städhjälp? - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #21
    Vi har städhjälp, numera varje vecka. Vi skulle kanske fortsätta även utan rut, men då varannan, mer skulle vi inte riktigt ha råd med. För oss blev det ett lyft för familjelivet med städhjälp. Förr gick hela lördagarna åt till att städa, och på söndagarna var jag och maken helt slut. Numera umgås vi med barnen hela helgen istället. I veckorna hinner vi inte städa.
  2. 21
    Vi har städhjälp, numera varje vecka. Vi skulle kanske fortsätta även utan rut, men då varannan, mer skulle vi inte riktigt ha råd med. För oss blev det ett lyft för familjelivet med städhjälp. Förr gick hela lördagarna åt till att städa, och på söndagarna var jag och maken helt slut. Numera umgås vi med barnen hela helgen istället. I veckorna hinner vi inte städa.
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #22
    Vi skulle ha råd, både med och utan RUT.
    Men det är sannerligen inget vi prioriterar.
    Vi vill heller inte ha någon främmande som går här och petar på våra grejer. Det finns liksom inga hemlisar här direkt, men det är ändå för privat.

    Fast vi var på g att boka städhjälp några timmar i månaden typ i somras - men det var inte för att vi ville ha städat, utan för en god saks skull. Hjälp till självhjälp, typ. Men då hade jag nog varit med och städat. Och det var personer som jag känner väl.
    Men nu blev det tyvärr inte så.
  4. 22
    Vi skulle ha råd, både med och utan RUT.
    Men det är sannerligen inget vi prioriterar.
    Vi vill heller inte ha någon främmande som går här och petar på våra grejer. Det finns liksom inga hemlisar här direkt, men det är ändå för privat.

    Fast vi var på g att boka städhjälp några timmar i månaden typ i somras - men det var inte för att vi ville ha städat, utan för en god saks skull. Hjälp till självhjälp, typ. Men då hade jag nog varit med och städat. Och det var personer som jag känner väl.
    Men nu blev det tyvärr inte så.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #23
    Jag kan tillägga att jag har inga direkta principer mot städhjälp, och jag tycker att städning är ett jobb så gott som något. Inget fel på det.
    Det som i så fall är fel är om de som anställer en städare/städerska, behandlar sin anställda illa. Men så är det ju med allting, oavsett vilket yrke det handlar om.
  6. 23
    Jag kan tillägga att jag har inga direkta principer mot städhjälp, och jag tycker att städning är ett jobb så gott som något. Inget fel på det.
    Det som i så fall är fel är om de som anställer en städare/städerska, behandlar sin anställda illa. Men så är det ju med allting, oavsett vilket yrke det handlar om.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #24
    Har du en styvdotter? Nu blev jag förvånad, jag har alltid fått för mig att din nuvarande man bara har tvillingarna
  8. 24
    Har du en styvdotter? Nu blev jag förvånad, jag har alltid fått för mig att din nuvarande man bara har tvillingarna
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #25
    japp en jättefin en på snart 19 år
  10. 25
    japp en jättefin en på snart 19 år
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #26

    Njae kanske...

    hellre att någon kom hit och lagade mat.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 26
    Njae kanske... hellre att någon kom hit och lagade mat.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #27
    Lagade mat och städade köket efter matlagningen.
  14. 27
    Lagade mat och städade köket efter matlagningen.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #28

    Bra gjort...

    Linnea
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 28
    Bra gjort... Linnea
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #29
    Skulle hem som kom hem till oss göra allstå

    Gärna plocka upp sjuttiotre gympapåsar och träningsväskor och allt som ackumuleras i vår hall.
  18. 29
    Skulle hem som kom hem till oss göra allstå

    Gärna plocka upp sjuttiotre gympapåsar och träningsväskor och allt som ackumuleras i vår hall.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #30

    Mm samma här...

    det vore gött.

    God Jul Linnea och krya på dig.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 30
    Mm samma här... det vore gött.

    God Jul Linnea och krya på dig.
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #31
    God jul 🎅🎄🎁

    Kroppen är nog snart ok igen, tack för påkryandehälsningen
  22. 31
    God jul 🎅🎄🎁

    Kroppen är nog snart ok igen, tack för påkryandehälsningen
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #32
    Ja, lagade mat, diskade, städade, handlade mat, sydde gardiner, inredde hemmet, masserade axlarna, serverade kaffe med konjak, bäddade och en del annat...
  24. 32
    Ja, lagade mat, diskade, städade, handlade mat, sydde gardiner, inredde hemmet, masserade axlarna, serverade kaffe med konjak, bäddade och en del annat...
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #33

    Håller...

    tummarna för att det går över fort

    Natti natti.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 33
    Håller... tummarna för att det går över fort

    Natti natti.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #34
    Till mig alltså! (Glömde f.ö tvättade .)
  28. 34
    Till mig alltså! (Glömde f.ö tvättade .)
  29. Medlem sedan
    Jan 2009
    #35
    Tack för alla svar!

    Jag tror att vissa av er missförstod mig när det gällde nycklarna. Det är inte att jag skulle vara orolig att städaren stal något utan att jag ser mitt hem som min borg och tycker det vore olustigt med okända människor i mitt hem när jag inte är där. När jag bodde utomlands en kort period som utbytesstudent så hade familjen en hemhjälp som bodde i hemmet - det kändes bara fel för mig. Jag vill inte ha det så oavsett hur rik jag skulle bli (vilket iofs är osannolikt).
    Ha det gott!
  30. 35
    Tack för alla svar!

    Jag tror att vissa av er missförstod mig när det gällde nycklarna. Det är inte att jag skulle vara orolig att städaren stal något utan att jag ser mitt hem som min borg och tycker det vore olustigt med okända människor i mitt hem när jag inte är där. När jag bodde utomlands en kort period som utbytesstudent så hade familjen en hemhjälp som bodde i hemmet - det kändes bara fel för mig. Jag vill inte ha det så oavsett hur rik jag skulle bli (vilket iofs är osannolikt).
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #36
    Det har jag helt missat tydligen
  32. 36
    Det har jag helt missat tydligen
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar