Vinnare eller förlorare i budgeten? - Sidan 3
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #41

    Ja män är helt klart

    duktigare än kvinnor på att löneförhandla, ingen snack om saken. Ni får fråga om tips på hur han gör.

    Sen har han kanske en fru som ska ha hans lön med, klart han måste ha lite mer då.


    ? Jag uppskattar att en man i mitt yrke tjänar ca 2-4000 kr mer rätt av enbart relaterat till kön.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  2. 41
    Ja män är helt klart duktigare än kvinnor på att löneförhandla, ingen snack om saken. Ni får fråga om tips på hur han gör.

    Sen har han kanske en fru som ska ha hans lön med, klart han måste ha lite mer då.


    ? Jag uppskattar att en man i mitt yrke tjänar ca 2-4000 kr mer rätt av enbart relaterat till kön.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #42
    tja även OM det skulle vara en vinst för staten ( vilket jag likväl inte tror) så känns det ganska naturligt att inte röka
  4. 42
    tja även OM det skulle vara en vinst för staten ( vilket jag likväl inte tror) så känns det ganska naturligt att inte röka
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #43
    Jag läste siffrorna i din rapport om kostnaderna? Du använde den ju som "bevis" för kostnader men hade inte kollat upp intäkter.
  6. 43
    Jag läste siffrorna i din rapport om kostnaderna? Du använde den ju som "bevis" för kostnader men hade inte kollat upp intäkter.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #44
    ger du din lön till din fru eller delar ni på inkomster, utgifter och böra samt nöjen?
  8. 44
    ger du din lön till din fru eller delar ni på inkomster, utgifter och böra samt nöjen?
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #45
    Jag röker inte. Det jag säger är inte att jag röker, utan att jag tror att de skulle förbjuda det om det inte kortsiktigt är en kassako.

    Det finns annat som förbjudits fast det tidigare varit lagligt. Så ville de, kunde de. En del skulle smuggla men knappast alla. Fler skulle sluta eller röka mindre.
  10. 45
    Jag röker inte. Det jag säger är inte att jag röker, utan att jag tror att de skulle förbjuda det om det inte kortsiktigt är en kassako.

    Det finns annat som förbjudits fast det tidigare varit lagligt. Så ville de, kunde de. En del skulle smuggla men knappast alla. Fler skulle sluta eller röka mindre.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #46
    Det är Svenskt Näringslivs tolkning - dvs. i praktiken en borgerlig parts - att utsparkade från förtidspension är "arbetslösa". En mycket liten andel av dessa har kunnat återgå i arbete. Observera att det alltså handlar om SN:s tolkning, inte om fakta.
  12. 46
    Det är Svenskt Näringslivs tolkning - dvs. i praktiken en borgerlig parts - att utsparkade från förtidspension är "arbetslösa". En mycket liten andel av dessa har kunnat återgå i arbete. Observera att det alltså handlar om SN:s tolkning, inte om fakta.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #47

    Hon festar...

    upp allt. Jag har ingen bestämmanderätt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 47
    Hon festar... upp allt. Jag har ingen bestämmanderätt.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #48
    nej absolut inte. Jag ser det inte som bevis, skrev ju att jag inte själv läst rapporten.
  16. 48
    nej absolut inte. Jag ser det inte som bevis, skrev ju att jag inte själv läst rapporten.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #49
    trist.
    Rent generellt kan man annars se att om kvinnor o män tjänade mer lika så finns sällan ett behov av att någon ger pengar till den andre. Nu är det vanligare att män tjänar mer än sin fru...
  18. 49
    trist.
    Rent generellt kan man annars se att om kvinnor o män tjänade mer lika så finns sällan ett behov av att någon ger pengar till den andre. Nu är det vanligare att män tjänar mer än sin fru...
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #50
    Det är faktiskt fel. Löneskillnaderna beror i varje fall också på att kvinnor p.g.a. barnafödande och föräldraledighet är mer frånvarande från arbetsmarknaden, vilket påverkar både erfarenhet och kompetensutveckling.
  20. 50
    Det är faktiskt fel. Löneskillnaderna beror i varje fall också på att kvinnor p.g.a. barnafödande och föräldraledighet är mer frånvarande från arbetsmarknaden, vilket påverkar både erfarenhet och kompetensutveckling.
  21. Kerstimärta
    #51
    Och det är riktigt? Att könet ska påverka lönen?

    Dvs om du är kvinna så får du räkna med lägre lön för att du bär fram nya generationer?

    Allvarligt, tycker du det är rätt?
  22. 51
    Och det är riktigt? Att könet ska påverka lönen?

    Dvs om du är kvinna så får du räkna med lägre lön för att du bär fram nya generationer?

    Allvarligt, tycker du det är rätt?
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #52
    Jag skrev inte att det är rätt. Jag gjorde över huvud taget ingen värdering, utan konstaterade faktum. Det är ett kallt resultat av marknadskrafterna.
  24. 52
    Jag skrev inte att det är rätt. Jag gjorde över huvud taget ingen värdering, utan konstaterade faktum. Det är ett kallt resultat av marknadskrafterna.
  25. Kerstimärta
    #53
    ok, det är en del av det man kan diskutera om det är riktigt och rätt.
  26. 53
    ok, det är en del av det man kan diskutera om det är riktigt och rätt.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #54

    Det tror inte jag på...

    har man inställningen att man ger pengar till den andre så ska man nog fundera lite över sin relation.

    trist.
    Rent generellt kan man annars se att om kvinnor o män tjänade mer lika så finns sällan ett behov av att någon ger pengar till den andre. Nu är det vanligare att män tjänar mer än sin fru...
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 54
    Det tror inte jag på... har man inställningen att man ger pengar till den andre så ska man nog fundera lite över sin relation.

    trist.
    Rent generellt kan man annars se att om kvinnor o män tjänade mer lika så finns sällan ett behov av att någon ger pengar till den andre. Nu är det vanligare att män tjänar mer än sin fru...
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #55
    Ang RUT är det väl läxhjälpen som inte längre är avdragsgill, det är väl inte avdragets storlek som ändras? Kan tycka att det är rätt faktiskt, eftersom jag gärna vill ha en skola som är till för alla. I övrigt är jag inte imponerad av budgeten. Jag tycker exempelvis att förslaget om gratis läkemedel för barn under 18 är helt kokobingbång, Det kommer att innebära mycket högre kostnader än man räknat med eftersom man inte har räknat med att förskrivningen kommer att gå upp och betydligt fler läkemedel kommer att hämtas ut - och kastas!
  30. 55
    Ang RUT är det väl läxhjälpen som inte längre är avdragsgill, det är väl inte avdragets storlek som ändras? Kan tycka att det är rätt faktiskt, eftersom jag gärna vill ha en skola som är till för alla. I övrigt är jag inte imponerad av budgeten. Jag tycker exempelvis att förslaget om gratis läkemedel för barn under 18 är helt kokobingbång, Det kommer att innebära mycket högre kostnader än man räknat med eftersom man inte har räknat med att förskrivningen kommer att gå upp och betydligt fler läkemedel kommer att hämtas ut - och kastas!
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #56

    Nej könet ska förstås inte påverka MEN..

    om nu ett kön är duktigare på att löneförhandla och visar framfötterna långt mer än det andra könet ja då SKA det få skilja i lön. Ska man t ex börja justera kvinnors löner efter vad män tjänar då är man farligt ute. Då får man träna det svagare könet på att bli bättre löneförhandlare och att visa sig mer.

    Sen straffas kvinnor delvis för att de föder barn och är sjukskrivna så ofta i samband med graviditeter, ja tyvärr och det har jag inte lösning på.

    Och det är riktigt? Att könet ska påverka lönen?

    Dvs om du är kvinna så får du räkna med lägre lön för att du bär fram nya generationer?

    Allvarligt, tycker du det är rätt?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 56
    Nej könet ska förstås inte påverka MEN.. om nu ett kön är duktigare på att löneförhandla och visar framfötterna långt mer än det andra könet ja då SKA det få skilja i lön. Ska man t ex börja justera kvinnors löner efter vad män tjänar då är man farligt ute. Då får man träna det svagare könet på att bli bättre löneförhandlare och att visa sig mer.

    Sen straffas kvinnor delvis för att de föder barn och är sjukskrivna så ofta i samband med graviditeter, ja tyvärr och det har jag inte lösning på.

    Och det är riktigt? Att könet ska påverka lönen?

    Dvs om du är kvinna så får du räkna med lägre lön för att du bär fram nya generationer?

    Allvarligt, tycker du det är rätt?
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #57
    Om förskrivningen går upp av det skälet, så sköter inte läkarna sitt jobb.
  34. 57
    Om förskrivningen går upp av det skälet, så sköter inte läkarna sitt jobb.
  35. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #58

    Det är fakta

    Om de hade fortsatt vara förtidspensinärer hade ju siffran över arbetslösa sjunkit, eller hur? Så hur du än vrider på det så var Alliansregeringens prolitik väldigt framgångsrik vad gäller jobben.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  36. 58
    Det är fakta Om de hade fortsatt vara förtidspensinärer hade ju siffran över arbetslösa sjunkit, eller hur? Så hur du än vrider på det så var Alliansregeringens prolitik väldigt framgångsrik vad gäller jobben.
  37. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #59

    Har också sett den siffran

    Den är dock uppblåst eftersom man inte räknar in faktorer som att rökare dör tidigare och inte kräver lika mycket åldringsvård t.ex.

    Om rökningen verkligne kostar något eller inte lär vi inte få veta genom de siffrorna, de är ungeför lika vinklade som (sd):s över invandringens kostnader...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  38. 59
    Har också sett den siffran Den är dock uppblåst eftersom man inte räknar in faktorer som att rökare dör tidigare och inte kräver lika mycket åldringsvård t.ex.

    Om rökningen verkligne kostar något eller inte lär vi inte få veta genom de siffrorna, de är ungeför lika vinklade som (sd):s över invandringens kostnader...
  39. Salander
    #60
    Ja gratis läkemedel kommer att kosta fläsk, det är jag också övertygad om. Jag skulle gissa på det tredubbla av beräknad kostnad.
  40. 60
    Ja gratis läkemedel kommer att kosta fläsk, det är jag också övertygad om. Jag skulle gissa på det tredubbla av beräknad kostnad.
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar