För kännedom - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #21
    Tack, Monica. Ja, det är trist med sådana reaktioner.
  2. 21
    Tack, Monica. Ja, det är trist med sådana reaktioner.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #22
    Och tack för de vackra orden!
  4. 22
    Och tack för de vackra orden!
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #23
    Om du försvinner härifrån, så vill jag gärna fortsätta att ha kontakt med dig, jag skickar mina privata uppgifter via ett mess till dig.
  6. 23
    Om du försvinner härifrån, så vill jag gärna fortsätta att ha kontakt med dig, jag skickar mina privata uppgifter via ett mess till dig.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #24
    Tack, Mamma Erik! Det är ju några stycken som faktiskt gärna tycks se mig kvar, så om inte redax vill något annat blir jag väl kvar en stund till.
  8. 24
    Tack, Mamma Erik! Det är ju några stycken som faktiskt gärna tycks se mig kvar, så om inte redax vill något annat blir jag väl kvar en stund till.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #25
    Tråkigt att höra att vissa reagerar så.

    Tycker själv att forumet mer eller mindre är ganska enkelspårigt numera. Allt för lite olikheter och dynamik i intressanta diskussioner. Så kanske inte så konstigt att jag inte är här så mycket numera.

    Men, att forumet blir enkelspårigt, kanske kommer sig av att det finns en tåömhet hos många. Och att många tyvärr inte kan hantera att vi tycker olika, och att vi alla har olika sätt att uttrycka denna olikhet. En olikhet som skapar dynamik och intressanta diskussioner. Inte som nu, lite lagom mellanmjölk. Typ.

    Vi tycker inte lika på många plan och har haft våra duster, men det är väl just duster som på olika sätt spetsar till ens förmåga att fundera kring vad man faktiskt tycker och hur man "bäst" kan förmedla det. Så andra förstår.
  10. 25
    Tråkigt att höra att vissa reagerar så.

    Tycker själv att forumet mer eller mindre är ganska enkelspårigt numera. Allt för lite olikheter och dynamik i intressanta diskussioner. Så kanske inte så konstigt att jag inte är här så mycket numera.

    Men, att forumet blir enkelspårigt, kanske kommer sig av att det finns en tåömhet hos många. Och att många tyvärr inte kan hantera att vi tycker olika, och att vi alla har olika sätt att uttrycka denna olikhet. En olikhet som skapar dynamik och intressanta diskussioner. Inte som nu, lite lagom mellanmjölk. Typ.

    Vi tycker inte lika på många plan och har haft våra duster, men det är väl just duster som på olika sätt spetsar till ens förmåga att fundera kring vad man faktiskt tycker och hur man "bäst" kan förmedla det. Så andra förstår.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #26
    På den punkten är vi överens, Fredde.
  12. 26
    På den punkten är vi överens, Fredde.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #27
    Är man tåöm för att man inte tycker personangrepp är okej?
  14. 27
    Är man tåöm för att man inte tycker personangrepp är okej?
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #28
    OK, personagrepp: "giftspridare". Icke personangrepp: "du sprider gift". Är det svårare att tåla det ena än det andra?
  16. 28
    OK, personagrepp: "giftspridare". Icke personangrepp: "du sprider gift". Är det svårare att tåla det ena än det andra?
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #29
    Jättetråkigt om du slutar. Jag kommer sakna dig i så fall.

    Jag har på grund av egna problem inte varit så aktiv här så jag tror jag missat det mesta.

    Av det jag har sett anser jag dock inte att du har ägnat dig åt personangrepp. Och om du skulle ha gjort det, vid något enstaka tillfälle som jag då uppenbarligen missat, så är du knappast ensam. Det känns som ett orättvist beslut.
    Ha det gott!
  18. 29
    Jättetråkigt om du slutar. Jag kommer sakna dig i så fall.

    Jag har på grund av egna problem inte varit så aktiv här så jag tror jag missat det mesta.

    Av det jag har sett anser jag dock inte att du har ägnat dig åt personangrepp. Och om du skulle ha gjort det, vid något enstaka tillfälle som jag då uppenbarligen missat, så är du knappast ensam. Det känns som ett orättvist beslut.
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #30
    Tack, erikastockholm! Nej, angrepp kan ju kläs i väldigt olika dräkter. En del är mycket mer smygande och inlindade än andra.
  20. 30
    Tack, erikastockholm! Nej, angrepp kan ju kläs i väldigt olika dräkter. En del är mycket mer smygande och inlindade än andra.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #31
    Är det inte fånigt att komma med tydliga personangrepp och sen klaga på att de anmäls och försvara det med att "hen menade minsann också att hoppa på egentligen fast hen inte skrev det"?
  22. 31
    Är det inte fånigt att komma med tydliga personangrepp och sen klaga på att de anmäls och försvara det med att "hen menade minsann också att hoppa på egentligen fast hen inte skrev det"?
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #32
    Kan man skilja mellan sak och person så.
  24. 32
    Kan man skilja mellan sak och person så.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #33
    Ursäkta, men det var väl ett goddag yxskaft-svar.
  26. 33
    Ursäkta, men det var väl ett goddag yxskaft-svar.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #34
    Börjar känna igen dig nu, P_AnnA.

    Jag försvarar inget, men tycker att redax kan se med båda ögonen och inte bara med det ena. Sedan är ordet "giftspridare" knappast ett tillräckligt skäl för att hota med avstängning.
  28. 34
    Börjar känna igen dig nu, P_AnnA.

    Jag försvarar inget, men tycker att redax kan se med båda ögonen och inte bara med det ena. Sedan är ordet "giftspridare" knappast ett tillräckligt skäl för att hota med avstängning.
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #35
    Inte alls.
  30. 35
    Inte alls.
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #36
    Du känner inte mig. Det kan jag säga.

    Du försvarar inget? Nejdå det är bara två trådar av försvarstal och självömkan för att du inte tillåts skriva hur som helst. Det räknas ju inte.

    Det kanske är flera förseelser som lagts ihop? Vad säger redax om det?
  32. 36
    Du känner inte mig. Det kan jag säga.

    Du försvarar inget? Nejdå det är bara två trådar av försvarstal och självömkan för att du inte tillåts skriva hur som helst. Det räknas ju inte.

    Det kanske är flera förseelser som lagts ihop? Vad säger redax om det?
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #37
    Nå, obegripligt i varje fall.
  34. 37
    Nå, obegripligt i varje fall.
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #38
    Jag känner inte dig (och du inte mig, då?). Ändå går du till massivt angrepp på just mig. Känns inte särskilt trovärdigt, P-AnnA.
  36. 38
    Jag känner inte dig (och du inte mig, då?). Ändå går du till massivt angrepp på just mig. Känns inte särskilt trovärdigt, P-AnnA.
  37. Medlem sedan
    Apr 2001
    #39
    Äh, häng kvar så länge du vill och har lust. Det vore ju ruggigt trist om alla tyckte lika om allt jämt och det är ju kul att ha lite folk att bara tjata med emellanåt.
  38. 39
    Äh, häng kvar så länge du vill och har lust. Det vore ju ruggigt trist om alla tyckte lika om allt jämt och det är ju kul att ha lite folk att bara tjata med emellanåt.
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #40
    We'll see. Beslutet ligger ju inte enbart i mina egna händer.
  40. 40
    We'll see. Beslutet ligger ju inte enbart i mina egna händer.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar