Tänk att vissa åsikter nästan alltid går - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #21
    Jag minns inga nationalsånger. Däremot psalmer. Som tex "Den blomstertid nu kommer". Som inte får förekomma numer då.
  2. 21
    Jag minns inga nationalsånger. Däremot psalmer. Som tex "Den blomstertid nu kommer". Som inte får förekomma numer då.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #22
    Klart de kan. Både den och En vänlig grönskas rika dräkt är väl de vanligaste fortfarande. Och något mindre dundrande präster.

    Men det är ju för att skolgången i sig är icke-konfessionell. Fast jag undrar hur det funkar på religiösa skolor, då är det nog lite mer .
  4. 22
    Klart de kan. Både den och En vänlig grönskas rika dräkt är väl de vanligaste fortfarande. Och något mindre dundrande präster.

    Men det är ju för att skolgången i sig är icke-konfessionell. Fast jag undrar hur det funkar på religiösa skolor, då är det nog lite mer .
  5. Kerstimärta
    #23
    Well, japp. Om inte skolledarna är rädda för protester. Annars går ju psalmer, åräst och kyrka bort. Alla tre!
  6. 23
    Well, japp. Om inte skolledarna är rädda för protester. Annars går ju psalmer, åräst och kyrka bort. Alla tre!
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #24
    Jodå den sjungs både i skolor och på dagis
  8. 24
    Jodå den sjungs både i skolor och på dagis
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar