jag borde väl inte men... - Sidan 3
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #41
    Därför att det inte har någon relevans och därmed inget nyhetsvärde.
  2. 41
    Därför att det inte har någon relevans och därmed inget nyhetsvärde.
  3. Medlem sedan
    Jun 2014
    #42
    ...vi är MÅNGA som tycker att det har nyhetsvärde. Bland annat är det ju bra att få sådan information i valtider.
  4. 42
    ...vi är MÅNGA som tycker att det har nyhetsvärde. Bland annat är det ju bra att få sådan information i valtider.
  5. mandelblomma
    #43
    du har återigen fel
    Jag har två väninnpar som har tonårsbarn, eller nästan vuxna som skaffade dem innan lagen ändrades. Jag känner till tre av mina klasskompisar under alla skolår som var barn till homosexuella.
    Du vet, du kan inte lagstifta bort kärlek och kärlek vill ofta har barn
  6. 43
    du har återigen fel
    Jag har två väninnpar som har tonårsbarn, eller nästan vuxna som skaffade dem innan lagen ändrades. Jag känner till tre av mina klasskompisar under alla skolår som var barn till homosexuella.
    Du vet, du kan inte lagstifta bort kärlek och kärlek vill ofta har barn
  7. mandelblomma
    #44
    skillnaden på att ex min nya man inte adopterade mina barn, var nu att de träffades sent i livet. jag tror det är skälet för de flesta styvfamiljer och många barn till skilda HAR ju en mamma och en pappa redan som de har ex arvsrätt för.
    Som familj där man skaffar en bebis tillsammans i en homosexuell familj älskar och känner man samma ansvar som vilket adoptivpar som helst.
  8. 44
    skillnaden på att ex min nya man inte adopterade mina barn, var nu att de träffades sent i livet. jag tror det är skälet för de flesta styvfamiljer och många barn till skilda HAR ju en mamma och en pappa redan som de har ex arvsrätt för.
    Som familj där man skaffar en bebis tillsammans i en homosexuell familj älskar och känner man samma ansvar som vilket adoptivpar som helst.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #45
    Nej, så många är ni inte. Ni bara tror det för att ni vill tro det.
  10. 45
    Nej, så många är ni inte. Ni bara tror det för att ni vill tro det.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #46

    Mycket enkelt

    Man kan inte ha retroaktiv lagstiftning. De adoptioner som redan har gjorts gäller.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 46
    Mycket enkelt Man kan inte ha retroaktiv lagstiftning. De adoptioner som redan har gjorts gäller.
  13. Gretah
    #47
    Jösses alltså, trodde jag missat nåt helt nytt bara för att jag för en gångs skull haft lite annat att göra
    Dåså, då kan jag vara lugn!
  14. 47
    Jösses alltså, trodde jag missat nåt helt nytt bara för att jag för en gångs skull haft lite annat att göra
    Dåså, då kan jag vara lugn!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #48
    Inget jag förespråkar men det är väl självklart att man inte kan återkalla den juridiska rätten till barnen? Om ett sånt förslag skulle genomföras så skulle det väl gälla från ett visst datum och inte gå tillbaka i tiden som de flesta förslag? Vidarutveckla gärna för jag kanske missat någon poäng..?
  16. 48
    Inget jag förespråkar men det är väl självklart att man inte kan återkalla den juridiska rätten till barnen? Om ett sånt förslag skulle genomföras så skulle det väl gälla från ett visst datum och inte gå tillbaka i tiden som de flesta förslag? Vidarutveckla gärna för jag kanske missat någon poäng..?
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar