svartsjuka....
Kärlek & relationer
  1. M
    #1

    svartsjuka....

    vet inte om jag kommit rätt men jag är så fruktansvärt svartsjuk ibland. min sambo har en tjej kompis som han har kontakt med via sms, mobil och msn... Jag har träffat henne o vi har fikat med henne men Jag avskyr henne. Hatar hur hon tittar på honom, hennes blick säger att hon vill nåt mera än bara vara vänner. är det jag som ar paranoid eller vad beror det på? De brukar vara ut på krogen (i och för sig med andra vänner oxå men Jag litar inte på henne för fem jävla ören) Tyvärr så litar jag väl inte riktigt på honom heller men jag vill görar det. (svårt att lita på killar sen både min farfar o min pappa varit otrogna) Han vet att jag avskyr henne men endå så håller han på endå. ibland så tror jag nästan att han njuter av att se mig svartsjuk. suck.
  2. 1
    svartsjuka.... vet inte om jag kommit rätt men jag är så fruktansvärt svartsjuk ibland. min sambo har en tjej kompis som han har kontakt med via sms, mobil och msn... Jag har träffat henne o vi har fikat med henne men Jag avskyr henne. Hatar hur hon tittar på honom, hennes blick säger att hon vill nåt mera än bara vara vänner. är det jag som ar paranoid eller vad beror det på? De brukar vara ut på krogen (i och för sig med andra vänner oxå men Jag litar inte på henne för fem jävla ören) Tyvärr så litar jag väl inte riktigt på honom heller men jag vill görar det. (svårt att lita på killar sen både min farfar o min pappa varit otrogna) Han vet att jag avskyr henne men endå så håller han på endå. ibland så tror jag nästan att han njuter av att se mig svartsjuk. suck.
  3. Vissis
    #2

    Jag...

    tycker att det inte är särskilt schysst av din man att inte visa dig större respekt... Men kanske är det som du säger att han njuter av att se dig svartsjuk - i och för sig inte bra det heller... sen kanske han själv är smickrad över hennes intresse? Om jag skulle gå till mig själv och vi hade en liknande situation där jag mår dåligt över hur min sambo gör så skulle jag bli väldigt arg för att inte säga skitförbannad och undra vad han håller på med och om jag hade din \"historia\" av otrohet så tycker jag nog att din man borde visa dig lite större hänsyn. Visst bör han kunna ha en tjejkompis det tycker jag absolut, men när du så uppenbart känner att intresset inte är det som det borde vara så tycker jag att du kan ställa krav på din sambo!
  4. 2
    Jag... tycker att det inte är särskilt schysst av din man att inte visa dig större respekt... Men kanske är det som du säger att han njuter av att se dig svartsjuk - i och för sig inte bra det heller... sen kanske han själv är smickrad över hennes intresse? Om jag skulle gå till mig själv och vi hade en liknande situation där jag mår dåligt över hur min sambo gör så skulle jag bli väldigt arg för att inte säga skitförbannad och undra vad han håller på med och om jag hade din \"historia\" av otrohet så tycker jag nog att din man borde visa dig lite större hänsyn. Visst bör han kunna ha en tjejkompis det tycker jag absolut, men när du så uppenbart känner att intresset inte är det som det borde vara så tycker jag att du kan ställa krav på din sambo!
  5. akstolpe
    #3

    mmm..

    JAg måste säga att jag skulle inte acceptera att min kille gick ut med en tjej på krogen. Jag tycker man borde respektera varandra och inte utsätta varnadra för svartsjuka.
  6. 3
    mmm.. JAg måste säga att jag skulle inte acceptera att min kille gick ut med en tjej på krogen. Jag tycker man borde respektera varandra och inte utsätta varnadra för svartsjuka.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    Men hallå!?

    Har inte du skrivit om det här tidigare? Tycker mig känna igen det här och jag har även svarat dig vid nått tillfälle.


  8. 4
    Men hallå!? Har inte du skrivit om det här tidigare? Tycker mig känna igen det här och jag har även svarat dig vid nått tillfälle.


  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    Men herre gud

    Om fallet nu är så att det absolut inte finns något annat än vänskap dem emellan, ska de då inte få vara vänner bara för att hon är svartsjuk?! Sådana krav får man inte ställa, anser jag. Allt hon kan göra är att tala om hur hon känner, prata omde tmed honom, och sedan lita på hans ord. Tycker inte det finns några som helst belägg för att de känner något mer för varandra än vänskap.
  10. 5
    Men herre gud Om fallet nu är så att det absolut inte finns något annat än vänskap dem emellan, ska de då inte få vara vänner bara för att hon är svartsjuk?! Sådana krav får man inte ställa, anser jag. Allt hon kan göra är att tala om hur hon känner, prata omde tmed honom, och sedan lita på hans ord. Tycker inte det finns några som helst belägg för att de känner något mer för varandra än vänskap.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    sånt är inte så lätt att veta genom ett inlägg..

    du har väl inte sett deras blickar eller sätt att vara? jag tycker hon har rätt att vara svartsjuk, för man märker ofta om en kille eller tjej vill \"mer\", har han en \"kompis\" som denna tjej o dom festar o smsar o ringer o håller på,
    hade jag varit KOMPIS med en kille som hade en tjej, skulle jag önska den killen all lycka med tjejen o kanske vara mer försiktig i mitt agerande gentemot killen.

    som det är nu förstör ju hans tjejkompis hans relation med sin tjej, det verkar som om hon klampar på utan att inse att det finns svartsjuka människor i världen.
    dessutom är det väl inte världens bästa om mannen håller på att ringer o smsar (ok om det är svägerska/kusin/syrra) men en \"tjejkompis\" istället för att fokusera på sin flickvän som dessutom mår väldigt dåligt av hans sätt!

    min sambo hade många tjej\"kompisar\" som han umgicks med, när han träffade mig valde han mig o inte dom, och de ringde tom på nätterna till honom, skickade fåniga sms om att \"är inte hon för gammal för dej\" och la sig i, och de baktalade mig tom bakom ryggen när jag gick på stan. och alla dom tjejerna var bara \"vänner\" (han har aldrig varit med dom) men dom VILLE mer....
  12. 6
    sånt är inte så lätt att veta genom ett inlägg.. du har väl inte sett deras blickar eller sätt att vara? jag tycker hon har rätt att vara svartsjuk, för man märker ofta om en kille eller tjej vill \"mer\", har han en \"kompis\" som denna tjej o dom festar o smsar o ringer o håller på,
    hade jag varit KOMPIS med en kille som hade en tjej, skulle jag önska den killen all lycka med tjejen o kanske vara mer försiktig i mitt agerande gentemot killen.

    som det är nu förstör ju hans tjejkompis hans relation med sin tjej, det verkar som om hon klampar på utan att inse att det finns svartsjuka människor i världen.
    dessutom är det väl inte världens bästa om mannen håller på att ringer o smsar (ok om det är svägerska/kusin/syrra) men en \"tjejkompis\" istället för att fokusera på sin flickvän som dessutom mår väldigt dåligt av hans sätt!

    min sambo hade många tjej\"kompisar\" som han umgicks med, när han träffade mig valde han mig o inte dom, och de ringde tom på nätterna till honom, skickade fåniga sms om att \"är inte hon för gammal för dej\" och la sig i, och de baktalade mig tom bakom ryggen när jag gick på stan. och alla dom tjejerna var bara \"vänner\" (han har aldrig varit med dom) men dom VILLE mer....
  13. S
    #7

    Och....?


    Vad har det förbetydelse då?
  14. 7
    Och....?
    Vad har det förbetydelse då?
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8

    Nä.....jag bara undrade, f`låt!

    :)
  16. 8
    Nä.....jag bara undrade, f`låt! :)
  17. Mamman
    #9

    Så här tycker jag

    Det finns alltid en laddning mellan könen. Men jag tror att man kan vara goda vänner. Har man ett förhållande ska man berätta att man har den och den som sin vän.
    Har själv en av mina ex. som vänner. Och vi är just vänner. Jag har inget intresse att vara ihop med honom igen. Vad han tänker vet jag inte. Vi har aldrig diskuterat detta. Men jag tror att han tycker det är trevligt att ses då och då. Vi har båda barn och vi träffas ibland med dem. Fikar, gör någon utflykt till skogs. Inget annat. Inget krogbesök, inget sittande hos varandra sent på kvällen etc. Inget ringande hela tiden eller sms:ande.

    Jag SMS:ar inte mina väninnor varje dag eller ringer. Någon gång i veckan kanske. Ibland kan man periodvis ha lite tätare kontakt, men det kan dröja några veckor innan jag träffar någon eller pratar.

    Vad är det hos henne du avskyr? Är det för att du känner att hon är intresserad av din kille? Eller känner du bara antipati över huvud taget?

    Försök tänk efter vad du känner och varför. Sen förklara för din kille vad du känner och varför.
    Beroende på hans svar måste du tänka ut om du tycker att det är okej med att han har tjejkompisen. En del gillar ju inte det alls. Om du accepterar måste du lita på honom, men kanske kräva att han inte sitter och ringer henne varje dag, eller skickar sms hela tiden. Man kan ju aldrig äga någon annan. Bara visa varandra respekt och tillit.
  18. 9
    Så här tycker jag Det finns alltid en laddning mellan könen. Men jag tror att man kan vara goda vänner. Har man ett förhållande ska man berätta att man har den och den som sin vän.
    Har själv en av mina ex. som vänner. Och vi är just vänner. Jag har inget intresse att vara ihop med honom igen. Vad han tänker vet jag inte. Vi har aldrig diskuterat detta. Men jag tror att han tycker det är trevligt att ses då och då. Vi har båda barn och vi träffas ibland med dem. Fikar, gör någon utflykt till skogs. Inget annat. Inget krogbesök, inget sittande hos varandra sent på kvällen etc. Inget ringande hela tiden eller sms:ande.

    Jag SMS:ar inte mina väninnor varje dag eller ringer. Någon gång i veckan kanske. Ibland kan man periodvis ha lite tätare kontakt, men det kan dröja några veckor innan jag träffar någon eller pratar.

    Vad är det hos henne du avskyr? Är det för att du känner att hon är intresserad av din kille? Eller känner du bara antipati över huvud taget?

    Försök tänk efter vad du känner och varför. Sen förklara för din kille vad du känner och varför.
    Beroende på hans svar måste du tänka ut om du tycker att det är okej med att han har tjejkompisen. En del gillar ju inte det alls. Om du accepterar måste du lita på honom, men kanske kräva att han inte sitter och ringer henne varje dag, eller skickar sms hela tiden. Man kan ju aldrig äga någon annan. Bara visa varandra respekt och tillit.
  19. Vissis
    #10

    Nej, det kanske det inte gör...

    men jag hade nog ändå tyckt det var respektlöst av min sambo att umgås med en tjej som han vet att jag blir ledsen av att han umgås med. Hon säger ju också att hon inte vågar lita på sin sambo och inte på tjejen heller - inte kul att behöva må dåligt över vem ens sambo umgås med! Undrar vad det är hennes sambo får ut av att ha en ledsen och orolig sambo hemma? OM han absolut måste umgås med tjejen så får han nog hitta ett bra sätt att lugna sin sambo på.
  20. 10
    Nej, det kanske det inte gör... men jag hade nog ändå tyckt det var respektlöst av min sambo att umgås med en tjej som han vet att jag blir ledsen av att han umgås med. Hon säger ju också att hon inte vågar lita på sin sambo och inte på tjejen heller - inte kul att behöva må dåligt över vem ens sambo umgås med! Undrar vad det är hennes sambo får ut av att ha en ledsen och orolig sambo hemma? OM han absolut måste umgås med tjejen så får han nog hitta ett bra sätt att lugna sin sambo på.
  21. ansikte
    #11

    Min man HADE kvinliga vänner

    när vi träffades.Jag tyckte inte om det,jag trodde aldrig att det skulle hända nåt mellan dem,sånna misstankar har jag aldrig haft.Jag är säker på min man,oroar mig inte för sånt.
    Men jag har aldrig tidigare haft en kille som haft kvinnliga vänner.

    När jag och min man vart tillsammans ett litet tag bara,så berättade jag för han att jag ogillade hans kvinnliga vänner mm.Vi pratade om det.
    Jag bad han aldrig säga upp kontakten med dom,jag ville inte bråka om det.Jag sa bara att jag inte gillade det och att det kändes jätte konstigt mm.

    Av hänsyn till mig så träffa han dom aldrig mer sen,har gått flera år och viss var de näsra vänner,barndomsvänner..men han valde att inte ha kontakt med dem mer.

    Jag tycker absolut man ska respektera varandra,ta hänsyn..och blir man ledsen av något,som i ditt fall,så bör kanske din man välja dig.
    Alltså det är dig han är tillsammans med,kanske dig han bor med,ska ha barn med mm.
    Tvinga inte din kille till nåt,men diskutera detta och säg vad du känner.Han bör självklart låta dig komma före.

    Jag skulle då aldrig vilja,eller ens göra det,såra min man,eller utsätta han för svartsjuka,eller låta nåt annat komma före.Min man är min familj och våra barn med.
    Vi har våra jätte nära vänner som vi försöker träffa ibland om vi har tid,men det är vi som är en familj och vi älskar varandra.Det är viktigt att det funkar då.

    På vår lista hamnar familjen högst upp.Sedan jobbet,sedan hemmet,släktingarna oh sedan vännerna.
  22. 11
    Min man HADE kvinliga vänner när vi träffades.Jag tyckte inte om det,jag trodde aldrig att det skulle hända nåt mellan dem,sånna misstankar har jag aldrig haft.Jag är säker på min man,oroar mig inte för sånt.
    Men jag har aldrig tidigare haft en kille som haft kvinnliga vänner.

    När jag och min man vart tillsammans ett litet tag bara,så berättade jag för han att jag ogillade hans kvinnliga vänner mm.Vi pratade om det.
    Jag bad han aldrig säga upp kontakten med dom,jag ville inte bråka om det.Jag sa bara att jag inte gillade det och att det kändes jätte konstigt mm.

    Av hänsyn till mig så träffa han dom aldrig mer sen,har gått flera år och viss var de näsra vänner,barndomsvänner..men han valde att inte ha kontakt med dem mer.

    Jag tycker absolut man ska respektera varandra,ta hänsyn..och blir man ledsen av något,som i ditt fall,så bör kanske din man välja dig.
    Alltså det är dig han är tillsammans med,kanske dig han bor med,ska ha barn med mm.
    Tvinga inte din kille till nåt,men diskutera detta och säg vad du känner.Han bör självklart låta dig komma före.

    Jag skulle då aldrig vilja,eller ens göra det,såra min man,eller utsätta han för svartsjuka,eller låta nåt annat komma före.Min man är min familj och våra barn med.
    Vi har våra jätte nära vänner som vi försöker träffa ibland om vi har tid,men det är vi som är en familj och vi älskar varandra.Det är viktigt att det funkar då.

    På vår lista hamnar familjen högst upp.Sedan jobbet,sedan hemmet,släktingarna oh sedan vännerna.
  23. Vissis
    #12

    Skall väl kanske...

    i och för sig tillägga att om det inte varit för att min sambo varit kompis med en tjej så hade jag aldrig hittat in bästa väninna ;-) Så det kan gå alldeles utmärkt också. De har dessutom haft ihop det, men det är inget jag nånsin tänker på eller känner något som helst hot om. En annan av mina bästa kompisar är för övrigt kille, men honom kände min sambo redan innan jag och sambon träffades så där har det löst sig av sig själv. Så jag tycker det kan funka alldeles utmärkt att ha riktigt goda vänner av andra kön, men då skall det inte finnas några \"hotbilder\" inblandade och man måste vara trygga i sitt förhållande till varandra!
  24. 12
    Skall väl kanske... i och för sig tillägga att om det inte varit för att min sambo varit kompis med en tjej så hade jag aldrig hittat in bästa väninna ;-) Så det kan gå alldeles utmärkt också. De har dessutom haft ihop det, men det är inget jag nånsin tänker på eller känner något som helst hot om. En annan av mina bästa kompisar är för övrigt kille, men honom kände min sambo redan innan jag och sambon träffades så där har det löst sig av sig själv. Så jag tycker det kan funka alldeles utmärkt att ha riktigt goda vänner av andra kön, men då skall det inte finnas några \"hotbilder\" inblandade och man måste vara trygga i sitt förhållande till varandra!
  25. M
    #13

    hej

    jag avskyr henne kanske för att jag känner mig tråkig o tjock o grinig medans hon är smal o glad jämt o intressant. men jag ser hur hon tittar på honom o flörtar o det gillar jag verkligen inte. har sagt det till min kille man säger bara att han inte vet vad jag pratar om. det hände en grej i sommras som irriterar mig än. han o jag var ute o fikade med ett par vänner (hon var med oxå) det togs lite kort o så. jag får syn på en annan kompois till mig o går dit o pratar. kommer tillbaka till killen o vännerna, vi går hem bla bla bla. efter någon vecka så var hans mamma på besök o vi visar lite kort på våran son o mitt bland de korten så kommer det upp tre kort på en tjejs rumpa i närbild (påklädd) det är alltså tjejen jag avskyrs rumpa o jag blir så sur så jag gick o la mig på en gång. senare på kvällen så kommer killen in o frågar vad som är fel (e han dum i huvudet tänker jag) vi pratar om det o han tycker att jag är fjantig o så säger han: jag tar inte kort för att det är snyggt.... (VARFÖR TAR MAN DÅ KORT!!!!!?????) är det jag som är knäpp eller är det han??? det här håller på att driva mig till vansinne.
    vi har sagt att om nån av oss är otrogen så är det slut på en gång. o han säger att han aldrig skulle kunna vara otrogen o jag skulle absolut aldrig kunna vara det men endå så litar jag inte på honom. Kram
  26. 13
    hej jag avskyr henne kanske för att jag känner mig tråkig o tjock o grinig medans hon är smal o glad jämt o intressant. men jag ser hur hon tittar på honom o flörtar o det gillar jag verkligen inte. har sagt det till min kille man säger bara att han inte vet vad jag pratar om. det hände en grej i sommras som irriterar mig än. han o jag var ute o fikade med ett par vänner (hon var med oxå) det togs lite kort o så. jag får syn på en annan kompois till mig o går dit o pratar. kommer tillbaka till killen o vännerna, vi går hem bla bla bla. efter någon vecka så var hans mamma på besök o vi visar lite kort på våran son o mitt bland de korten så kommer det upp tre kort på en tjejs rumpa i närbild (påklädd) det är alltså tjejen jag avskyrs rumpa o jag blir så sur så jag gick o la mig på en gång. senare på kvällen så kommer killen in o frågar vad som är fel (e han dum i huvudet tänker jag) vi pratar om det o han tycker att jag är fjantig o så säger han: jag tar inte kort för att det är snyggt.... (VARFÖR TAR MAN DÅ KORT!!!!!?????) är det jag som är knäpp eller är det han??? det här håller på att driva mig till vansinne.
    vi har sagt att om nån av oss är otrogen så är det slut på en gång. o han säger att han aldrig skulle kunna vara otrogen o jag skulle absolut aldrig kunna vara det men endå så litar jag inte på honom. Kram
  27. S
    #14

    Det är jag som ska säga förlåt...

    Det var inte meningen att låta så där snipig.
    Jag kände oxå igen inlägget sedan tidigare, men hon ville säkert bara se om det fanns andra åsikter nu när det gått ett tag!
  28. 14
    Det är jag som ska säga förlåt... Det var inte meningen att låta så där snipig.
    Jag kände oxå igen inlägget sedan tidigare, men hon ville säkert bara se om det fanns andra åsikter nu när det gått ett tag!
  29. M
    #15

    hej

    ja det var därför jag skrev här oxå...
  30. 15
    hej ja det var därför jag skrev här oxå...
  31. M
    #16

    Ja alltså....

    när han vet hur du har det eller vad du tycker så är det onödigt att ta kort på den där tjejens rumpa. Det kunde ju han tänkt på faktiskt. Var det han som tagit kortet på hennes rumpa eller var det någon annan? Om han gjorde det kan man ju undra varför han tog kort på det. Jag hade nog också undrat lite faktiskt.
  32. 16
    Ja alltså.... när han vet hur du har det eller vad du tycker så är det onödigt att ta kort på den där tjejens rumpa. Det kunde ju han tänkt på faktiskt. Var det han som tagit kortet på hennes rumpa eller var det någon annan? Om han gjorde det kan man ju undra varför han tog kort på det. Jag hade nog också undrat lite faktiskt.
  33. Mamman
    #17

    Du kommer alltid ha tjejer omkring dig som är

    \"snyggare\", smalare, roligare, intressantare m m. Även om din man inte är intresserad av just henne så kan han ju träffa någon annan som är jätterolig. Det finns alltid risker. Annars måste man låsa in varandra.
    Odla inte din svartsjuka, jag vet att det är svårt. Kolla inte honom. Men sätt en gräns. Han får inte trampa på dig. Tänk efter vad du kan acceptera och inte. Ta sedan ett snack. Ni kanske är för olika i er syn på förhållanden?

    Jag skulle ha väldigt svårt med en man som skulle börja säga till mig att jag inte skulle få träffa den eller den. Jag skulle aldrig bryta med vänner för en mans skull. Därför att jag vet aldrig hur länge en relation ska hålla. Däremot om jag hade manliga vänner skulle jag inte träffas lika ofta. En man som skulle kräva att jag bara prioriterade honom i alla lägen skulle jag inte klara av. Självklart inte att han jämnt kommer i andra hand. Men jag vill också kunna träffa mina väninnor, vara ensam framför allt emellanåt.
    Skulle tycka att det var helt okej att inte semestra alla fem veckor med varandra t ex. Men man måste kolla av. Har man barn så går de före och arrangemangen kring dem. Men alla är olika.
    Man accepterar olika saker.
  34. 17
    Du kommer alltid ha tjejer omkring dig som är \"snyggare\", smalare, roligare, intressantare m m. Även om din man inte är intresserad av just henne så kan han ju träffa någon annan som är jätterolig. Det finns alltid risker. Annars måste man låsa in varandra.
    Odla inte din svartsjuka, jag vet att det är svårt. Kolla inte honom. Men sätt en gräns. Han får inte trampa på dig. Tänk efter vad du kan acceptera och inte. Ta sedan ett snack. Ni kanske är för olika i er syn på förhållanden?

    Jag skulle ha väldigt svårt med en man som skulle börja säga till mig att jag inte skulle få träffa den eller den. Jag skulle aldrig bryta med vänner för en mans skull. Därför att jag vet aldrig hur länge en relation ska hålla. Däremot om jag hade manliga vänner skulle jag inte träffas lika ofta. En man som skulle kräva att jag bara prioriterade honom i alla lägen skulle jag inte klara av. Självklart inte att han jämnt kommer i andra hand. Men jag vill också kunna träffa mina väninnor, vara ensam framför allt emellanåt.
    Skulle tycka att det var helt okej att inte semestra alla fem veckor med varandra t ex. Men man måste kolla av. Har man barn så går de före och arrangemangen kring dem. Men alla är olika.
    Man accepterar olika saker.
  35. Karin
    #18

    Hmmm

    Jag tror att det är svårt att förbjuda någon att ha vänner av det andra könet. Och det är viktigt att fråga sig själv varför man är svartsjuk. Om det är för att man själv känner sig tråkig och ful p ga dåligt självförtroende kan man inte skylla det på hans kompisar. Träffa nån annan kan han alltid göra, det är dessutom troligare att det är någon helt okänd än en gammal polare. Försök vara med några fler gånger när ni kan träffas alla tre. Försök vara trevlig och glad och se hur det tas emot. Om du fortfarande tycker att det är så att deb här tjejen flirtar, så får du ta en snack med din man om det. Kan ju vara läge att tala om att du har dåliga erfarenheter pga din pappa och farfar, och förklara att det gör dig extra känslig. det måste han ta hänsyn till! Men välja hans vänner kan du inte göra.
  36. 18
    Hmmm Jag tror att det är svårt att förbjuda någon att ha vänner av det andra könet. Och det är viktigt att fråga sig själv varför man är svartsjuk. Om det är för att man själv känner sig tråkig och ful p ga dåligt självförtroende kan man inte skylla det på hans kompisar. Träffa nån annan kan han alltid göra, det är dessutom troligare att det är någon helt okänd än en gammal polare. Försök vara med några fler gånger när ni kan träffas alla tre. Försök vara trevlig och glad och se hur det tas emot. Om du fortfarande tycker att det är så att deb här tjejen flirtar, så får du ta en snack med din man om det. Kan ju vara läge att tala om att du har dåliga erfarenheter pga din pappa och farfar, och förklara att det gör dig extra känslig. det måste han ta hänsyn till! Men välja hans vänner kan du inte göra.
  37. Karin
    #19

    Jag

    går ut med min killpolare på krogen ibland. Vi har känt varandra i hundra år, han är skittrevlig, jättesnygg och allt sånt. Min man har inga problem med det. Han vet att jag aldrig skulle göra nåt med den här mannen (i så fall kunde jag ju ha lagt in en stöt för... sisådär tio år sen). Jag är kompis med den här killen, jag vill inte ha honom i säng, eller ens kyssa honom. Och inte bara för att jag vet att min man skulle lämna mig bums, utan framför allt för att jag är kär i min man, inte min kompis! Jag tycker att man ska respektera varandra så mycket att det finns utrymme till eget liv också.
  38. 19
    Jag går ut med min killpolare på krogen ibland. Vi har känt varandra i hundra år, han är skittrevlig, jättesnygg och allt sånt. Min man har inga problem med det. Han vet att jag aldrig skulle göra nåt med den här mannen (i så fall kunde jag ju ha lagt in en stöt för... sisådär tio år sen). Jag är kompis med den här killen, jag vill inte ha honom i säng, eller ens kyssa honom. Och inte bara för att jag vet att min man skulle lämna mig bums, utan framför allt för att jag är kär i min man, inte min kompis! Jag tycker att man ska respektera varandra så mycket att det finns utrymme till eget liv också.
  39. Karin
    #20

    Naturligtvis

    skulle jag aldrig acceptera sms som baktalade mig. Men det är ju inte så att mäns tjejkompisar alltid är värsta subborna heller. Man får ju i varje fall analysera VARFÖR den här personen gör mig svartsjuk- beror det på vad HON/HAN gör (typ skickar sjuka sms) eller är det MIN osäkerhet?
  40. 20
    Naturligtvis skulle jag aldrig acceptera sms som baktalade mig. Men det är ju inte så att mäns tjejkompisar alltid är värsta subborna heller. Man får ju i varje fall analysera VARFÖR den här personen gör mig svartsjuk- beror det på vad HON/HAN gör (typ skickar sjuka sms) eller är det MIN osäkerhet?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Svartsjuka
    By Anonym in forum Styvfamiljer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-20, 10:16
  2. svartsjuka =(
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 22:06
  3. Svartsjuka
    By Kicki69 in forum Pappasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 09:25
  4. svartsjuka
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 16:31
  5. Svartsjuka
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 11:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar