Vilken jäkla överkänsla.... - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #21
    Verklighetsflykt är det, hur som helst., fördummande eller inte.
  2. 21
    Verklighetsflykt är det, hur som helst., fördummande eller inte.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #22
    Det har blivit ett betydligt större problem nu, just p.g.a. Pokemon Go.
  4. 22
    Det har blivit ett betydligt större problem nu, just p.g.a. Pokemon Go.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #23
    Tja, det var ett vittnesmål från den berörda personen själv.
  6. 23
    Tja, det var ett vittnesmål från den berörda personen själv.
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #24
    Ja, där håller jag med. Man får uppleva helt annat än det man kan uppleva IRL. Berikar både språk/ordförråd/problemlösning/argumentationsförmåga/spatial förståelse/social förmåga samt en hel del mer.
  8. 24
    Ja, där håller jag med. Man får uppleva helt annat än det man kan uppleva IRL. Berikar både språk/ordförråd/problemlösning/argumentationsförmåga/spatial förståelse/social förmåga samt en hel del mer.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #25
    Ok, det har du säkra källor på?
  10. 25
    Ok, det har du säkra källor på?
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #26
    Ok, så enskilda personers uttalanden på FB är säkra källor som visar på ett samhällsproblem? Eller?
  12. 26
    Ok, så enskilda personers uttalanden på FB är säkra källor som visar på ett samhällsproblem? Eller?
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #27
    Som sagt, både sjukhusakuter och förare i kollektivtrafiken vittnar om det. Några konkreta rapporter om människor som har skadat sig har också redan influtit.
  14. 27
    Som sagt, både sjukhusakuter och förare i kollektivtrafiken vittnar om det. Några konkreta rapporter om människor som har skadat sig har också redan influtit.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #28
    De är inte de enda, som jag redan har beskrivit några gånger nu.
  16. 28
    De är inte de enda, som jag redan har beskrivit några gånger nu.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #29
    Fan tro't.
  18. 29
    Fan tro't.
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #30
    Prova så slipper du tro.
  20. 30
    Prova så slipper du tro.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #31
    Okej, källor på det?

    (Jag tror säkert det finns knäppisar gällande detta som det alltid finns.Men, viktigt är ju källor....det är väl du noga med?)
  22. 31
    Okej, källor på det?

    (Jag tror säkert det finns knäppisar gällande detta som det alltid finns.Men, viktigt är ju källor....det är väl du noga med?)
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #32
    Ok, svarade dig lite längre upp. Källor med fakta är alltid viktigt, det vet jag du är noga med!
  24. 32
    Ok, svarade dig lite längre upp. Källor med fakta är alltid viktigt, det vet jag du är noga med!
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #33
    Jag har sett tillräckligt.
  26. 33
    Jag har sett tillräckligt.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #34
    Västnytt (bl.a.).
  28. 34
    Västnytt (bl.a.).
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #35
    Vad har du sett??
  30. 35
    Vad har du sett??
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #36
    Jag får leta själv va??
  32. 36
    Jag får leta själv va??
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #37
    Ja, håller med.

    Själv har jag iakttagit positiva eller helt neutrala situationer med Pokemon-Go-spelare och ingen som betett sig tokigt. Barn som springer kors och tvärs i en park utan att störa någon, folk i 20-30 års åldern som är ute på pokemonpromenad på kvällen och även uppenbart spontana möten bland spelare som kommer i samtal med varandra trots att de inte känner varandra sedan tidigare.

    Sedan har vi valt att vara med och upptäcka städer vi besöker nu i sommar tillsammans med barnen. De får jaga Pokemon och vi håller ett öga på att de inte tappar fokus på omgivningen och trafiken helt.

    Att det sedan verkar finnas folk som inte inser det vansinniga i att sätta sig bakom ratten och leta Pokemon medan man kör - eller någon som på fyllan ställer sig mitt i vägen för att få tag på Pokemon, ja det är för mig inget skäl att inte låta mina barn spela.
  34. 37
    Ja, håller med.

    Själv har jag iakttagit positiva eller helt neutrala situationer med Pokemon-Go-spelare och ingen som betett sig tokigt. Barn som springer kors och tvärs i en park utan att störa någon, folk i 20-30 års åldern som är ute på pokemonpromenad på kvällen och även uppenbart spontana möten bland spelare som kommer i samtal med varandra trots att de inte känner varandra sedan tidigare.

    Sedan har vi valt att vara med och upptäcka städer vi besöker nu i sommar tillsammans med barnen. De får jaga Pokemon och vi håller ett öga på att de inte tappar fokus på omgivningen och trafiken helt.

    Att det sedan verkar finnas folk som inte inser det vansinniga i att sätta sig bakom ratten och leta Pokemon medan man kör - eller någon som på fyllan ställer sig mitt i vägen för att få tag på Pokemon, ja det är för mig inget skäl att inte låta mina barn spela.
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #38
    Tillräckligt.
  36. 38
    Tillräckligt.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #39
    Ja, någon av de senaste dagarna.
  38. 39
    Ja, någon av de senaste dagarna.
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #40
    Folk är ju helt nojiga "förbjud förbjud förbjud".
    Och sen kommer alla dessa rapporter från privatpersoner som sett folk nästan bli överkörda?
    Ja utan bildbevis oftast dessutom.

    Samma privatpersoner brukar ogenerat dela att vit skåpbil synts till (en råttan i pizzan-grej) och att det ligger en sten på soptunnan hos dem som givetvis någon utländsk liga lagt där för att veta var de ska göra inbrott.

    Jag antar att min sarkasm lyser igenom?
    Bor vid ett Pokemonstopp vid en kyrka. Inga springer och stör friden på kyrkogården. Visst det är mer folk än vanligt men de är utanför kyrkans gräns och sitter på muren (antar att man måste stanna en halvtimme eller vad det verkar som).

    Förstår inte att folk kan störa sig SÅ på vad andra människor gör med sin tid?
    "slöseri med tid"
    Jaha, så att sitta på forum eller andra sociala media timme ut och timme in är produktivt eller vad?

    M.a.o. Jag håller med dig.
  40. 40
    Folk är ju helt nojiga "förbjud förbjud förbjud".
    Och sen kommer alla dessa rapporter från privatpersoner som sett folk nästan bli överkörda?
    Ja utan bildbevis oftast dessutom.

    Samma privatpersoner brukar ogenerat dela att vit skåpbil synts till (en råttan i pizzan-grej) och att det ligger en sten på soptunnan hos dem som givetvis någon utländsk liga lagt där för att veta var de ska göra inbrott.

    Jag antar att min sarkasm lyser igenom?
    Bor vid ett Pokemonstopp vid en kyrka. Inga springer och stör friden på kyrkogården. Visst det är mer folk än vanligt men de är utanför kyrkans gräns och sitter på muren (antar att man måste stanna en halvtimme eller vad det verkar som).

    Förstår inte att folk kan störa sig SÅ på vad andra människor gör med sin tid?
    "slöseri med tid"
    Jaha, så att sitta på forum eller andra sociala media timme ut och timme in är produktivt eller vad?

    M.a.o. Jag håller med dig.
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar