nu var det ganska lugnt här, fråga lön - Sidan 3
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #41
    Ok, då tycker vi olika helt enkelt. Jag tycker det inte är sjlvklart att de som får betalt per timme ska ha obtillägg.

    Då det finns massor av arbetare i samhället som inte får betalt per timma alls. Som jobbar massa extratid som inte ens registreras, än mindre ges obtillägg på.
  2. 41
    Ok, då tycker vi olika helt enkelt. Jag tycker det inte är sjlvklart att de som får betalt per timme ska ha obtillägg.

    Då det finns massor av arbetare i samhället som inte får betalt per timma alls. Som jobbar massa extratid som inte ens registreras, än mindre ges obtillägg på.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #42
    Handen på hjärtat. Hur många med ditt typ av upplägg av tider som har 60 timmars veckor tjänar under ens 30 000 kr i månaden ?
  4. 42
    Handen på hjärtat. Hur många med ditt typ av upplägg av tider som har 60 timmars veckor tjänar under ens 30 000 kr i månaden ?
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #43
    Vilka yrken tänker du på nu här med löner runt 25-28000 i månaden ?
  6. 43
    Vilka yrken tänker du på nu här med löner runt 25-28000 i månaden ?
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #44
    Nej, det har de ej. Men finns massor med arbetare som har det så. Bland annat itfolk på alla Sveriges myndigheter. För att inte tala om de i verksamheten.....

    De ska serva medborgarna inom rimlig tid. Detta har numer oftast satts till typ någon arbetsdag.

    Jag tycker det är rätt. Absolut. Men, därmed sitter de där och jobbar kvällar och helger.

    Nej, det krävs inte att du är långt upp i kedjan. Det räcker att du sitter i användarstöd för ett datorsystem på en myndighet.

    Kanske det inte är 60timmarsveckor. Men du förväntas jobba när det behövs. Samt att du inte får debitera för att du är på jobbet om ingen frågar något. Bara ett exempel nu.
  8. 44
    Nej, det har de ej. Men finns massor med arbetare som har det så. Bland annat itfolk på alla Sveriges myndigheter. För att inte tala om de i verksamheten.....

    De ska serva medborgarna inom rimlig tid. Detta har numer oftast satts till typ någon arbetsdag.

    Jag tycker det är rätt. Absolut. Men, därmed sitter de där och jobbar kvällar och helger.

    Nej, det krävs inte att du är långt upp i kedjan. Det räcker att du sitter i användarstöd för ett datorsystem på en myndighet.

    Kanske det inte är 60timmarsveckor. Men du förväntas jobba när det behövs. Samt att du inte får debitera för att du är på jobbet om ingen frågar något. Bara ett exempel nu.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #45
    Kanske ingen. Fast med 45000 kronor per månad så löner det sig föga. När man dessutom missat typ 5 år av inkomster.
  10. 45
    Kanske ingen. Fast med 45000 kronor per månad så löner det sig föga. När man dessutom missat typ 5 år av inkomster.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #46
    Hm. Jag känner ganska många i det lönespannet dom inte har 60 timmars arbetsveckor. ...och du vet kanske inte men många sjuksköterskor har 3-5 års högskola också
  12. 46
    Hm. Jag känner ganska många i det lönespannet dom inte har 60 timmars arbetsveckor. ...och du vet kanske inte men många sjuksköterskor har 3-5 års högskola också
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #47
    Nej, jag tänker inte på de med de månadslönerna.

    Eftersom jag väger in att man arbetar så förtvivlat många timmar per månad så det blir dags att räkna på timlöner inklusive obtillägg. Timmar som inte betalas, obtillägg som inte ens diskuteras.

    Vad får en ssk ut en månad med skift dag/eftermiddag/natt. Inklusive obtillägg. Hur många timmar ingår i den månaden?
  14. 47
    Nej, jag tänker inte på de med de månadslönerna.

    Eftersom jag väger in att man arbetar så förtvivlat många timmar per månad så det blir dags att räkna på timlöner inklusive obtillägg. Timmar som inte betalas, obtillägg som inte ens diskuteras.

    Vad får en ssk ut en månad med skift dag/eftermiddag/natt. Inklusive obtillägg. Hur många timmar ingår i den månaden?
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #48
    Nu råkar jag höra till just it. Eller samma enhet. Inte ens chefen där har 60 timmars vecka året runt...
  16. 48
    Nu råkar jag höra till just it. Eller samma enhet. Inte ens chefen där har 60 timmars vecka året runt...
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #49
    Men har de relevans i frågan om OB?

    Jag håller med till tusen om frågan om värdering av löner inom vården.
  18. 49
    Men har de relevans i frågan om OB?

    Jag håller med till tusen om frågan om värdering av löner inom vården.
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #50
    Okej, så slutsatsen är då?
  20. 50
    Okej, så slutsatsen är då?
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #51
    Well, jag fick byta in lägre lön mot längre semester. Skitbra för mig.
  22. 51
    Well, jag fick byta in lägre lön mot längre semester. Skitbra för mig.
  23. Medlem sedan
    Oct 2014
    #52
    Snitt lön ca efter skatt med ob kanske 20 netto.
    Hur många av de du räknar har arbetstid reglerat på schema julafton o varannan helg året om?
    Det slitet oerhört att gå på treskift och ör ett stort skäl att många slutar
  24. 52
    Snitt lön ca efter skatt med ob kanske 20 netto.
    Hur många av de du räknar har arbetstid reglerat på schema julafton o varannan helg året om?
    Det slitet oerhört att gå på treskift och ör ett stort skäl att många slutar
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #53
    Att majoriteten av it folk inte har så långa arbetsveckor som du i den myndighet jag jobbar. De har ca 40 timmar plus ev jour i bland. Lediga helger till allra största del sant lediga röda dagar.
    Ings nätter och merparten av jobbet på dagtid
  26. 53
    Att majoriteten av it folk inte har så långa arbetsveckor som du i den myndighet jag jobbar. De har ca 40 timmar plus ev jour i bland. Lediga helger till allra största del sant lediga röda dagar.
    Ings nätter och merparten av jobbet på dagtid
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #54
    Ingen av de jag pratar om har arbetstid reglerat. De förväntas vara tillgängliga året om oavsett.

    De jobbar ngn timme varje vardagskväll och några timmar varje lördag och söndag.
  28. 54
    Ingen av de jag pratar om har arbetstid reglerat. De förväntas vara tillgängliga året om oavsett.

    De jobbar ngn timme varje vardagskväll och några timmar varje lördag och söndag.
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #55
    Jag pratar om majoriteten inte några få som har uppdrag som du verkar ha
  30. 55
    Jag pratar om majoriteten inte några få som har uppdrag som du verkar ha
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #56
    Jour får man betalt för.

    Nå, som jag skrev från början. Det svar du länkade till var väldigt enögt från vårdhållet.

    Det r ju inte så att vanliga tjänstemän i näringlivet får fantasilöner utan att jobba för dem.
  32. 56
    Jour får man betalt för.

    Nå, som jag skrev från början. Det svar du länkade till var väldigt enögt från vårdhållet.

    Det r ju inte så att vanliga tjänstemän i näringlivet får fantasilöner utan att jobba för dem.
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #57
    Jag gav exempel för mig nu. Som gällde innan jag bytte jobb 2013. Men det är så många som finns kvar. Inte ett fåtal. Myndighetspersoner som får så mycket skit också. Oförtjänt.
  34. 57
    Jag gav exempel för mig nu. Som gällde innan jag bytte jobb 2013. Men det är så många som finns kvar. Inte ett fåtal. Myndighetspersoner som får så mycket skit också. Oförtjänt.
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #58
    Det gäller såklart andra sektorer också som handel industri mm
    Nu kan jag bara vårdsektorn.
    Jag säger inte Heller att tjänstemän har fantasulöner ( är själv tjänsteman )
    Jag säger att majoriteten av yrken som inte jobbar helger eller skift jobbar gratis upp t 60 timmars veckor på det vis du gör
  36. 58
    Det gäller såklart andra sektorer också som handel industri mm
    Nu kan jag bara vårdsektorn.
    Jag säger inte Heller att tjänstemän har fantasulöner ( är själv tjänsteman )
    Jag säger att majoriteten av yrken som inte jobbar helger eller skift jobbar gratis upp t 60 timmars veckor på det vis du gör
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #59

    Han är ju en

    förbannad ärthjärna.

    Det är ganska uppenbart att han inte känner en enda människa som arbetar i vården.

    Jag eller mina kollegor skulle inte jobba helger mm utan den ersättningen.

    Det är ju de pengarna som gör en vettig lön liksom.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  38. 59
    Han är ju en förbannad ärthjärna.

    Det är ganska uppenbart att han inte känner en enda människa som arbetar i vården.

    Jag eller mina kollegor skulle inte jobba helger mm utan den ersättningen.

    Det är ju de pengarna som gör en vettig lön liksom.
  39. Medlem sedan
    Oct 2015
    #60
    ok, då säger jag inte emot.
  40. 60
    ok, då säger jag inte emot.
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar