Musik i era barndomshem? - Sidan 3
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #41
    Vad kul, med lite bred repertoar. Så tänker jag.

    Cat Stevens missade jag, det fick jag med mig i barndomshemmet.

    Imperialistiskt skit är en definitionsfråga. Tydligen hade dina föräldrar sin definition klar!

    Iggensundsgänget, kollade på Google men kände ej igen ngn låt.
  2. 41
    Vad kul, med lite bred repertoar. Så tänker jag.

    Cat Stevens missade jag, det fick jag med mig i barndomshemmet.

    Imperialistiskt skit är en definitionsfråga. Tydligen hade dina föräldrar sin definition klar!

    Iggensundsgänget, kollade på Google men kände ej igen ngn låt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #42
    Jazz och blues

    Har varit väldigt anti jazz länge men nu är det något jag håller på och ipptäcker
  4. 42
    Jazz och blues

    Har varit väldigt anti jazz länge men nu är det något jag håller på och ipptäcker
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #43
    Deras stora hit var väl Pessimistkonsulten, fast den kom senare.
  6. 43
    Deras stora hit var väl Pessimistkonsulten, fast den kom senare.
  7. Kerstimärta
    #44
    Där ser man. Jazzen kan upptäckas senare i livet?

    Bluesen då?
  8. 44
    Där ser man. Jazzen kan upptäckas senare i livet?

    Bluesen då?
  9. Kerstimärta
    #45
    Vad? Var det inte Euskefeurat som skrev den visan? Stal de den av Iggesundsgänget? Där ser man!
  10. 45
    Vad? Var det inte Euskefeurat som skrev den visan? Stal de den av Iggesundsgänget? Där ser man!
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #46
    Du kan kolla upp en jazzsångerska som heter. Hanna Elmqvist, hon är från Borlänge
  12. 46
    Du kan kolla upp en jazzsångerska som heter. Hanna Elmqvist, hon är från Borlänge
  13. Kerstimärta
    #47
    Hon fanns på Youtube. Musikstilen är inte riktigt min grej. Men, hon verkar talangfull.
  14. 47
    Hon fanns på Youtube. Musikstilen är inte riktigt min grej. Men, hon verkar talangfull.
  15. Kerstimärta
    #48
    Nu har jag kollat runt på internet. Men hittar bara att det var Ronny Eriksson som skrev Pessimistkonsulten. Är du säker på att det var Iggesundsgänget?
  16. 48
    Nu har jag kollat runt på internet. Men hittar bara att det var Ronny Eriksson som skrev Pessimistkonsulten. Är du säker på att det var Iggesundsgänget?
  17. Medlem sedan
    Aug 2010
    #49
    Alltså, min pappa tror fortfarande att han är Elvis och så har det varit genom min uppväxt. Det finns ingen musik efter 1964, punkt slut.

    Så var/är pappa. vet jag inte alls, hon hade liksom inget utrymme för sitt tror jag (min egen tolkning) och idag har jag ingen kontakt alls med henne.

    Mina äldre bröder däremot spelade allt ifrån Simon&Garfunkel till Ebba Grön så idag är jag verkligen en allätare, med mina egna influenser inräknade. Och en riktig textnörd är jag, kan nog texterna till vilka slagdängor eller pophiter som helst.
  18. 49
    Alltså, min pappa tror fortfarande att han är Elvis och så har det varit genom min uppväxt. Det finns ingen musik efter 1964, punkt slut.

    Så var/är pappa. vet jag inte alls, hon hade liksom inget utrymme för sitt tror jag (min egen tolkning) och idag har jag ingen kontakt alls med henne.

    Mina äldre bröder däremot spelade allt ifrån Simon&Garfunkel till Ebba Grön så idag är jag verkligen en allätare, med mina egna influenser inräknade. Och en riktig textnörd är jag, kan nog texterna till vilka slagdängor eller pophiter som helst.
  19. Kerstimärta
    #50
    Haha, men lite roligt att leva i enda musikstil/sångare.

    Säkert hade din mamma också ngn tanke på vad hon gillade. Men, det är ju överspelat för din skull. Läst du känner dig tillfreds med det. Så, jag tror det inte är ngt att beklaga?

    Lite kul med många influenser. Jag kan tycka det är roligt med variation i musikstilar.
  20. 50
    Haha, men lite roligt att leva i enda musikstil/sångare.

    Säkert hade din mamma också ngn tanke på vad hon gillade. Men, det är ju överspelat för din skull. Läst du känner dig tillfreds med det. Så, jag tror det inte är ngt att beklaga?

    Lite kul med många influenser. Jag kan tycka det är roligt med variation i musikstilar.
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #51
    haha, hade jag också kunnat blanda ihop! Tror t.o.m jag gjort det, trott att det ska handla om gruppen...
  22. 51
    haha, hade jag också kunnat blanda ihop! Tror t.o.m jag gjort det, trott att det ska handla om gruppen...
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #52
    Ganska säker.
  24. 52
    Ganska säker.
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #53

    Han är bra :)

    Ja det är trevligt,mina föräldrar träffades på ett dansställe
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  26. 53
    Han är bra :) Ja det är trevligt,mina föräldrar träffades på ett dansställe
  27. Gretah
    #54
    Mamma jobbade på ica i alla år och orkade inte med musik då det alltid var skval i bakgrunden hela dagarna. Sa hon i allafall Som tur var kunde jag ju spela på mitt rum och min mormor tyckte mycket om musik så hos henne lyssnade vi både på Ingemar Nordströms saxpartyn och fina klassiska konserter på radion.
  28. 54
    Mamma jobbade på ica i alla år och orkade inte med musik då det alltid var skval i bakgrunden hela dagarna. Sa hon i allafall Som tur var kunde jag ju spela på mitt rum och min mormor tyckte mycket om musik så hos henne lyssnade vi både på Ingemar Nordströms saxpartyn och fina klassiska konserter på radion.
  29. Gretah
    #55
    Härliga Thorleifs! Hemma hos min kompis spelades ofta Thorleifs bl a. Och jag måste erkänna att jag gillar dem än idag
  30. 55
    Härliga Thorleifs! Hemma hos min kompis spelades ofta Thorleifs bl a. Och jag måste erkänna att jag gillar dem än idag
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #56
    Hmm - om vi tänker oss sjuttiotalet, så var det
    Rolling Stones
    Boney M
    Smokie
    Abba
    ELO
    Elvis Presley (bara pappa)
    precis som du Magnus & Brasses krogshower (som jag kan utantill)
    Dr Hook
    Anne Murray
    Simon & Garfunkel
    Aretha Franklin
    Elton John
    The Beatles

    sedan på 80-talet upptäckte vi nya grupper och artister gemensamt, t ex
    Eurythmics
    Dire Straits
    Michael Jackson
    Prince
    och många, många andra. Då lyssnade vi helt enkelt på topplistorna, skulle man nog kunna säga .)
  32. 56
    Hmm - om vi tänker oss sjuttiotalet, så var det
    Rolling Stones
    Boney M
    Smokie
    Abba
    ELO
    Elvis Presley (bara pappa)
    precis som du Magnus & Brasses krogshower (som jag kan utantill)
    Dr Hook
    Anne Murray
    Simon & Garfunkel
    Aretha Franklin
    Elton John
    The Beatles

    sedan på 80-talet upptäckte vi nya grupper och artister gemensamt, t ex
    Eurythmics
    Dire Straits
    Michael Jackson
    Prince
    och många, många andra. Då lyssnade vi helt enkelt på topplistorna, skulle man nog kunna säga .)
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #57
    Blåsningen (the Sting) med Paul Newman och Robert Redford alltså? Bra!
  34. 57
    Blåsningen (the Sting) med Paul Newman och Robert Redford alltså? Bra!
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #58
    Min mamma gillar hårdrock (inte dödsmetall och den stilen, men gott och väl det mesta som skapades på 70- och 80-talet), så hemma hos oss har det varit näst intill omöjligt att vara rebell när det gäller musik
  36. 58
    Min mamma gillar hårdrock (inte dödsmetall och den stilen, men gott och väl det mesta som skapades på 70- och 80-talet), så hemma hos oss har det varit näst intill omöjligt att vara rebell när det gäller musik
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #59
    Det var mest klassisk musik som spelades hemma så länge mina syskon och jag var små. Sedan tog vår musik över allt mer och våra föräldrar hade inget emot att lyssna på det.
    Mina föräldrar är fortfarande pigga på att lyssna på ny musik och min mor (74 år) har skaffat sig en iPhone med Spotify i och har spellistor med allt möjligt blandat. En av hennes favoriter just nu är 5 Seconds of Summer
    Men när pappa också ska lyssna spelar hon mest klassiskt.
  38. 59
    Det var mest klassisk musik som spelades hemma så länge mina syskon och jag var små. Sedan tog vår musik över allt mer och våra föräldrar hade inget emot att lyssna på det.
    Mina föräldrar är fortfarande pigga på att lyssna på ny musik och min mor (74 år) har skaffat sig en iPhone med Spotify i och har spellistor med allt möjligt blandat. En av hennes favoriter just nu är 5 Seconds of Summer
    Men när pappa också ska lyssna spelar hon mest klassiskt.
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #60
    Pappa var den som spelade musik mest och då var det klassiskt.
    Mamma spelade piano och då var det också klassiskt.
    Vi syskon spelade den musiken som var inne för tillfället, men klinkade piono, plågade hunden med klarinett, fiol och tvärflöjt
  40. 60
    Pappa var den som spelade musik mest och då var det klassiskt.
    Mamma spelade piano och då var det också klassiskt.
    Vi syskon spelade den musiken som var inne för tillfället, men klinkade piono, plågade hunden med klarinett, fiol och tvärflöjt
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar