Om koriander, lukt och smak - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #21
    Jag har började bli känslig för det på senare tid, tycker att smaken tränger igenom. Kan knappt äta på kinakrog längre...
  2. 21
    Jag har började bli känslig för det på senare tid, tycker att smaken tränger igenom. Kan knappt äta på kinakrog längre...
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #22

    Det är jobbigt

    när man reagerar så.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 22
    Det är jobbigt när man reagerar så.
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #23
    Nja - jag tror inte jag är någon supersmakare/doftare. Jag är visserligen känslig för parfymer och tycker det är extremt viktigt hur min partner luktar, men i övrigt är jag nog sådan som gillar det mesta.

    Jag avskydde koriander först men har lärt mig älska det.
    Ha det gott!
  6. 23
    Nja - jag tror inte jag är någon supersmakare/doftare. Jag är visserligen känslig för parfymer och tycker det är extremt viktigt hur min partner luktar, men i övrigt är jag nog sådan som gillar det mesta.

    Jag avskydde koriander först men har lärt mig älska det.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #24
    Jag älskar koriander, speciellt i kombination med ingefära, vitlök och chili. Är väldigt kräsen när det gäller mat, mn kräsenheten gäller snarare konsistens än smak. Tror inte jag är supersmakare, för jag gillar att maten är mycket kryddad.
  8. 24
    Jag älskar koriander, speciellt i kombination med ingefära, vitlök och chili. Är väldigt kräsen när det gäller mat, mn kräsenheten gäller snarare konsistens än smak. Tror inte jag är supersmakare, för jag gillar att maten är mycket kryddad.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #25

    Kan kanske stämma

    Jag gillar inte koriander och kan inte skryta med några fantastiska sinnen heller.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 25
    Kan kanske stämma Jag gillar inte koriander och kan inte skryta med några fantastiska sinnen heller.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #26
    Superpetig med lukt och smak, kan känna om någon har gått FÖRBI med en selleri när maten lagades, typ och jag gillar iNTE koriander. Det handlar inte om att det smakar tvål, utan att det smakar som något som jag inte vill äta eller ha i mat. Jag vill inte heller känna doften av det när jag ska äta, vilket brukar göra indiska restauranger lite jobbiga
  12. 26
    Superpetig med lukt och smak, kan känna om någon har gått FÖRBI med en selleri när maten lagades, typ och jag gillar iNTE koriander. Det handlar inte om att det smakar tvål, utan att det smakar som något som jag inte vill äta eller ha i mat. Jag vill inte heller känna doften av det när jag ska äta, vilket brukar göra indiska restauranger lite jobbiga
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #27
    Ganska blandade erfarenheter alltså. Tack för svar allihopa!
  14. 27
    Ganska blandade erfarenheter alltså. Tack för svar allihopa!
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar