Dagisnivå i riksdan - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #21
    Jamen bara en sån sak!

    Klart du ska skaffa. Så rätt sätt att föra diskussionerna.
  2. 21
    Jamen bara en sån sak!

    Klart du ska skaffa. Så rätt sätt att föra diskussionerna.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #22

    Moona är väl att ta i

    Jag förväntar mig att vettiga människor tar ställning mot rasism mm.

    Gör man inte det så ja
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 22
    Moona är väl att ta i Jag förväntar mig att vettiga människor tar ställning mot rasism mm.

    Gör man inte det så ja
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #23
    Herregud, det där har jag missat. Vilka barnrumpor det där partiets företrädare är. Hur kan man rösta såna pajasar?
  6. 23
    Herregud, det där har jag missat. Vilka barnrumpor det där partiets företrädare är. Hur kan man rösta såna pajasar?
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #24
    Självklart. Väldigt bra jämförelse
  8. 24
    Självklart. Väldigt bra jämförelse
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #25
    Ja, Dinamarca trivialiserar riksdagens arbete o ansvar. Är det en lekstuga eller Sveriges riksdag?
  10. 25
    Ja, Dinamarca trivialiserar riksdagens arbete o ansvar. Är det en lekstuga eller Sveriges riksdag?
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #26
    Äh får väl hon ha om hon vill. Jag tyckte det var coolt gjort.
  12. 26
    Äh får väl hon ha om hon vill. Jag tyckte det var coolt gjort.
  13. Kerstimärta
    #27
    Var går gränsen då för vad som ej längre är coolt?

    Tröja enligt SPs förslag, är det coolt?

    Finns det ingen gräns?
  14. 27
    Var går gränsen då för vad som ej längre är coolt?

    Tröja enligt SPs förslag, är det coolt?

    Finns det ingen gräns?
  15. Kerstimärta
    #28
    Tja, men vad är vettigt att ta ställning emot då? Får alla ta ställning på liknande sätt mot det de tycker är fel?

    Lägga ut bajskorvar på det man själv inte gillar i ett forum är väl ganska harmlöst ävenså inte riksdagsmannamässigt. Så, tur kanske du inte är ngn som hävdar att du är folkvald då.
  16. 28
    Tja, men vad är vettigt att ta ställning emot då? Får alla ta ställning på liknande sätt mot det de tycker är fel?

    Lägga ut bajskorvar på det man själv inte gillar i ett forum är väl ganska harmlöst ävenså inte riksdagsmannamässigt. Så, tur kanske du inte är ngn som hävdar att du är folkvald då.
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #29

    Vore en storsäljare!



    Fast jag hade fortfarande inte burit den i riksdagen, om jag så hade varit ledamot och olyckan vore framme och (F!) kom in. Man uppträder inte så i riksdagen tycker jag.

    Under kampanjande, i valrörelsen eller bara privat är det en helt annan sak.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 29
    Vore en storsäljare!

    Fast jag hade fortfarande inte burit den i riksdagen, om jag så hade varit ledamot och olyckan vore framme och (F!) kom in. Man uppträder inte så i riksdagen tycker jag.

    Under kampanjande, i valrörelsen eller bara privat är det en helt annan sak.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #30

    Ja vi lever

    ju i ett sådant land.

    Nope vad jag vet är jag inte folkvald...Har inga planer på det heller.

    Ljuga mig blå i huvudet är inte min stil
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 30
    Ja vi lever ju i ett sådant land.

    Nope vad jag vet är jag inte folkvald...Har inga planer på det heller.

    Ljuga mig blå i huvudet är inte min stil
  21. Medlem sedan
    Jul 2006
    #31
    OK. Jag tycker att man alltid ska visa andra respekt, även om man inte delar deras åsikter. Det borde vara särskilt viktigt i riksdan, där deras huvudsakliga uppgift är att diskutera med varandra. Men V står tydligen inte bakom ett sånt förhållningssätt.
  22. 31
    OK. Jag tycker att man alltid ska visa andra respekt, även om man inte delar deras åsikter. Det borde vara särskilt viktigt i riksdan, där deras huvudsakliga uppgift är att diskutera med varandra. Men V står tydligen inte bakom ett sånt förhållningssätt.
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #32
    De är i nyhetsmorgon nu, Dinamarca och Söder. Vilken pajas han är. Obegripligt att en sådan person fått en sån post.
  24. 32
    De är i nyhetsmorgon nu, Dinamarca och Söder. Vilken pajas han är. Obegripligt att en sådan person fått en sån post.
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #33
    Ettans nyhetsmorgon inte fyrans. Dinamarca har tröjan på sig
  26. 33
    Ettans nyhetsmorgon inte fyrans. Dinamarca har tröjan på sig
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #34
    Det var väl ett taktiskt drag att han föreslå honom så han inte får uttala sig. Hade nog gjort detsamma, för att få honom att knipa. Frågan är om han kommer lyckas med det i sociala medier, hittills har det ju gått sådär.
    Fast jag tycker det är bra, att deras rasister inte är smartare än så utan beter sig som OBS-klassen.
  28. 34
    Det var väl ett taktiskt drag att han föreslå honom så han inte får uttala sig. Hade nog gjort detsamma, för att få honom att knipa. Frågan är om han kommer lyckas med det i sociala medier, hittills har det ju gått sådär.
    Fast jag tycker det är bra, att deras rasister inte är smartare än så utan beter sig som OBS-klassen.
  29. Medlem sedan
    Jul 2006
    #35
    Ingen programledare som hade en tröja med "Ner med kungen!"-tryck i present till Dinamarca? Hade varit intressant att höra vad hon hade sagt om det, om det var något hon kunde tänka sig att bära under dagen i riksdan.
  30. 35
    Ingen programledare som hade en tröja med "Ner med kungen!"-tryck i present till Dinamarca? Hade varit intressant att höra vad hon hade sagt om det, om det var något hon kunde tänka sig att bära under dagen i riksdan.
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #36
    Han uttryckte sig på ett otroligt omoget och vulgärt sätt i morse (inte oväntat). Ja så är det nog att de inte vill att han ska visa mer hur dum han är.
  32. 36
    Han uttryckte sig på ett otroligt omoget och vulgärt sätt i morse (inte oväntat). Ja så är det nog att de inte vill att han ska visa mer hur dum han är.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar