tisdagsenkäten - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #21
    Helt rätt. Det brukar vara rätt trevligt att ha med picknick på stranden och kolla fyrverkerier på nyårsafton, jäven om det inte är soligt just då
  2. 21
    Helt rätt. Det brukar vara rätt trevligt att ha med picknick på stranden och kolla fyrverkerier på nyårsafton, jäven om det inte är soligt just då
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #22
    äh i en enkät får man drömma fritt om vad man vill jobba med
  4. 22
    äh i en enkät får man drömma fritt om vad man vill jobba med
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #23
    Kanske ska utveckla nyår: Hemma hos mig med särbon & ett annat par. God mat och kolla på raketer på stranden härnere (ser även Danmarks fyrverkerier då :-)
  6. 23
    Kanske ska utveckla nyår: Hemma hos mig med särbon & ett annat par. God mat och kolla på raketer på stranden härnere (ser även Danmarks fyrverkerier då :-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #24
    Chokladpralintillverkare låter som ett trivsamt yrke , att ha en egen urmysig affär att sälja dem i sen.
  8. 24
    Chokladpralintillverkare låter som ett trivsamt yrke , att ha en egen urmysig affär att sälja dem i sen.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #25
    med tanke på att det är ett enormt bristyrke så kan det aldrig bli fel!
    Men visst får du väl då betald utbildning till viss del?
  10. 25
    med tanke på att det är ett enormt bristyrke så kan det aldrig bli fel!
    Men visst får du väl då betald utbildning till viss del?
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #26
    Förutom möjligheten att jobba på IVA innan utbildningen så får jag studielön, resor och övernattning betalt, kurslitteratur betalt.....
  12. 26
    Förutom möjligheten att jobba på IVA innan utbildningen så får jag studielön, resor och övernattning betalt, kurslitteratur betalt.....
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #27
    Tänkte väl, annars hade de blåst dig
  14. 27
    Tänkte väl, annars hade de blåst dig
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #28
    Men vad kul att din erfarenhet är så!
    Jag ser att det finns många som körs över av både arbetsgivare och skola. Skola skrev jag inte utan fk o läkare eftersom jag vet att många har det svårt i kontakt med dem, men har inte vidare erfarenhet själv. Lite ex på var man kan hjälpa till.
    Ja, menar att vara ett stöd.
  16. 28
    Men vad kul att din erfarenhet är så!
    Jag ser att det finns många som körs över av både arbetsgivare och skola. Skola skrev jag inte utan fk o läkare eftersom jag vet att många har det svårt i kontakt med dem, men har inte vidare erfarenhet själv. Lite ex på var man kan hjälpa till.
    Ja, menar att vara ett stöd.
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #29
    Ja, personligt ombud, det låter som ungefär sådant jag menar.

    Kom på att jag skulle vilja hjälpa folk som har personlig assistans. Du milde himmel som det kan gå till!
  18. 29
    Ja, personligt ombud, det låter som ungefär sådant jag menar.

    Kom på att jag skulle vilja hjälpa folk som har personlig assistans. Du milde himmel som det kan gå till!
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #30
    Jag är omskolad men arbetar inom branschen för min första utbildning nu. Trivs då det är i andra former och mer teamarbete än innan.

    Skulle ta med mig dator med bilder, och barnens nallar

    Givetvis skulle jag tigga eller arbeta för slavlön för att ge barnen mat.

    Jag vill åka till fjällen i vibter/vår och åka skidor mellan stugor med min sambo. Kan tänka mig kämtlandstriangeln för där har jag aldrig varit.

    Julmust är favoriten

    Ska väl fira nyår med att låta barnen vara uppe till midnatt och äta något gott käk. Helt ibte uppstyrt öht.
  20. 30
    Jag är omskolad men arbetar inom branschen för min första utbildning nu. Trivs då det är i andra former och mer teamarbete än innan.

    Skulle ta med mig dator med bilder, och barnens nallar

    Givetvis skulle jag tigga eller arbeta för slavlön för att ge barnen mat.

    Jag vill åka till fjällen i vibter/vår och åka skidor mellan stugor med min sambo. Kan tänka mig kämtlandstriangeln för där har jag aldrig varit.

    Julmust är favoriten

    Ska väl fira nyår med att låta barnen vara uppe till midnatt och äta något gott käk. Helt ibte uppstyrt öht.
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #31
    Jag fattar
    Tänk på att jag jobbar med personer med mycket svåra hjärnskador, och stora delar av mitt jobb består av att förstå vad folk vill fast att de har extrema svårigheter att visa det! Du är klockren
  22. 31
    Jag fattar
    Tänk på att jag jobbar med personer med mycket svåra hjärnskador, och stora delar av mitt jobb består av att förstå vad folk vill fast att de har extrema svårigheter att visa det! Du är klockren
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #32
    I så fall skulle jag omskola mig till förskollärare.
    Skulle ta med mina få smycken.
    Fanns det inget val skulle jag nog tigga. Hoppas att jag slipper uppleva detta.
    Skulle åka med min bästa kompis.
    Någon sill är favorit på julbordet .
    Ska åka skidor på nyår så vi firar bara familjen.
  24. 32
    I så fall skulle jag omskola mig till förskollärare.
    Skulle ta med mina få smycken.
    Fanns det inget val skulle jag nog tigga. Hoppas att jag slipper uppleva detta.
    Skulle åka med min bästa kompis.
    Någon sill är favorit på julbordet .
    Ska åka skidor på nyår så vi firar bara familjen.
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #33
    man hör nog mest om de fall där de inte går bra och alla de som fungerar som de ska hörs inte kanske. Men självklart vore det bra om det fanns stöd för de som behöver hjälp, som en kurator lite borde och kan fungera tänker jag?
  26. 33
    man hör nog mest om de fall där de inte går bra och alla de som fungerar som de ska hörs inte kanske. Men självklart vore det bra om det fanns stöd för de som behöver hjälp, som en kurator lite borde och kan fungera tänker jag?
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #34
    Du får komma och ta hand om mig vissa dar. Så kan jag prata upp-och-ner-vända språket med dig
  28. 34
    Du får komma och ta hand om mig vissa dar. Så kan jag prata upp-och-ner-vända språket med dig
  29. Salander
    #35
    -Om ni får chansen att omskola er eller byta jobb till vad som helst, vad blev det då?
    Jag trivs bra men jag skulle också trivas med någon typ av jobb där man får plöja stora mängder text. Bokförläggare kanske? Eller om man får drömma, lära mig skriva själv.

    -Om ni var tvungna att fly från ert hem, vad förutom människor och djur och fotoalbum tog ni med er?
    Bilnyckeln

    -Om ni blev riktigt riktigt fattiga skulle ni för era barns skull tigga pengar för att kunna ge dem mat. Tänk bort trygga Sverige och den välfärd och det skyddsnät ni har nu?
    Säkert, jag skulle prostituera mig med om det var vad som krävdes för att mina barn inte skulle svälta

    -Med vem skulle ni vilja åka på semester med nästa gång, inte hela familjen utan en person. Säg att ni vann en resa med valfri person.
    Min bästis eller maken

    -Vad är er favoriträtt på julbordet?
    Leverpastejsmacka på vörtbröd.

    -Vet ni hur ni ska fira nyår?
    Med vilka och vart vet jag, men hur och vilken mat är lite svävande.
  30. 35
    -Om ni får chansen att omskola er eller byta jobb till vad som helst, vad blev det då?
    Jag trivs bra men jag skulle också trivas med någon typ av jobb där man får plöja stora mängder text. Bokförläggare kanske? Eller om man får drömma, lära mig skriva själv.

    -Om ni var tvungna att fly från ert hem, vad förutom människor och djur och fotoalbum tog ni med er?
    Bilnyckeln

    -Om ni blev riktigt riktigt fattiga skulle ni för era barns skull tigga pengar för att kunna ge dem mat. Tänk bort trygga Sverige och den välfärd och det skyddsnät ni har nu?
    Säkert, jag skulle prostituera mig med om det var vad som krävdes för att mina barn inte skulle svälta

    -Med vem skulle ni vilja åka på semester med nästa gång, inte hela familjen utan en person. Säg att ni vann en resa med valfri person.
    Min bästis eller maken

    -Vad är er favoriträtt på julbordet?
    Leverpastejsmacka på vörtbröd.

    -Vet ni hur ni ska fira nyår?
    Med vilka och vart vet jag, men hur och vilken mat är lite svävande.
  31. Medlem sedan
    Oct 2014
    #36
    just ja, barnens nallar skulle jag ta före farmors smyckeskrin!
  32. 36
    just ja, barnens nallar skulle jag ta före farmors smyckeskrin!
  33. Medlem sedan
    Aug 2011
    #37
    Jag visste inte ens att yrket personligt ombud fanns innan jag fick i uppgift att gå och intervjua en dylik . Jag blev alldeles till mig, jag ville ju också bli personligt ombud och jag frågade t o m om de inte behövde förstärkning .
    Men som sagt, numera - nä, inget för mig. Tyvärr, för jag hör ju hur intressant det låter, det jobbet!
  34. 37
    Jag visste inte ens att yrket personligt ombud fanns innan jag fick i uppgift att gå och intervjua en dylik . Jag blev alldeles till mig, jag ville ju också bli personligt ombud och jag frågade t o m om de inte behövde förstärkning .
    Men som sagt, numera - nä, inget för mig. Tyvärr, för jag hör ju hur intressant det låter, det jobbet!
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #38
    fjällen, underbart att fira nyår så tänker jag!
  36. 38
    fjällen, underbart att fira nyår så tänker jag!
  37. Medlem sedan
    Oct 2014
    #39
    tänk att ha ett litet bokcafé! Lite fåtöljer och massa böcker. Några små vråar med skrivbord i olika stilar. Tänk Shakespeare and Company i Paris!
  38. 39
    tänk att ha ett litet bokcafé! Lite fåtöljer och massa böcker. Några små vråar med skrivbord i olika stilar. Tänk Shakespeare and Company i Paris!
  39. Medlem sedan
    Aug 2005
    #40
    Jag ringde på ett sådant jobb för några år sedan, men sökte inte för jag kände att jag inte hade engagemang nog. Det har jag inte nu heller, men eftersom det är en låtsasenkät kan jag skriva det.
  40. 40
    Jag ringde på ett sådant jobb för några år sedan, men sökte inte för jag kände att jag inte hade engagemang nog. Det har jag inte nu heller, men eftersom det är en låtsasenkät kan jag skriva det.
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar