Vi gillade vekligen julkalendern - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #21
    Vi såg den och barnen gillade den. De är 12 och 8 och gillar fakta, helt enkelt. Fnissade förtjust åt "Robert?" dessutom.
  2. 21
    Vi såg den och barnen gillade den. De är 12 och 8 och gillar fakta, helt enkelt. Fnissade förtjust åt "Robert?" dessutom.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #22

    Kunde ha blivit bra

    Konceptet och idén är inte dum. Däremot stör jag mig på genomförandet efter att ha sett dagens avsnitt. Vad tillför det att framställa pappan i familjen som en latmask som drar sig undan jobbet och den som tar åt sig äran av mammans idéer när hon mirakulöst räddar familjen från att säljas?

    Den historiska trovärdigheten är dessutom nära noll, en bonde hade inte sålt av alla sina trälar på en gång. Det de lägger krut på är matlagningen så vad det handlar om är helt enkelt historieätarna där man har lagt till litet barn och att det blir jul så småningom.

    Nej, det lockade inte till vidare tittande.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 22
    Kunde ha blivit bra Konceptet och idén är inte dum. Däremot stör jag mig på genomförandet efter att ha sett dagens avsnitt. Vad tillför det att framställa pappan i familjen som en latmask som drar sig undan jobbet och den som tar åt sig äran av mammans idéer när hon mirakulöst räddar familjen från att säljas?

    Den historiska trovärdigheten är dessutom nära noll, en bonde hade inte sålt av alla sina trälar på en gång. Det de lägger krut på är matlagningen så vad det handlar om är helt enkelt historieätarna där man har lagt till litet barn och att det blir jul så småningom.

    Nej, det lockade inte till vidare tittande.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #23
    Gillade den! Tror dock den tilltalar främst vuxna och större barn.
  6. 23
    Gillade den! Tror dock den tilltalar främst vuxna och större barn.
  7. Pyssling
    #24
    Det slipper den väl oavsett, för nickspekulationer är väl inte tillåtna eller kommer jag ihåg fel?
    Om någon skulle spekulera så är det ju bara att anmäla i så fall.

    Alltså, den slipper ju inte i den bemärkelsen, men inläggen kan ju åtminstone stängas. För vill man inte att folk ska veta vilket annat nick man haft innan så måste man ju inte berätta det. Alls.
  8. 24
    Det slipper den väl oavsett, för nickspekulationer är väl inte tillåtna eller kommer jag ihåg fel?
    Om någon skulle spekulera så är det ju bara att anmäla i så fall.

    Alltså, den slipper ju inte i den bemärkelsen, men inläggen kan ju åtminstone stängas. För vill man inte att folk ska veta vilket annat nick man haft innan så måste man ju inte berätta det. Alls.
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #25
    Mina barn, 8 & 10 älskade den! Men de är allmänt intresserade av historia och framför allt hur barnen hade det förr i tiden. Skräddarsytt för dem med andra ord. Jag gillade den också, det lilla jag sett. Lärande genom nöje (=tv) är toppen! Sen har jag inga svårigheter att se humorn i att pappan var lat och försökte få all uppmärksamhet, det var en rolig grej som barnen skrattade åt, även om det är långt ifrån hur det ser ut i deras familjer.
  10. 25
    Mina barn, 8 & 10 älskade den! Men de är allmänt intresserade av historia och framför allt hur barnen hade det förr i tiden. Skräddarsytt för dem med andra ord. Jag gillade den också, det lilla jag sett. Lärande genom nöje (=tv) är toppen! Sen har jag inga svårigheter att se humorn i att pappan var lat och försökte få all uppmärksamhet, det var en rolig grej som barnen skrattade åt, även om det är långt ifrån hur det ser ut i deras familjer.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #26
    Näpp, man behöver inte berätta det. Men om man i princip uppmuntrat till att vi ska nickspekulera, bara vi gör det snällt så kan man ju lika gärna säga vilket nick man hade innan
  12. 26
    Näpp, man behöver inte berätta det. Men om man i princip uppmuntrat till att vi ska nickspekulera, bara vi gör det snällt så kan man ju lika gärna säga vilket nick man hade innan
  13. Pyssling
    #27
    Då tolkar vi olika, jag uppfattade inte att det skulle nickspekuleras "snällt" utan mer att det menades "men snälla, inga nickspekulationer" Hm, svårt att förklara, hoppas du fattar

    Oavsett vilket så är väl inte nickspekulationer tillåtna, även om någon uppmuntrat till det,så det är ju ändå en icke-fråga.
  14. 27
    Då tolkar vi olika, jag uppfattade inte att det skulle nickspekuleras "snällt" utan mer att det menades "men snälla, inga nickspekulationer" Hm, svårt att förklara, hoppas du fattar

    Oavsett vilket så är väl inte nickspekulationer tillåtna, även om någon uppmuntrat till det,så det är ju ändå en icke-fråga.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #28
    Aha jo jag förstår hur du menar
  16. 28
    Aha jo jag förstår hur du menar
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #29

    Jag tyckte redan igår att...

    man till och från förlöjligade mannen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 29
    Jag tyckte redan igår att... man till och från förlöjligade mannen.
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #30

    Inget ovanligt

    För mig känns det som mer regel än undantag i det material SVT själva producerar.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  20. 30
    Inget ovanligt För mig känns det som mer regel än undantag i det material SVT själva producerar.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #31
    I morse sa sonen: "hoppas att det här kan hjälpa sådana som inte är intresserade av historia att komma ihåg lite kring olika tidsepoker... Det kanske kan förbättra deras betyg..."
  22. 31
    I morse sa sonen: "hoppas att det här kan hjälpa sådana som inte är intresserade av historia att komma ihåg lite kring olika tidsepoker... Det kanske kan förbättra deras betyg..."
  23. Pyssling
    #32
    Erik Haag spelar väl typ samma roll som han nästan alltid gör och gjorde även i Landet Brunsås och Historieätarna, lite lat, lite barnslig osv. Dvs lite den bilden av sig själv han gärna håller upp även utanför tv-rutan

    Att man tar illa upp för något sånt är väl ett ganska bra exempel på hur himla lättkränkta en del folk är nu för tiden, kan jag tycka.
  24. 32
    Erik Haag spelar väl typ samma roll som han nästan alltid gör och gjorde även i Landet Brunsås och Historieätarna, lite lat, lite barnslig osv. Dvs lite den bilden av sig själv han gärna håller upp även utanför tv-rutan

    Att man tar illa upp för något sånt är väl ett ganska bra exempel på hur himla lättkränkta en del folk är nu för tiden, kan jag tycka.
  25. Medlem sedan
    Nov 2015
    #33
    Å nej. Spelar han sitt vanliga jag blir det snart kalsongscener igen ...
  26. 33
    Å nej. Spelar han sitt vanliga jag blir det snart kalsongscener igen ...
  27. Pyssling
    #34
    Haha, ja så klart, han verkar gilla sånt. Eller helst naken rumpa verkar det som
  28. 34
    Haha, ja så klart, han verkar gilla sånt. Eller helst naken rumpa verkar det som
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar