Lön statligt vs kommun/landsting - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #21
    Ja, det gör jag.
  2. 21
    Ja, det gör jag.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #22
    Ok. Jag kollade länken som jag fick längre ner i tråden och kollade några olika vårdyrken (eftergymnasiala utbildningar) och på alla utom socionom hade man lite högre lön om man jobbade statligt. Men det skilde inte så mycket.
  4. 22
    Ok. Jag kollade länken som jag fick längre ner i tråden och kollade några olika vårdyrken (eftergymnasiala utbildningar) och på alla utom socionom hade man lite högre lön om man jobbade statligt. Men det skilde inte så mycket.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #23

    Jo det gjorde...

    i och för sig hon med men efter 30 år i vården så ruttnade lite på varannan/var tredje helg och en massa kvällar hit och dit och ändå halvtaskig betalt.

    Nu blir det mån-fre och max var sjätte helg och bättre betalt, ett helt annat liv.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 23
    Jo det gjorde... i och för sig hon med men efter 30 år i vården så ruttnade lite på varannan/var tredje helg och en massa kvällar hit och dit och ändå halvtaskig betalt.

    Nu blir det mån-fre och max var sjätte helg och bättre betalt, ett helt annat liv.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #24
    de ligger nog också högre, tänker på att i alla fall ssks i kriminalvården tjänar bättre och har bättre villkor.
  8. 24
    de ligger nog också högre, tänker på att i alla fall ssks i kriminalvården tjänar bättre och har bättre villkor.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #25
    Ja enligt länken jag fick nedan hade alla jag kollade utom socionomer högre lön om de jobbade statligt.
  10. 25
    Ja enligt länken jag fick nedan hade alla jag kollade utom socionomer högre lön om de jobbade statligt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #26
    ja statligt brukar betala sig bättre både i lön samt i förmåner av de olika slag.
  12. 26
    ja statligt brukar betala sig bättre både i lön samt i förmåner av de olika slag.
  13. Medlem sedan
    Nov 2007
    #27
    Just nu jobbar jag statligt fick 500 kr mindre per månad.
    Har däremot fått 7 v betald semester, ledigt alla klämdagar + slutar 12 dagen innan helgdag.
    Flexen är på 2 h morgon/kväll.
    Så mina förmåner har helt klart blivit bättre.
  14. 27
    Just nu jobbar jag statligt fick 500 kr mindre per månad.
    Har däremot fått 7 v betald semester, ledigt alla klämdagar + slutar 12 dagen innan helgdag.
    Flexen är på 2 h morgon/kväll.
    Så mina förmåner har helt klart blivit bättre.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #28
    just ni ni har mer semesterveckor också...hm man kanske skulle byta jobb!
  16. 28
    just ni ni har mer semesterveckor också...hm man kanske skulle byta jobb!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #29
    Här har kommunanställd ssk ca 2000 mer än i landstinget.
  18. 29
    Här har kommunanställd ssk ca 2000 mer än i landstinget.
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #30
    Känns egentligen galet när jag tänker på alla som jobbar i landstinget med varannan helg och mycket kvällar och så tjänar de minst 2-3000 kr mindre i månaden.
    Jag vet, pengar är inte allt. tackade själv nej till ett kommunjobb där de höjde min grundlön med nästan 5000 kr..nu har jag bra arbetstider och en helt ok lön. Jag tackade nej men tänkte att om jag haft vanligt ssk jobb i landstinget hade jag nog inte tvekat!
  20. 30
    Känns egentligen galet när jag tänker på alla som jobbar i landstinget med varannan helg och mycket kvällar och så tjänar de minst 2-3000 kr mindre i månaden.
    Jag vet, pengar är inte allt. tackade själv nej till ett kommunjobb där de höjde min grundlön med nästan 5000 kr..nu har jag bra arbetstider och en helt ok lön. Jag tackade nej men tänkte att om jag haft vanligt ssk jobb i landstinget hade jag nog inte tvekat!
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #31
    En jag känner sa att statligt anställda hade fått helledigt dag före röd dag? Att de hade halvdag före röd dag tidigare, men att de nu hade fått helledigt dag före röd dag. Tyckte det lät lite konstigt och då stämmer det alltså inte?
  22. 31
    En jag känner sa att statligt anställda hade fått helledigt dag före röd dag? Att de hade halvdag före röd dag tidigare, men att de nu hade fått helledigt dag före röd dag. Tyckte det lät lite konstigt och då stämmer det alltså inte?
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #32
    Ja det var ju inte så lite i skillnad.
  24. 32
    Ja det var ju inte så lite i skillnad.
  25. Salander
    #33
    Statligt vet jag inget om lönerna på men statliga tjänster ger ju mycket mer semesterdagar än t ex privatvården.
    Där jag bor tjänar kommun-ssk fyra till sextusen mer per månad.
    Plus att de har bättre arbetstider. Nackdelen är ju att de jobben är så sjukt tråkiga. Jag skulle inte palla en vecka på ett Våbo. Men bra för dem som gillart, de har ju alla fördelar.
  26. 33
    Statligt vet jag inget om lönerna på men statliga tjänster ger ju mycket mer semesterdagar än t ex privatvården.
    Där jag bor tjänar kommun-ssk fyra till sextusen mer per månad.
    Plus att de har bättre arbetstider. Nackdelen är ju att de jobben är så sjukt tråkiga. Jag skulle inte palla en vecka på ett Våbo. Men bra för dem som gillart, de har ju alla fördelar.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #34
    Ja det är ju tur att vi alla är olika, att en del älskar att jobba på vårdboenden och andra älskar att jobba på akuten
  28. 34
    Ja det är ju tur att vi alla är olika, att en del älskar att jobba på vårdboenden och andra älskar att jobba på akuten
  29. Medlem sedan
    Apr 2000
    #35
    Det är olika från statlig myndighet till statlig myndighet. Jag har klämdagar i mitt avtal men vi jobbar in den tiden. Min sambo som också jobbar staligt men på en helt annan myndighet har ett sämre avtal ur den aspekten, men de har å andra sidan kortare arbetsvecka.
  30. 35
    Det är olika från statlig myndighet till statlig myndighet. Jag har klämdagar i mitt avtal men vi jobbar in den tiden. Min sambo som också jobbar staligt men på en helt annan myndighet har ett sämre avtal ur den aspekten, men de har å andra sidan kortare arbetsvecka.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #36
    Ah ok, tack för svar
  32. 36
    Ah ok, tack för svar
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar