Kan man leva utan torktumlare? - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #21
    Just nu lutar det åt en ny tumlare trots allt, men vi ska köra tvättmaskinen några dagar framöver för att se om humleljudet återkommer
  2. 21
    Just nu lutar det åt en ny tumlare trots allt, men vi ska köra tvättmaskinen några dagar framöver för att se om humleljudet återkommer
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #22
    Ett tips, leta efter en torktumlare som man kan hänga på väggen, det finns flera sorter.
    Ja, torktumlare på tvättmaskin kan ställa till det, då den kan skapa obalans. Vi har inget tungt ovanför tvättmaskinen längre
  4. 22
    Ett tips, leta efter en torktumlare som man kan hänga på väggen, det finns flera sorter.
    Ja, torktumlare på tvättmaskin kan ställa till det, då den kan skapa obalans. Vi har inget tungt ovanför tvättmaskinen längre
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #23

    Oj vi har aldrig...

    någonsin haft en torktumlare och vi har klarat oss Fast känner ni att ni behöver en så så köp en.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 23
    Oj vi har aldrig... någonsin haft en torktumlare och vi har klarat oss Fast känner ni att ni behöver en så så köp en.
  7. Gretah
    #24
    Jo jag har faktiskt hittat en på tretti.se, en elektrolux var det nog.
  8. 24
    Jo jag har faktiskt hittat en på tretti.se, en elektrolux var det nog.
  9. Gretah
    #25
    Men ni kanske har bra utrymme att hänga tvätt i? Det har inte jag längre ( jag skriver jag, för det är jag som fixar med det) och jag har väl blivit bortskämd med tumlare trots allt.
  10. 25
    Men ni kanske har bra utrymme att hänga tvätt i? Det har inte jag längre ( jag skriver jag, för det är jag som fixar med det) och jag har väl blivit bortskämd med tumlare trots allt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #26
    Jodå det kan man. Men jag hade saknat vår om vi inte haft den. Ofta så tvättar vi flera maskiner på raken, och på sommaren då vi inte torkar all tvätt ute så hade den liksom inte hunnit bli torr innan nästa laddning kommer om vi inte hade kunnat köra en del i tumlaren. Så utan den hade vi fått liksom ändra tvättrutiner...
  12. 26
    Jodå det kan man. Men jag hade saknat vår om vi inte haft den. Ofta så tvättar vi flera maskiner på raken, och på sommaren då vi inte torkar all tvätt ute så hade den liksom inte hunnit bli torr innan nästa laddning kommer om vi inte hade kunnat köra en del i tumlaren. Så utan den hade vi fått liksom ändra tvättrutiner...
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #27

    Jo vi kan nog..

    hänga en 10 maskiner samtidigt, fast hustrun har pratat om att vi borde ha en tumlare med för typ täcken och jackor men sen har vi aldrig kommit till skott.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 27
    Jo vi kan nog.. hänga en 10 maskiner samtidigt, fast hustrun har pratat om att vi borde ha en tumlare med för typ täcken och jackor men sen har vi aldrig kommit till skott.
  15. Gretah
    #28
    Oj! Det var inte dåligt Då förstår jag att behovet av tumlare inte uppstått. Men om du vill vara rar mot din fru kan du köpa henne en eftersom hon funderat på det. Beställ från nätet så får du den hemlevererad!
  16. 28
    Oj! Det var inte dåligt Då förstår jag att behovet av tumlare inte uppstått. Men om du vill vara rar mot din fru kan du köpa henne en eftersom hon funderat på det. Beställ från nätet så får du den hemlevererad!
  17. Gretah
    #29
    Ja det är nog mer tvättrutinerna som blir mitt problem Utan tumlare måste jag tvätta lite varje dag och hålla på med tvätt varje dag känns inte jättelockande.
  18. 29
    Ja det är nog mer tvättrutinerna som blir mitt problem Utan tumlare måste jag tvätta lite varje dag och hålla på med tvätt varje dag känns inte jättelockande.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #30
    Nej så känner jag med Vi har i o f s ett torkskåp och behöver inte hänga över hela huset, men där får det bara plats en maskin...
  20. 30
    Nej så känner jag med Vi har i o f s ett torkskåp och behöver inte hänga över hela huset, men där får det bara plats en maskin...
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #31
    Maskinen var så blöt när man tvättat att det var omöjligt att få grejerna torra.
  22. 31
    Maskinen var så blöt när man tvättat att det var omöjligt att få grejerna torra.
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #32

    Har aldrig haft torktumlare!

    Inte saknar jag den heller. Min tvätt torkar bra i ett torkskåp som står inte alltför långt ifrån värmefläkten som hjälper till att värma upp huset. Fungerar bra, jag har aldrig sett något behov av en torktumlare.

    För all del, tvätten torkar snabbare på vintern än på sommaren...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 32
    Har aldrig haft torktumlare! Inte saknar jag den heller. Min tvätt torkar bra i ett torkskåp som står inte alltför långt ifrån värmefläkten som hjälper till att värma upp huset. Fungerar bra, jag har aldrig sett något behov av en torktumlare.

    För all del, tvätten torkar snabbare på vintern än på sommaren...
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #33
    Har haft kombimaskin i runt 15 år (inne på min andra) och rekommenderar det varmt, mamma har haft det i säkert 20 år (inne på sin tredje tror jag) och rekommenderar det lika varmt. Vi har alternerat mellan Husqvarna och Electrolux båda två.
    Fast jag tumlar mest underkläder och badlakan, övrig tvätt kan få gå en stund (40-50 minuter) som dras igång automatiskt om jag så önskar. Då torkar det väldigt snabbt på streck eller galge.
  26. 33
    Har haft kombimaskin i runt 15 år (inne på min andra) och rekommenderar det varmt, mamma har haft det i säkert 20 år (inne på sin tredje tror jag) och rekommenderar det lika varmt. Vi har alternerat mellan Husqvarna och Electrolux båda två.
    Fast jag tumlar mest underkläder och badlakan, övrig tvätt kan få gå en stund (40-50 minuter) som dras igång automatiskt om jag så önskar. Då torkar det väldigt snabbt på streck eller galge.
  27. Medlem sedan
    Aug 2000
    #34
    Kan lägga till att det inte finns utrymme för andra torktumlaralternativ än kombimaskin i vårt minimala badrum.
  28. 34
    Kan lägga till att det inte finns utrymme för andra torktumlaralternativ än kombimaskin i vårt minimala badrum.
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #35
    Underkläderna torktumlar jag för det de är så jobbiga att hänga
  30. 35
    Underkläderna torktumlar jag för det de är så jobbiga att hänga
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #36

    Mm jo kanske..

    borde det, inte för att vara rar för då kan hon ju få för sig att jag tycker om henne utan för att det kan finnas ett behov utav en.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 36
    Mm jo kanske.. borde det, inte för att vara rar för då kan hon ju få för sig att jag tycker om henne utan för att det kan finnas ett behov utav en.
  33. Kerstimärta
    #37
    Går alldeles utmärkt!

    Vi har haft torktumlare i ngn enstaka lägenhet/hus i övrigt ett trasigt torkskåp eller klädställning som går att fälla ihop att hänga grejorna på.

    Då kör man ju förstås bara en maskin eller möjligen två per dag.

    Just nu har vi torktumlare och kör underkläder/lakan/handdukar i. Övrigt hänger vi på galgar/i torkskåp (som vi ej sätter på).
  34. 37
    Går alldeles utmärkt!

    Vi har haft torktumlare i ngn enstaka lägenhet/hus i övrigt ett trasigt torkskåp eller klädställning som går att fälla ihop att hänga grejorna på.

    Då kör man ju förstås bara en maskin eller möjligen två per dag.

    Just nu har vi torktumlare och kör underkläder/lakan/handdukar i. Övrigt hänger vi på galgar/i torkskåp (som vi ej sätter på).
  35. Medlem sedan
    Oct 2000
    #38
    ja ve och fasa
  36. 38
    ja ve och fasa
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar