råd att ta över

    dvs när de har jobb...
    Bara måste...... allt....
  22. 11
    Jag betalar tills de har råd att ta över dvs när de har jobb...

Liknande trådar

  1. Vuxna med shunt som har "friska" barn??
    By timmerbacka in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 20:34
  2. "barnvakt" till surfande barn
    By LottaJ in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 10:10
  3. "vuxna" barn hemma
    By Jonna+2 in forum Autismspektrum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-08-21, 13:55
  4. möjlighet för "vuxna barn"
    By Anna-Frida in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 10:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar