På tal om flashbacks. - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #21
    Personligen har jag ju inget emot om de borgerliga partierna blir ännu många fler än idag...
  2. 21
    Personligen har jag ju inget emot om de borgerliga partierna blir ännu många fler än idag...
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #22

    Nä, det förstår jag

    Det är ju logiskt ur din synvinkel. Den här människan tyckte alltså att de borgerliga hade en orättvis fördel av att vara 4 mot 3 partier. Suck....

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 22
    Nä, det förstår jag Det är ju logiskt ur din synvinkel. Den här människan tyckte alltså att de borgerliga hade en orättvis fördel av att vara 4 mot 3 partier. Suck....
  5. Medlem sedan
    Apr 2014
    #23
    Minns starkast sådana som chockade eller äcklade mig.

    T.ex. mamman som berättade att hon direkt efter förlossningarna brukade slicka sina barn rena på samma sätt som djurmammor...

    Eller mamman som hade två små döttrar, under skolåldern. Hon hade dragit ut detaljerade kartor på kvinnans underliv med alla namnen på organen, och så lät hon flickorna undersöka varandra och titta på kartan så de skulle lära sig... tydligen upprepade gånger också. Helt sinnessjukt!

    Mamman vars vuxne son hotade att slå henne i huvudet med en slägga, glömmer man inte heller i första taget. Det skrämde mig, att det kunde gå så snett...

    Minns även mamman till en liten flicka, som ofta skrev om att varken hon eller hennes man ville leva. Då oroade jag mig faktiskt för att det skulle stå i tidningen om en familjetragedi i den staden där de bodde, någon dag...

    På en helt annan och inte alls allvarlig nivå, minns jag tjattrådar - personer som återkom till samma ämne hur många gånger som helst, t.ex. dotterns studentbal, dotterns au pair-jobb o.s.v..
  6. 23
    Minns starkast sådana som chockade eller äcklade mig.

    T.ex. mamman som berättade att hon direkt efter förlossningarna brukade slicka sina barn rena på samma sätt som djurmammor...

    Eller mamman som hade två små döttrar, under skolåldern. Hon hade dragit ut detaljerade kartor på kvinnans underliv med alla namnen på organen, och så lät hon flickorna undersöka varandra och titta på kartan så de skulle lära sig... tydligen upprepade gånger också. Helt sinnessjukt!

    Mamman vars vuxne son hotade att slå henne i huvudet med en slägga, glömmer man inte heller i första taget. Det skrämde mig, att det kunde gå så snett...

    Minns även mamman till en liten flicka, som ofta skrev om att varken hon eller hennes man ville leva. Då oroade jag mig faktiskt för att det skulle stå i tidningen om en familjetragedi i den staden där de bodde, någon dag...

    På en helt annan och inte alls allvarlig nivå, minns jag tjattrådar - personer som återkom till samma ämne hur många gånger som helst, t.ex. dotterns studentbal, dotterns au pair-jobb o.s.v..
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar