Liten blandad enkät. - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #21
    Att få massmedia att tänka till känns ibland svårare än att vinna storkovan på Triss.
  2. 21
    Att få massmedia att tänka till känns ibland svårare än att vinna storkovan på Triss.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #22
    Man kan ju ev. måla om annars....
  4. 22
    Man kan ju ev. måla om annars....
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #23
    När vuxna gör så på sig själva hör jag bara "osunt bekräftelsebehov" eka i skallen... Illa nog kanske men när man gör det med/mot barn så får jag allergiska utslag. Jag kan t ex ange att jag är på akuten med sonen om jag samtidigt kan få fram att det inte är nåt jättehemskt och dödligt typ, men jag skulle inte lägga ut foton på honom med sin hundbitna läpp och rödgråtna ögon. Nån dag senare ville han däremot visa sina stygn, och då var det ju en annan sak.

    En bastu tycker jag du ska få!
  6. 23
    När vuxna gör så på sig själva hör jag bara "osunt bekräftelsebehov" eka i skallen... Illa nog kanske men när man gör det med/mot barn så får jag allergiska utslag. Jag kan t ex ange att jag är på akuten med sonen om jag samtidigt kan få fram att det inte är nåt jättehemskt och dödligt typ, men jag skulle inte lägga ut foton på honom med sin hundbitna läpp och rödgråtna ögon. Nån dag senare ville han däremot visa sina stygn, och då var det ju en annan sak.

    En bastu tycker jag du ska få!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #24
    Nej jag har ju hört så många som tycker det är så läskigt att åka in i tunneln men jag bara la mig där och så åkte jag in. Först tänkte jag "shit jag är helt instängd" men sen sa jag till mig själv att nej jag har en knapp att trycka på om jag behöver hjälp och de håller koll på mig och skulle de vara dumma och vilja lämna mig så kan jag hasa mig nedåt i tunneln.
    Så det gick bra. Hoppas jag känner likadant nästa gång
  8. 24
    Nej jag har ju hört så många som tycker det är så läskigt att åka in i tunneln men jag bara la mig där och så åkte jag in. Först tänkte jag "shit jag är helt instängd" men sen sa jag till mig själv att nej jag har en knapp att trycka på om jag behöver hjälp och de håller koll på mig och skulle de vara dumma och vilja lämna mig så kan jag hasa mig nedåt i tunneln.
    Så det gick bra. Hoppas jag känner likadant nästa gång
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #25
    Åh en sån säng vill jag också ha
  10. 25
    Åh en sån säng vill jag också ha
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #26
    Jag har en sådan säng (eller, jag och maken har varsin då) och den är ljuvlig. Inte bara för att den är skön att läsa i utan för att den avlastar ryggen otroligt bra. Väl investerade pengar om man tvingas tillbringa mycket tid i sängen.
  12. 26
    Jag har en sådan säng (eller, jag och maken har varsin då) och den är ljuvlig. Inte bara för att den är skön att läsa i utan för att den avlastar ryggen otroligt bra. Väl investerade pengar om man tvingas tillbringa mycket tid i sängen.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #27
    Jag tänkte så också.
  14. 27
    Jag tänkte så också.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #28
    Om vi är riktigt riktigt snälla så...
  16. 28
    Om vi är riktigt riktigt snälla så...
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #29
    Jag trodde också det skulle vara läskigt men det var det inte, det var mer när jag fick nåt läkemedel som skulle få organen att liksom slappna av så att de kunde få bättre bilder som det kändes läskigt.

    Lycka till nästa gång med!
  18. 29
    Jag trodde också det skulle vara läskigt men det var det inte, det var mer när jag fick nåt läkemedel som skulle få organen att liksom slappna av så att de kunde få bättre bilder som det kändes läskigt.

    Lycka till nästa gång med!
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #30
    Kan verkligen rekommenderas! Sträckläste den i fåtöljen i söndags!
  20. 30
    Kan verkligen rekommenderas! Sträckläste den i fåtöljen i söndags!
  21. Medlem sedan
    Nov 1998
    #31
    Har ni sett nåt av clown-skräcken i er stad? Vad då, vad hände?
    - Nej


    Vad tycker ni om massmedias rapportering kring ovanstående?
    - Har inte kollat närmare

    Vad tycker ni om att en del föräldrar lägger ut foton av sina sjuka barn på t ex facebook? T ex i samband med sjukhusbesök när barnet har ont.
    - Otrevligt

    I vilket sammanhang besökte ni senast ett sjukhus?
    - Dödsfall

    Firar ni Halloween? I så fall hurdå?
    - Nej. Men Allhelgona genom att besöka gravar. Förr satte vi t ex en lykta eller något annat. Det går inte numera, stjäls direkt.

    Vilken färg förknippar ni mest med hösten?
    - Snarare de fantastiska färgkombinationerna grönt-gult-brunt-rött

    Om vi tänker bortom den ekonomiska aspekten, vad hade du helst fått i julklapp? Och jag menar nåt materiellt nu, inte bättre hälsa, snälla barn och fred på jorden...
    - Nåt vapen, gärna nåt med elstöt
  22. 31
    Har ni sett nåt av clown-skräcken i er stad? Vad då, vad hände?
    - Nej


    Vad tycker ni om massmedias rapportering kring ovanstående?
    - Har inte kollat närmare

    Vad tycker ni om att en del föräldrar lägger ut foton av sina sjuka barn på t ex facebook? T ex i samband med sjukhusbesök när barnet har ont.
    - Otrevligt

    I vilket sammanhang besökte ni senast ett sjukhus?
    - Dödsfall

    Firar ni Halloween? I så fall hurdå?
    - Nej. Men Allhelgona genom att besöka gravar. Förr satte vi t ex en lykta eller något annat. Det går inte numera, stjäls direkt.

    Vilken färg förknippar ni mest med hösten?
    - Snarare de fantastiska färgkombinationerna grönt-gult-brunt-rött

    Om vi tänker bortom den ekonomiska aspekten, vad hade du helst fått i julklapp? Och jag menar nåt materiellt nu, inte bättre hälsa, snälla barn och fred på jorden...
    - Nåt vapen, gärna nåt med elstöt
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #32
    Fast tycker du verkligen att media skulle tigit ihjäl det helt?..
    Vad är det mer för företeelser i samhället som media borde tiga ihjäl i så fall? Och om du menar att det bara är just clownvågen - varför just den?
  24. 32
    Fast tycker du verkligen att media skulle tigit ihjäl det helt?..
    Vad är det mer för företeelser i samhället som media borde tiga ihjäl i så fall? Och om du menar att det bara är just clownvågen - varför just den?
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #33
    Skojig enkät och svarar gärna
    Har ni sett nåt av clown-skräcken i er stad? Vad då, vad hände?
    *nix men det finns tydligen både här och där i området. Polisen hade fått in 70 rapporteringar om detta bara nu i helgen.

    Vad tycker ni om massmedias rapportering kring ovanstående?
    *Har inte läst så mycket..

    Vad tycker ni om att en del föräldrar lägger ut foton av sina sjuka barn på t ex facebook? T ex i samband med sjukhusbesök när barnet har ont.
    *Beror på omständigheterna och hur det görs. Har inte reagerat över bilder däremot hur man beskriver sitt barns sjukdom/funktionsnedättning. Tror inte mitt barn hade uppskattat det.

    I vilket sammanhang besökte ni senast ett sjukhus?
    *I våras när vi hälsade på bekantas dotter som var sjuk

    Firar ni Halloween? I så fall hurdå?
    *Ja i varierande omfattning . I år blir det nog i all enkelhet då det är på måndagen. Vi ska på kryssning med de vänner vi brukar fira halloween med senare den veckan. Lite snormos och prinskorvsfingrar till middag och lite godis kanske?

    Vilken färg förknippar ni mest med hösten?
    *Min hatfärg orange..

    Om vi tänker bortom den ekonomiska aspekten, vad hade du helst fått i julklapp? Och jag menar nåt materiellt nu, inte bättre hälsa, snälla barn och fred på jorden...
    *Ett par snygga högklackade vattentäta stövlar (om det går att finna)
  26. 33
    Skojig enkät och svarar gärna
    Har ni sett nåt av clown-skräcken i er stad? Vad då, vad hände?
    *nix men det finns tydligen både här och där i området. Polisen hade fått in 70 rapporteringar om detta bara nu i helgen.

    Vad tycker ni om massmedias rapportering kring ovanstående?
    *Har inte läst så mycket..

    Vad tycker ni om att en del föräldrar lägger ut foton av sina sjuka barn på t ex facebook? T ex i samband med sjukhusbesök när barnet har ont.
    *Beror på omständigheterna och hur det görs. Har inte reagerat över bilder däremot hur man beskriver sitt barns sjukdom/funktionsnedättning. Tror inte mitt barn hade uppskattat det.

    I vilket sammanhang besökte ni senast ett sjukhus?
    *I våras när vi hälsade på bekantas dotter som var sjuk

    Firar ni Halloween? I så fall hurdå?
    *Ja i varierande omfattning . I år blir det nog i all enkelhet då det är på måndagen. Vi ska på kryssning med de vänner vi brukar fira halloween med senare den veckan. Lite snormos och prinskorvsfingrar till middag och lite godis kanske?

    Vilken färg förknippar ni mest med hösten?
    *Min hatfärg orange..

    Om vi tänker bortom den ekonomiska aspekten, vad hade du helst fått i julklapp? Och jag menar nåt materiellt nu, inte bättre hälsa, snälla barn och fred på jorden...
    *Ett par snygga högklackade vattentäta stövlar (om det går att finna)
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #34
    Snormos låter ju... gott 😂
  28. 34
    Snormos låter ju... gott 😂
  29. Medlem sedan
    Dec 2005
    #35
    De kostar 3 papp styck och det är kanske mer än vad jag vill ge. Jo, letar pinnstolar som är svarta eller målningsbara, men eftersom jag har en tendens att tänka att jag ska fixa allt själv (dvs sy gardiner, överkast kuddfodral osv) så skulle det vara rätt behändigt att slippa fixa.

    Jag ska nog fundera en stund innan jag köper stolar för 10-12 papp. Skulle iofs inte vara mågon extrem stor summa men det är väl dyrare än jag tänkt som letar på blocket.
  30. 35
    De kostar 3 papp styck och det är kanske mer än vad jag vill ge. Jo, letar pinnstolar som är svarta eller målningsbara, men eftersom jag har en tendens att tänka att jag ska fixa allt själv (dvs sy gardiner, överkast kuddfodral osv) så skulle det vara rätt behändigt att slippa fixa.

    Jag ska nog fundera en stund innan jag köper stolar för 10-12 papp. Skulle iofs inte vara mågon extrem stor summa men det är väl dyrare än jag tänkt som letar på blocket.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #36
    Skulle det kunna funka med ungefär likadana men ändå lite olika? Jag kan tänka mig att sådana stolar är lättare att hitta begagnat för en hyfsad peng en och en...
  32. 36
    Skulle det kunna funka med ungefär likadana men ändå lite olika? Jag kan tänka mig att sådana stolar är lättare att hitta begagnat för en hyfsad peng en och en...
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #37
    Ja det gör vi.
  34. 37
    Ja det gör vi.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar