i helgen kommer husvagnen - Sidan 3
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #41
    Om inte annat kan man ju säkert få barnen lite positivt inställda om de tror att det är lite av ett äventyr under den här perioden. Hade det hänt oss kan jag svära på att sonen klarat av det bäst.

    Och OJ vad ni ska uppskatta allt vanligt härligt efteråt! Man skulle ju vilja kunna underlätta för er på något sätt men det känns lite svårt att göra annat än hejja på liksom :/
  2. 41
    Om inte annat kan man ju säkert få barnen lite positivt inställda om de tror att det är lite av ett äventyr under den här perioden. Hade det hänt oss kan jag svära på att sonen klarat av det bäst.

    Och OJ vad ni ska uppskatta allt vanligt härligt efteråt! Man skulle ju vilja kunna underlätta för er på något sätt men det känns lite svårt att göra annat än hejja på liksom :/
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #42
    De är 7 år och vi försöker göra detta till ett äventyr för dem på något vis.
    Visst är det jobbigt men om jag ställer det i relation till vad som sker omkring oss: jag har ett hus att återvända till och är inte fast i en tågstation i Budapest eller en gummibåt i Medelhavet.
    Mysigt vet jag inte om jag kan kalla det, men det kommer lösa sig
  4. 42
    De är 7 år och vi försöker göra detta till ett äventyr för dem på något vis.
    Visst är det jobbigt men om jag ställer det i relation till vad som sker omkring oss: jag har ett hus att återvända till och är inte fast i en tågstation i Budapest eller en gummibåt i Medelhavet.
    Mysigt vet jag inte om jag kan kalla det, men det kommer lösa sig
  5. Medlem sedan
    Jul 2013
    #43
    Sätt ut en annons att ni söker tillfälligt boende i er tidning, kan ju finnas någon som ska ut och resa eller provbo tillsammans, eller någon som vill hyra ut sin sommarstuga till er.
  6. 43
    Sätt ut en annons att ni söker tillfälligt boende i er tidning, kan ju finnas någon som ska ut och resa eller provbo tillsammans, eller någon som vill hyra ut sin sommarstuga till er.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #44
    det är precis så vi gör. Det där tunga tar vi när de inte hör
    Det är ett äventyr, vi kommer bygga in saker som att ta husvagnen till en sjö i skogen och fiska, ta en kryssning mitt i veckan till Åland, sova på vandrarhem en helg och låna folk som är på semesters hus

    Som jag skrev, det är ändå ett i -lands problem!
  8. 44
    det är precis så vi gör. Det där tunga tar vi när de inte hör
    Det är ett äventyr, vi kommer bygga in saker som att ta husvagnen till en sjö i skogen och fiska, ta en kryssning mitt i veckan till Åland, sova på vandrarhem en helg och låna folk som är på semesters hus

    Som jag skrev, det är ändå ett i -lands problem!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #45
    Åh fy, jag avundas er inte.
  10. 45
    Åh fy, jag avundas er inte.
  11. Kerstimärta
    #46
    Oj, husvagn så länge?

    Men okej. Mysigt är bara förnamnet då man bor i husvagn med yngre barn. Alla är nära och allt blir tryggt och skönt. Toaletten är ett sorgebarn, inte kul att hantera bajs. Men, är det en modern vagn med kassett toa så går det jättebra. Bara ni har ngnstans att tippa skiten (bokstavligen). Värmen är inget problem. Moderna vagnar har tom golvvärme!

    Är det en stor vagn med två sovområden och ett umgängesområde så är den riktigt härlig. Och med ett modernt kök kan man laga spännande måltider också.

    Låter jobbigt, ja. Men, ni kan göra det till det äventyr du målat upp för tvillingarna! Och det blir jättebra då!
  12. 46
    Oj, husvagn så länge?

    Men okej. Mysigt är bara förnamnet då man bor i husvagn med yngre barn. Alla är nära och allt blir tryggt och skönt. Toaletten är ett sorgebarn, inte kul att hantera bajs. Men, är det en modern vagn med kassett toa så går det jättebra. Bara ni har ngnstans att tippa skiten (bokstavligen). Värmen är inget problem. Moderna vagnar har tom golvvärme!

    Är det en stor vagn med två sovområden och ett umgängesområde så är den riktigt härlig. Och med ett modernt kök kan man laga spännande måltider också.

    Låter jobbigt, ja. Men, ni kan göra det till det äventyr du målat upp för tvillingarna! Och det blir jättebra då!
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #47
    Helt uppriktigt är det ett mardröms scenario för oss då jag inte är husvagnstypen alls ! Vi är vana att bo på 200 kvm....
    Yngre barn, nja två vildbasar i 6 månader under höst och vinter...sorry, ser ingen direkt mysfaktor i det.
    MEN, det skulle jag aldrig säga till barnen då de här såklart och det är en begränsad om än jävligt kall och regnig tid
  14. 47
    Helt uppriktigt är det ett mardröms scenario för oss då jag inte är husvagnstypen alls ! Vi är vana att bo på 200 kvm....
    Yngre barn, nja två vildbasar i 6 månader under höst och vinter...sorry, ser ingen direkt mysfaktor i det.
    MEN, det skulle jag aldrig säga till barnen då de här såklart och det är en begränsad om än jävligt kall och regnig tid
  15. Kerstimärta
    #48
    Ok, jag förstår då. Jag är husvagnstypen jag.

    Även om vi har hus på 290kvm.....

    Man kan mysa som mest i en husvagn om man varit ute och är frusen och blöt och sen får ligga i sin säng i husvagnen med lampor tända och titta ut genom fönstret (som är tio centimeter bort). Efter man tagit av allt blött. Så får man se en film och dricka lite riktigt choklad.
  16. 48
    Ok, jag förstår då. Jag är husvagnstypen jag.

    Även om vi har hus på 290kvm.....

    Man kan mysa som mest i en husvagn om man varit ute och är frusen och blöt och sen får ligga i sin säng i husvagnen med lampor tända och titta ut genom fönstret (som är tio centimeter bort). Efter man tagit av allt blött. Så får man se en film och dricka lite riktigt choklad.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #49
    Kanske är det skillnad på när det blir självvalt o man kan gå in i sitt hus om det regnar för mycket helt enkelt
    Du vet, allt det där blöta man tar av sig vet jag inte var jag ska göra av....
  18. 49
    Kanske är det skillnad på när det blir självvalt o man kan gå in i sitt hus om det regnar för mycket helt enkelt
    Du vet, allt det där blöta man tar av sig vet jag inte var jag ska göra av....
  19. Kerstimärta
    #50
    Ah, jag tänkte bara ge lite tips till megamys.

    Du lär dig att hantera regnkläder i husvagnen....också.
  20. 50
    Ah, jag tänkte bara ge lite tips till megamys.

    Du lär dig att hantera regnkläder i husvagnen....också.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #51
    Tack jag uppskattar det
    Efter kvällens packning så är jag bara lite låg....
    men uppriktigt tack!
  22. 51
    Tack jag uppskattar det
    Efter kvällens packning så är jag bara lite låg....
    men uppriktigt tack!
  23. Kerstimärta
    #52
  24. 52
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar