Present till deltagarevid femtioårsfest?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Present till deltagarevid femtioårsfest?

    Är det genomförbart. Och vad kan man då tänka sig?

    De har åkt över halva Sverige eller mindre för att finnas där....
  2. 1
    Present till deltagarevid femtioårsfest? Är det genomförbart. Och vad kan man då tänka sig?

    De har åkt över halva Sverige eller mindre för att finnas där....
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Du får nog förklara lite mer hur du tänker... Är det någon som KOMMER till en femtioårsfest utan att vara jubilaren?
  4. 2
    Du får nog förklara lite mer hur du tänker... Är det någon som KOMMER till en femtioårsfest utan att vara jubilaren?
  5. Medlem sedan
    Nov 2015
    #3
    På många bröllop får man ju numera en "goodiebag" . Det är ju du själv som känner dina vänner bäst. Vet vad de gillar. En pocket, lite skönhetsprodukter, en miniflaska med goddricka, snacks, choklad eller vad det nu kan vara. Något som förgyller tillvaron de/det dygn de spenderar hos er.
  6. 3
    På många bröllop får man ju numera en "goodiebag" . Det är ju du själv som känner dina vänner bäst. Vet vad de gillar. En pocket, lite skönhetsprodukter, en miniflaska med goddricka, snacks, choklad eller vad det nu kan vara. Något som förgyller tillvaron de/det dygn de spenderar hos er.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Till föräldrarnas gemensamma sjuttioårskalas uppe i Dalarna gjorde vi massor med små påsar med kanariskt havssalt som tack-för-att-du-kom. Hälften var ramslökssalt som jag hade gjort hemma och det tyckte tanterna och farbröderna som kom dit var himla spännande. Jag vet inte ens om det växer ramslök i Dalarna men här kan man ju hitta hur mycket som helst.

    När moderaten och jag gifte oss hade vi en gigantiskt mängd små sylt- och marmeladburkar som vi hade gjort och som man fick ta om man ville.

    Lägg det på ett bord vid utgången till lokalen (om ni ska hyra en) så kan den som vill ta.
  8. 4
    Till föräldrarnas gemensamma sjuttioårskalas uppe i Dalarna gjorde vi massor med små påsar med kanariskt havssalt som tack-för-att-du-kom. Hälften var ramslökssalt som jag hade gjort hemma och det tyckte tanterna och farbröderna som kom dit var himla spännande. Jag vet inte ens om det växer ramslök i Dalarna men här kan man ju hitta hur mycket som helst.

    När moderaten och jag gifte oss hade vi en gigantiskt mängd små sylt- och marmeladburkar som vi hade gjort och som man fick ta om man ville.

    Lägg det på ett bord vid utgången till lokalen (om ni ska hyra en) så kan den som vill ta.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Tja en...

    flaska vin och en bukett blommor kanske. Mig hade du fått ge en flarra whisky av god årgång
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Tja en... flaska vin och en bukett blommor kanske. Mig hade du fått ge en flarra whisky av god årgång
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Kan ni inte göra som dagens ungdomar och lägga pengarna på hyra av en fotoautomat som gästerna får ta roliga kort i? Typ såna som fanns i T/banan förr. Det är ett roligt minne!
  12. 6
    Kan ni inte göra som dagens ungdomar och lägga pengarna på hyra av en fotoautomat som gästerna får ta roliga kort i? Typ såna som fanns i T/banan förr. Det är ett roligt minne!
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Läs svaren nedan. Så menade jag.
  14. 7
    Läs svaren nedan. Så menade jag.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Lite så tänkte jag. Inga dyra grejor mest på kul! Men personligt.
  16. 8
    Lite så tänkte jag. Inga dyra grejor mest på kul! Men personligt.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Men så mysigt! Med hemgjort. Hur hittade ni småburkar? Köpte ni eller hae ni sparat länge?
  18. 9
    Men så mysigt! Med hemgjort. Hur hittade ni småburkar? Köpte ni eller hae ni sparat länge?
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Antecknar: En flaska whisky. :P
  20. 10
    Antecknar: En flaska whisky. :P
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Men, är det kul alltså? De som kommer är typ 4 under 20. Resten över 40.
  22. 11
    Men, är det kul alltså? De som kommer är typ 4 under 20. Resten över 40.
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Hur många personer?
  24. 12
    Hur många personer?
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Dyrversionen högst 20. Budgetversionen uppåt 50.

    Absolut inte fler.
  26. 13
    Dyrversionen högst 20. Budgetversionen uppåt 50.

    Absolut inte fler.
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Har svårt att se hur man utan en massa jobb ska kunna ge nåt personligt till så många.
  28. 14
    Har svårt att se hur man utan en massa jobb ska kunna ge nåt personligt till så många.
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Ja, kanske blir svårt? Fast massa jobb är inget problem, bara kul. Skulle ju kunna be om tips här också!

    Jag tänkte 20 iaf var överkomligt. Då är det ju bara min närmsta familj, mamma, pappa med respektive, syskon med respektive samt barn och syskonbarn med evt repsktive.....svärmor och svägerska med respektive. typ.
  30. 15
    Ja, kanske blir svårt? Fast massa jobb är inget problem, bara kul. Skulle ju kunna be om tips här också!

    Jag tänkte 20 iaf var överkomligt. Då är det ju bara min närmsta familj, mamma, pappa med respektive, syskon med respektive samt barn och syskonbarn med evt repsktive.....svärmor och svägerska med respektive. typ.
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Jag gör perversa mängder sylt, mos och marmelad så vi har alltid burkar hemma. Skicka ut en förfrågan på jobbet så lovar jag att du går hem med en kasse.
  32. 16
    Jag gör perversa mängder sylt, mos och marmelad så vi har alltid burkar hemma. Skicka ut en förfrågan på jobbet så lovar jag att du går hem med en kasse.
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Aha, smart!

    Jag vet en på vägverket som råkade skicka till hela Sveriges vägverkare att han behövde honungsburkar. 3500 mail och han hade svarskvitto på dem.
  34. 17
    Aha, smart!

    Jag vet en på vägverket som råkade skicka till hela Sveriges vägverkare att han behövde honungsburkar. 3500 mail och han hade svarskvitto på dem.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar