fönsterlampor - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #21
    Ja, det är väl sådant som höjer mysfaktorn många gånger. Men att skapa mysfaktor är inte direkt det är jag bäst på. Jag får jobba på det helt enkelt.

    Jag är riktigt dåligt på fönsterlampor och rätt så dålig på gardiner. Mattor är mer min grej - mattor är jag inte rädd för, bara att många är så förbaskat dyra.
  2. 21
    Ja, det är väl sådant som höjer mysfaktorn många gånger. Men att skapa mysfaktor är inte direkt det är jag bäst på. Jag får jobba på det helt enkelt.

    Jag är riktigt dåligt på fönsterlampor och rätt så dålig på gardiner. Mattor är mer min grej - mattor är jag inte rädd för, bara att många är så förbaskat dyra.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #22
    Jopp i en del fönster. Några hängande och några som stående. Och en del som man har ljus i oxå
  4. 22
    Jopp i en del fönster. Några hängande och några som stående. Och en del som man har ljus i oxå
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #23
    ok, en till "vuxen" :-)
  6. 23
    ok, en till "vuxen" :-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #24
    Haha, eller bara prylgillare. Jag gillar när det finns saker som lyser och saker som ser mysiga ut. Är väl kanske mest barnsligt?
  8. 24
    Haha, eller bara prylgillare. Jag gillar när det finns saker som lyser och saker som ser mysiga ut. Är väl kanske mest barnsligt?
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #25
    ja det hjälper. Vi hade nog bara någon enstaka stående fönsterlampa. Mammas fel att jag inte kan med fönsterlampor
  10. 25
    ja det hjälper. Vi hade nog bara någon enstaka stående fönsterlampa. Mammas fel att jag inte kan med fönsterlampor
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #26
    Det beror kanske på vilken sorts fönsterlampa man väljer
  12. 26
    Det beror kanske på vilken sorts fönsterlampa man väljer
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #27
    din sista mening fick jag läsa två gånger - vaddå har mandelblomma fönsterlampor utan ljus i???

    På mitt modersmål är det skillnad på ljus och levande ljus. Tydligen leder det fortfarande till att min hjärna kopplar fel ibland.
  14. 27
    din sista mening fick jag läsa två gånger - vaddå har mandelblomma fönsterlampor utan ljus i???

    På mitt modersmål är det skillnad på ljus och levande ljus. Tydligen leder det fortfarande till att min hjärna kopplar fel ibland.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #28
    Aha, det är en mognadsfråga.

    Nå, då är jag nog gammal tant tror jag. Väljer med hög for och plisserad skärm. Eller iaf, byter inte ut våra gamla. Låter de leva kvar.
  16. 28
    Aha, det är en mognadsfråga.

    Nå, då är jag nog gammal tant tror jag. Väljer med hög for och plisserad skärm. Eller iaf, byter inte ut våra gamla. Låter de leva kvar.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #29
    😁
  18. 29
    😁
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #30
    Varav detta behov av att se vuxen ut just nu?
  20. 30
    Varav detta behov av att se vuxen ut just nu?
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #31

    Den största fördelen..

    med lampor i fönstret är att har man timer på dessa så slipper man komma hem till ett mörkt hus, det är lite trevligare under den mörka årstiden att hem till ett upplyst hus.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 31
    Den största fördelen.. med lampor i fönstret är att har man timer på dessa så slipper man komma hem till ett mörkt hus, det är lite trevligare under den mörka årstiden att hem till ett upplyst hus.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #32
    Nej, nytt ställe - nya fönster och nya förutsättningar - som nog fått mig in på denna bana. Tror inte det blir någon större ändring på fönsterlampsfronten här hemma.
  24. 32
    Nej, nytt ställe - nya fönster och nya förutsättningar - som nog fått mig in på denna bana. Tror inte det blir någon större ändring på fönsterlampsfronten här hemma.
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #33
    Ja, helt klart - och nu kommer jag ju på att jag ljuger - har visst en stående fönsterlampa i huset - som tänds samtidigt med husets utebelysning (som är både tids- och ljussensorstyrd).
  26. 33
    Ja, helt klart - och nu kommer jag ju på att jag ljuger - har visst en stående fönsterlampa i huset - som tänds samtidigt med husets utebelysning (som är både tids- och ljussensorstyrd).
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #34
    Ja, det är en stor fördel. Så mysigt när det tänds i alla fönster odyl när skymningsrelät slår till.

    Lite irriterande med de som är timerstyrda och vi inte följt med i årstiden....
  28. 34
    Ja, det är en stor fördel. Så mysigt när det tänds i alla fönster odyl när skymningsrelät slår till.

    Lite irriterande med de som är timerstyrda och vi inte följt med i årstiden....
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #35

    På husets utebelysning har vi satt ett..

    astrour som sköter om allt. Ljusrelä har vi på garaget och det är kanon med och så har vi ett gäng innelampor med timer.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 35
    På husets utebelysning har vi satt ett.. astrour som sköter om allt. Ljusrelä har vi på garaget och det är kanon med och så har vi ett gäng innelampor med timer.
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #36
    Ja, i vardagsrummet har vi en enkel med kromad fot i varje fönster, just nu med blekrosa skärm (byter lite efter årstid, har även ljusgröna, ljusblå och mörkröda). Vi hade i sovrummet också förut men dem använde vi aldrig så vi tog bort dem.
  32. 36
    Ja, i vardagsrummet har vi en enkel med kromad fot i varje fönster, just nu med blekrosa skärm (byter lite efter årstid, har även ljusgröna, ljusblå och mörkröda). Vi hade i sovrummet också förut men dem använde vi aldrig så vi tog bort dem.
  33. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #37

    Bara en

    Det är storemannen som har kvar en liten lampa på fönsterbrädet som de hade som nattlampa när de var små. Annars har jag inga i fönstren, ser inte något behov av det.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  34. 37
    Bara en Det är storemannen som har kvar en liten lampa på fönsterbrädet som de hade som nattlampa när de var små. Annars har jag inga i fönstren, ser inte något behov av det.
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #38

    Ja det är trist att...

    ändra timrarna, det är lite pyssel.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 38
    Ja det är trist att... ändra timrarna, det är lite pyssel.
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #39
    Nej, inte hålla på och byta skärm också. Nu blir det helt klart överkurs för mig
  38. 39
    Nej, inte hålla på och byta skärm också. Nu blir det helt klart överkurs för mig
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #40
    I varje rum. Även grovkök t ex. Stående i vissa rum och hängande i vissa. Jag tycker det ser tråkigt ut utan, både utifrån och innifrån.
  40. 40
    I varje rum. Även grovkök t ex. Stående i vissa rum och hängande i vissa. Jag tycker det ser tråkigt ut utan, både utifrån och innifrån.
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar