Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon, fast av olika anledningar låter man bli.
Man vill, men vågar inte. Man både vill och vågar, men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall: man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vad man ska göra av alla tankar och känslor.
Någonstans måste det där tankarna och känslorna ut!
Så, vill du som jag, skicka ett sms, mail eller meddelande till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar eller någon du är arg på? Till en avlägsen vän, din sambo, din kusin, statsministern eller vem som helst, utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt meddelande. Skriv ditt sms/mail/meddelande i denna tråd. Jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt.
Jag börjar.
Meddelande till mitt ex som blockat mig på alla plattformar och vars telefonnummer jag inte längre har (ex:et har hemligt nr):
"Vi hade det så fint. Jag var så dum, ångrar det idag. Allt för ofta undrar jag hur du mår och vad du gör, vilka kläder du har på dig och om du läst något spännande. Kan inte sluta tänka på dig och vill känna din doft. Saknar dig ibland så att det gör ont. Stundvis när jag ligger i sängen, efter en ensam och vaken natt med saknad, gråter jag och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Din för alltid / Hjärter dam, ditt ex"
Tråden är inte till för att kommentera på varandras inlägg, utan för att skriva av sig.