men hörni, har ni aldrig på er något - Sidan 4
Ordet är fritt
  1. Singelmorsan
    #61
    Och exakt vad har det med rasism att göra?
  2. 61
    Och exakt vad har det med rasism att göra?
  3. Medlem sedan
    Dec 2013
    #62
    ...och därför får man inte längre säga att Sverige är ett kristet land..? Och inte Frankrike heller..?
  4. 62
    ...och därför får man inte längre säga att Sverige är ett kristet land..? Och inte Frankrike heller..?
  5. mandelblomma
    #63
    när vi pratar symboler och vad som är ok för anställda att visa genom olika symboler har det ganska mycket i debatten att göra. Vi kan ju inte lyft ur en symbol för något som inte är ok och tillåta andra?
  6. 63
    när vi pratar symboler och vad som är ok för anställda att visa genom olika symboler har det ganska mycket i debatten att göra. Vi kan ju inte lyft ur en symbol för något som inte är ok och tillåta andra?
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #64
    Nej, Sverige ÄR inte ett "kristet land" (och inte Frankrike heller). Däremot är kristendomen den största och starkaste religionen bland svenskarna sedan 1000-talet, ungefär.
  8. 64
    Nej, Sverige ÄR inte ett "kristet land" (och inte Frankrike heller). Däremot är kristendomen den största och starkaste religionen bland svenskarna sedan 1000-talet, ungefär.
  9. mandelblomma
    #65
    så då är kors en ok symbol att ha för det?
  10. 65
    så då är kors en ok symbol att ha för det?
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #66

    Religion?

    Vi har korset på vår flagga. Än så länge har jag inte hört krav på att byta ut den.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 66
    Religion? Vi har korset på vår flagga. Än så länge har jag inte hört krav på att byta ut den.
  13. Singelmorsan
    #67
    Det är rätt stor skillnad på en sjal och en pin med ett skrivet budskap, ser du verkligen inte den skillnaden?
  14. 67
    Det är rätt stor skillnad på en sjal och en pin med ett skrivet budskap, ser du verkligen inte den skillnaden?
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #68
    Svar till mig eller Ss, mandelblomma?
  16. 68
    Svar till mig eller Ss, mandelblomma?
  17. mandelblomma
    #69
    nej inte alls. Så om det sm står på knappen valde en symbol, säg snödroppen. Inga ord utan en blomma men alla vet vad snödroppen betyder. vart det ok för dig då?
    ör alla vet vad korset runt någons hals betyder, eller schalen på kvinnans huvud.
  18. 69
    nej inte alls. Så om det sm står på knappen valde en symbol, säg snödroppen. Inga ord utan en blomma men alla vet vad snödroppen betyder. vart det ok för dig då?
    ör alla vet vad korset runt någons hals betyder, eller schalen på kvinnans huvud.
  19. Medlem sedan
    Dec 2013
    #70
    Det är bara en tidsfråga, innan Mona Sahlin kräver att det ska bytas ut mot en halvmåne...
  20. 70
    Det är bara en tidsfråga, innan Mona Sahlin kräver att det ska bytas ut mot en halvmåne...
  21. Medlem sedan
    Dec 2013
    #71
    Det är det väl FÖR FAN. Sverige är dessutom ett LUTHERSKT land och Frankrike är ett KATOLSKT land. Det vet varje människa!
  22. 71
    Det är det väl FÖR FAN. Sverige är dessutom ett LUTHERSKT land och Frankrike är ett KATOLSKT land. Det vet varje människa!
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #72
    Nej, du har fel, Ss. Såväl Sverige som Frankrike är, som stater, sekulära. Religionsutövningen är en privatsak för befolkningens olika delar.
  24. 72
    Nej, du har fel, Ss. Såväl Sverige som Frankrike är, som stater, sekulära. Religionsutövningen är en privatsak för befolkningens olika delar.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #73
    Haha. Paranoian sprider sig...
  26. 73
    Haha. Paranoian sprider sig...
  27. Singelmorsan
    #74
    Jag har sagt vad jag tycker några gånger nu men uppenbart når jag inte fram till dig så jag säger godnatt och sov gott!
  28. 74
    Jag har sagt vad jag tycker några gånger nu men uppenbart når jag inte fram till dig så jag säger godnatt och sov gott!
  29. mandelblomma
    #75
    nä för du talar så otydligt Godnatt.
  30. 75
    nä för du talar så otydligt Godnatt.
  31. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #76

    Nä, det kan jag inte se

    Visst vet jag att (sd) avskyr Sahlin men även om jag inte är förtjust i henne så tror jag inte precis vad som helst om henne!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  32. 76
    Nä, det kan jag inte se Visst vet jag att (sd) avskyr Sahlin men även om jag inte är förtjust i henne så tror jag inte precis vad som helst om henne!
  33. Medlem sedan
    Dec 2013
    #77
    Nej, jag skojade till det lite nu, även om ANDEMENINGEN i det jag sa är sann. Tog du det bokstavligt, Christopher?
  34. 77
    Nej, jag skojade till det lite nu, även om ANDEMENINGEN i det jag sa är sann. Tog du det bokstavligt, Christopher?
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar