Parkering KS
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Parkering KS

    För er intresserade och engagerade:

    http://www.karolinska.se/upload/Info...sep%202011.pdf

    Om jag fattat rätt är det parkeringen utanför F2, strax ovanför akutmottagningen som är utsatt på kartan. Den är inte jättestor och jag vet inte om det är hela parkeringen.

    Det gula området till höger på kartan är byggplatsen.

    Så, nu kan ni studera själva.
    Man blir inte vuxen, man lär sig bara att uppföra sig.
  2. 1
    Parkering KS För er intresserade och engagerade:

    http://www.karolinska.se/upload/Info...sep%202011.pdf

    Om jag fattat rätt är det parkeringen utanför F2, strax ovanför akutmottagningen som är utsatt på kartan. Den är inte jättestor och jag vet inte om det är hela parkeringen.

    Det gula området till höger på kartan är byggplatsen.

    Så, nu kan ni studera själva.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Det bästa vore ju om hon kunde föda någon annanstans än där där det redan är kaos pga av ombygge...
  4. 2
    Det bästa vore ju om hon kunde föda någon annanstans än där där det redan är kaos pga av ombygge...
  5. Liz*
    #3
    Alla de där P:na är små fläckar av parkeringar som alltid är fulla, den enda möjligheten att parkera är i garaget på astrid lindgren.
  6. 3
    Alla de där P:na är små fläckar av parkeringar som alltid är fulla, den enda möjligheten att parkera är i garaget på astrid lindgren.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Bygget är så vitt jag vet inte där, utan på andra sidan KS och det är en bit bort.
  8. 4
    Bygget är så vitt jag vet inte där, utan på andra sidan KS och det är en bit bort.
  9. Liz*
    #5
    Byggplatsen påverkar inte akuten, det är en bit däremellan.
  10. 5
    Byggplatsen påverkar inte akuten, det är en bit däremellan.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Mest så, ja. Det går att få plats där, men man kan inte räkna med det.
  12. 6
    Mest så, ja. Det går att få plats där, men man kan inte räkna med det.
  13. Liz*
    #7
    Man kan inte räkna med parkering nepp.
  14. 7
    Man kan inte räkna med parkering nepp.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    *s*

    Varför det? Varför inte i så fall säga att den som ska besöka akuten eller ortopeden eller själv föda barn helst bör göra detta vid ett sjukhus där det inte är kaos pga ombyggnadsarbeten och avspärrade p-platser?
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  16. 8
    *s* Varför det? Varför inte i så fall säga att den som ska besöka akuten eller ortopeden eller själv föda barn helst bör göra detta vid ett sjukhus där det inte är kaos pga ombyggnadsarbeten och avspärrade p-platser?
  17. Medlem sedan
    Jul 2006
    #9
    Som jag har fattat från bilderna i pressen är det området bakom huvudbyggnaden alltså bakom A2 som är avspärrat. Det är parkeringsplatser längs hela baksidan men de flesta tror jag är förhyrda dvs för KSpersonal så jag tror att det är de få besöksparkeringsplatserna man spärrat.
  18. 9
    Som jag har fattat från bilderna i pressen är det området bakom huvudbyggnaden alltså bakom A2 som är avspärrat. Det är parkeringsplatser längs hela baksidan men de flesta tror jag är förhyrda dvs för KSpersonal så jag tror att det är de få besöksparkeringsplatserna man spärrat.
  19. Liz*
    #10
    Nej, inte så, de ska vänta med att bli sjuka bara
  20. 10
    Nej, inte så, de ska vänta med att bli sjuka bara
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    Jo

    Eller låta bli helt
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  22. 11
    Jo Eller låta bli helt
  23. Medlem sedan
    Jul 2006
    #12
    At KS har den enda jourlinjen i Stockholm med öronnäsahalsläkare är ju en anledning. Däremot finns det många förlossningskliniker...
  24. 12
    At KS har den enda jourlinjen i Stockholm med öronnäsahalsläkare är ju en anledning. Däremot finns det många förlossningskliniker...
  25. Liz*
    #13
    Det är bäst, sjukvården är ju ändå så dyr
  26. 13
    Det är bäst, sjukvården är ju ändå så dyr
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14

    Öronnäsahals?

    Ligger det också precis intill akuten/förlossningen/ortopeden? Fasen vilket trångt ställe det verkar vara
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  28. 14
    Öronnäsahals? Ligger det också precis intill akuten/förlossningen/ortopeden? Fasen vilket trångt ställe det verkar vara
  29. Medlem sedan
    Jul 2006
    #15
    Akuten på KS är en kombinerad akut för medicin, ortoped o öronnäsahals. Alla går in på samma ställe o sitter i samma väntrum men sen blir patienterna hämtade o ledda till olika delar beroende på vilken sorts läkare man ska träffa. Ambulansintaget ligger vägg i vägg med ingången till akuten. Förlossningen är inte samma ingång men i närheten. Så ja, det är rätt stort tryck just vid den delen av KS man valt att spärra av .
  30. 15
    Akuten på KS är en kombinerad akut för medicin, ortoped o öronnäsahals. Alla går in på samma ställe o sitter i samma väntrum men sen blir patienterna hämtade o ledda till olika delar beroende på vilken sorts läkare man ska träffa. Ambulansintaget ligger vägg i vägg med ingången till akuten. Förlossningen är inte samma ingång men i närheten. Så ja, det är rätt stort tryck just vid den delen av KS man valt att spärra av .
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Ah...

    Men då åker jag till min vanliga lantisakut utan vare sig pressbilar eller parkeringplatser
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  32. 16
    Ah... Men då åker jag till min vanliga lantisakut utan vare sig pressbilar eller parkeringplatser
  33. Medlem sedan
    Jul 2006
    #17
    Sonen försökte åka till lantisakuten (i vårt fall närakut i förort) men si det gick inte för hans hals var alldeles för komplicerad .
  34. 17
    Sonen försökte åka till lantisakuten (i vårt fall närakut i förort) men si det gick inte för hans hals var alldeles för komplicerad .
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Så kan det vara och då blev det ju ännu löjligare att klaga över saken.
  36. 18
    Så kan det vara och då blev det ju ännu löjligare att klaga över saken.
  37. Medlem sedan
    Jul 2006
    #19
    För att?
  38. 19
    För att?
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20
    Den parkeringen är ännu längre ifrån akuten. Jag tror att det i själva verket är anledningen de avundsjuka och missunnsamma klagar på. Kunde lika gärna ha varit att de grävt upp för att lägga rör, att de skulle asfaltera om eller något annat under någon vecka eller två och det hade inte blivit samma rubriker och gnäll för det.
  40. 20
    Den parkeringen är ännu längre ifrån akuten. Jag tror att det i själva verket är anledningen de avundsjuka och missunnsamma klagar på. Kunde lika gärna ha varit att de grävt upp för att lägga rör, att de skulle asfaltera om eller något annat under någon vecka eller två och det hade inte blivit samma rubriker och gnäll för det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Parkering...skit!
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 17:47
  2. Parkering i Sthlm
    By skrallis in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 21:37
  3. Parkering vid Fridhemsplan.
    By -sniff- in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 19:59
  4. Dyr parkering...
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 21:02
  5. Parkering på ks
    By Busiluran in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar