Idag hade jag en supertrevlig lunch med - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #21
    Det har du rätt i (alltså eg skrev jag fel menar jag, det jag eg borde ha skrivit är att det insinueras öppet s.a.s).
  2. 21
    Det har du rätt i (alltså eg skrev jag fel menar jag, det jag eg borde ha skrivit är att det insinueras öppet s.a.s).
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #22
    Ja, jag är då ingen syltrygg.
    Jag skulle aldrig hålla med någon för att jag känner den eller så, om jag eg tycker tvärtom eller tycker den gör helt galet/beter sig illa?

    Det var lite det jag menade med tisslar och tasslar fast i öppet forum, inte snyggt det heller för det är ett hyfsat fegt beteende. Istället för att säga rakt ut åt någon eller fråga vad håller du på med så insinueras det med svansen mellan benen, som hyenor.

    Men vem vet, hoppet är det sista som överger mig. Det här kanske inte alls leder till sånt snack (om att Mamma Erik skulle hålla med de hon fikat med).
    Det kanske bara drabbar en handfull utvalda.
  4. 22
    Ja, jag är då ingen syltrygg.
    Jag skulle aldrig hålla med någon för att jag känner den eller så, om jag eg tycker tvärtom eller tycker den gör helt galet/beter sig illa?

    Det var lite det jag menade med tisslar och tasslar fast i öppet forum, inte snyggt det heller för det är ett hyfsat fegt beteende. Istället för att säga rakt ut åt någon eller fråga vad håller du på med så insinueras det med svansen mellan benen, som hyenor.

    Men vem vet, hoppet är det sista som överger mig. Det här kanske inte alls leder till sånt snack (om att Mamma Erik skulle hålla med de hon fikat med).
    Det kanske bara drabbar en handfull utvalda.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #23
    Tja det har ju redan insinuerats så... du var inte fel ute

    Nej godnatt!
  6. 23
    Tja det har ju redan insinuerats så... du var inte fel ute

    Nej godnatt!
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #24
    Jag håller med dig S-JJ - att ha olika åsikter i sakfrågor kan ju ofta vara kul t o m Sånt kan man ju diskutera vilt och ändå fortsätta vara goda vänner (eller för mig går det en gräns om en vän skulle visa upp t ex rasistiska eller homofoba åsikter, såna vänner klarar jag mig utan).
    Så länge mina vänner visar respekt för mig som person och för vår vänskap så kan vi tycka väldigt olika i många ffågor.
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  8. 24
    Jag håller med dig S-JJ - att ha olika åsikter i sakfrågor kan ju ofta vara kul t o m Sånt kan man ju diskutera vilt och ändå fortsätta vara goda vänner (eller för mig går det en gräns om en vän skulle visa upp t ex rasistiska eller homofoba åsikter, såna vänner klarar jag mig utan).
    Så länge mina vänner visar respekt för mig som person och för vår vänskap så kan vi tycka väldigt olika i många ffågor.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #25
    Vi skulle ju dansa bugg du och jag och mamma Erik
  10. 25
    Vi skulle ju dansa bugg du och jag och mamma Erik
  11. Salander
    #26
    Haha och där kom syltryggen till användning, det glädjer mig
  12. 26
    Haha och där kom syltryggen till användning, det glädjer mig
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #27
    Man kan väl säga, att det här med att visa respekt måste vara ömsesidigt för att fungera.
  14. 27
    Man kan väl säga, att det här med att visa respekt måste vara ömsesidigt för att fungera.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #28
    Ja absolut finns det ju gränser. Precis som när det gäller partnerrelationer så behöver de jag har en vänskapsrelation ha något sånär samma grundläggande människosyn som jag, att se ner på andra p g a ursprung t ex hör inte dit. Om man säger...
  16. 28
    Ja absolut finns det ju gränser. Precis som när det gäller partnerrelationer så behöver de jag har en vänskapsrelation ha något sånär samma grundläggande människosyn som jag, att se ner på andra p g a ursprung t ex hör inte dit. Om man säger...
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #29
    Ja, precis.
    Sen kan man t ex ha olika politisk åskådning inom det "normala" spannet s a s - eller i alla fall tänker nog många med mig så. Eller religiös, eller vad som helst. Men var gränserna går för vad man står ut med för åsikter och åskådningar hos sina vänner, det kan ju vara olika.
  18. 29
    Ja, precis.
    Sen kan man t ex ha olika politisk åskådning inom det "normala" spannet s a s - eller i alla fall tänker nog många med mig så. Eller religiös, eller vad som helst. Men var gränserna går för vad man står ut med för åsikter och åskådningar hos sina vänner, det kan ju vara olika.
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #30
    En typisk syltrygg torde det vara!
    Tyckte det passade så bra Salander!
  20. 30
    En typisk syltrygg torde det vara!
    Tyckte det passade så bra Salander!
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #31
    Såg det sen S-JJ.. Tur folk har tid med att fantisera, det är bra för kreativiteten (om det inte blir en hang-up).
  22. 31
    Såg det sen S-JJ.. Tur folk har tid med att fantisera, det är bra för kreativiteten (om det inte blir en hang-up).
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #32

    Ja visst tusan....

    ja det surrade vi ju om. Jag kan fortfarande inte gå normalt i ett par mjuka tofflor så bugga känns avlägset.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 32
    Ja visst tusan.... ja det surrade vi ju om. Jag kan fortfarande inte gå normalt i ett par mjuka tofflor så bugga känns avlägset.
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #33
    Vad har du gjort med kroppen då?
  26. 33
    Vad har du gjort med kroppen då?
  27. Medlem sedan
    Oct 2014
    #34
    nyfiken fråga eller korkad kanske, men vad betyder syltrygg?
  28. 34
    nyfiken fråga eller korkad kanske, men vad betyder syltrygg?
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #35

    För mycket..

    soffliggande, överkonsumtion av mat och dricka
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 35
    För mycket.. soffliggande, överkonsumtion av mat och dricka
  31. Salander
    #36
    Att man är vek och lite mjuk, dvs har sylt i ryggraden I min släkt används det ibland lite retsamt när någon gråter. Vi har såna där tysta bistra typer i släkten så om man gråter är man en syltrygg.
  32. 36
    Att man är vek och lite mjuk, dvs har sylt i ryggraden I min släkt används det ibland lite retsamt när någon gråter. Vi har såna där tysta bistra typer i släkten så om man gråter är man en syltrygg.
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #37
    Ryggradslös skulle jag säga..
  34. 37
    Ryggradslös skulle jag säga..
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #38
    ok fattar inte vem som är syltryggen men då förstår jag vad man är om man är en syltrygg i alla fall.
    Kul ord
  36. 38
    ok fattar inte vem som är syltryggen men då förstår jag vad man är om man är en syltrygg i alla fall.
    Kul ord
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar