Induktionshäll och vattenkokare??
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Induktionshäll och vattenkokare??

    Ni som har induktionshäll/spis.. har ni vattenkokare också? eller kokar ni vatten på spisen då det antagligen går lika fort?

    Jag dricker te/hett vatten många ggr per dag och kommer få induktion snart.. vattenkokaren jag har nu läcker.. men funderar på om jag inte behöver en.. skönt att slippa den ståendes framme och sladd och sånt.. "ramlade" då över denna och blev störtkär!!! :

    http://www.cervera.se/Laga/Produkt/?pid=7449

    lite dyr, men den känns ju betydligt finare än att ha framme en kastrull för jämnan.
    Tessan med 3
    Pojke-01
    Flicka-03
    Flicka -10
  2. 1
    Induktionshäll och vattenkokare?? Ni som har induktionshäll/spis.. har ni vattenkokare också? eller kokar ni vatten på spisen då det antagligen går lika fort?

    Jag dricker te/hett vatten många ggr per dag och kommer få induktion snart.. vattenkokaren jag har nu läcker.. men funderar på om jag inte behöver en.. skönt att slippa den ståendes framme och sladd och sånt.. "ramlade" då över denna och blev störtkär!!! :

    http://www.cervera.se/Laga/Produkt/?pid=7449

    lite dyr, men den känns ju betydligt finare än att ha framme en kastrull för jämnan.
  3. Liz*
    #2
    Vattenkokare är snabbaste sättet att värma vatten på.
  4. 2
    Vattenkokare är snabbaste sättet att värma vatten på.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Jag har inte använt vattenkokaren sedan vi skaffade induktionshällen för typ fyra år sedan.
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  6. 3
    Jag har inte använt vattenkokaren sedan vi skaffade induktionshällen för typ fyra år sedan.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Vi gjorde ett test och det gick rätt mycket snabbare att koka upp vattnet på spisen än i vattenkokaren!
    Den enda nackdelen är att man måste vänja sig vid att stänga av när det kokar, men med en visselkanna blir man påmind!
  8. 4
    Vi gjorde ett test och det gick rätt mycket snabbare att koka upp vattnet på spisen än i vattenkokaren!
    Den enda nackdelen är att man måste vänja sig vid att stänga av när det kokar, men med en visselkanna blir man påmind!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Hällen är snabbare än vattenkokaren. Men vi använder oftast vattenkokaren i alla fall när vi t.ex värmer tevatten. Spisen måste man ju passa och stänga av när vattnet kokar. Vattenkokaren stänger av sig själv och man kan fixa med annat utan att riskera att glömma bort och koka torrt.....
  10. 5
    Hällen är snabbare än vattenkokaren. Men vi använder oftast vattenkokaren i alla fall när vi t.ex värmer tevatten. Spisen måste man ju passa och stänga av när vattnet kokar. Vattenkokaren stänger av sig själv och man kan fixa med annat utan att riskera att glömma bort och koka torrt.....
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Vi har haft gasspis och kommer att få induktionsspis imorgon (jippiii!!!) och vi har ingen vattenkokare idag och kommer inte att skaffa någon.
    Beroende på vad man har för modell på spisen så kan man få den att stänga av sig själv (timerfunktionen kan lösa det), men för mig som redan är van vid att koka vatten på spisen så tycker jag inte att det är något stort problem. De gånger jag springer runt mycket och inte är i köket medans jag kokar te/kaffevatten så sätter jag en timer på 3-4 min så kommer jag ihåg att jag kokar vatten.
  12. 6
    Vi har haft gasspis och kommer att få induktionsspis imorgon (jippiii!!!) och vi har ingen vattenkokare idag och kommer inte att skaffa någon.
    Beroende på vad man har för modell på spisen så kan man få den att stänga av sig själv (timerfunktionen kan lösa det), men för mig som redan är van vid att koka vatten på spisen så tycker jag inte att det är något stort problem. De gånger jag springer runt mycket och inte är i köket medans jag kokar te/kaffevatten så sätter jag en timer på 3-4 min så kommer jag ihåg att jag kokar vatten.

Liknande trådar

  1. Vattenkokare
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-14, 21:40
  2. Induktionshäll
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 20:29
  3. induktionshäll?
    By matglad in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 13:15
  4. Vattenkokare
    By lillan2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 17:50
  5. Induktionshäll
    By johi in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 20:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar