woow 8000 kr per pass - Sidan 3
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #41

    Hmmm, stämmer det?

    Jag inser inte varför det skulle finnas andra verksamheter som gör något rätt - problemet är väl att sjukvården måste fungera 24/7 och alla vill ha ledigt på sommaren. Arbetsgivaren vill inte ha för mycket personal 9 månader om året och försöker med kortsiktiga lösningar för de tre sommarmånaderna.

    Varför skulle det finnas sjukhus som gör något annorlunda och bättre? Eller var finns de?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 41
    Hmmm, stämmer det? Jag inser inte varför det skulle finnas andra verksamheter som gör något rätt - problemet är väl att sjukvården måste fungera 24/7 och alla vill ha ledigt på sommaren. Arbetsgivaren vill inte ha för mycket personal 9 månader om året och försöker med kortsiktiga lösningar för de tre sommarmånaderna.

    Varför skulle det finnas sjukhus som gör något annorlunda och bättre? Eller var finns de?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #42
    se mitt svar, nej det finns inte.
    Men de skulle däremot gärna ha mer personal de övriga 9 månaderna också, de söker men kan inte ens öppna de stänga platserna från förra sommaren pga att för få söker.
  4. 42
    se mitt svar, nej det finns inte.
    Men de skulle däremot gärna ha mer personal de övriga 9 månaderna också, de söker men kan inte ens öppna de stänga platserna från förra sommaren pga att för få söker.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #43

    Hon jobbar...

    inom hemsjukvården i kommunens regi, de ligger snäppet under 30 000, landstinget betalar lite sämre än kommunerna men landstinget har börjat tänka om något i och med bristen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 43
    Hon jobbar... inom hemsjukvården i kommunens regi, de ligger snäppet under 30 000, landstinget betalar lite sämre än kommunerna men landstinget har börjat tänka om något i och med bristen.
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #44
    Det finns ingen faktiskt brist på sjuksköterskor. Det finns mer än tillräckligt många som är utbildade men de har valt att göra annat bla på grund av orimlig arbetsbelastning. Det är väldigt lite en lönefråga numera ute på avdelningarna.
  8. 44
    Det finns ingen faktiskt brist på sjuksköterskor. Det finns mer än tillräckligt många som är utbildade men de har valt att göra annat bla på grund av orimlig arbetsbelastning. Det är väldigt lite en lönefråga numera ute på avdelningarna.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #45
    Billigare än hyrsyrror...Här betalar man riktigt bra till ordinarie personal men även bra till vikarier. Är patientsäkrare och sliter ändå mindre på personalen (beror förstås på arbetsplats och vilka arbetsuppgifter du har) då jag upplevt att man ofta som ordinarie får göra stora delar av hyrsyrrans arbete också. Trots bra ersättning så är det ändå en del pass kvar att lösa men jag tror att de flesta kan tänka sig något extrapass för att få en bibehållen bra arbetsmiljö och god patientsäkerhet.
  10. 45
    Billigare än hyrsyrror...Här betalar man riktigt bra till ordinarie personal men även bra till vikarier. Är patientsäkrare och sliter ändå mindre på personalen (beror förstås på arbetsplats och vilka arbetsuppgifter du har) då jag upplevt att man ofta som ordinarie får göra stora delar av hyrsyrrans arbete också. Trots bra ersättning så är det ändå en del pass kvar att lösa men jag tror att de flesta kan tänka sig något extrapass för att få en bibehållen bra arbetsmiljö och god patientsäkerhet.
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar