Nån som har Galaxy m int. barnstol?
Bilsnack
  1. helene
    #1

    Nån som har Galaxy m int. barnstol?

    Vi köpte en galaxy idag, som har integrerad barnstol i en av mellanradens stolar.
    Hur spänner jag åt remmarna när man satt dit barnet?
    Och går det att vända på stolen så att det blir en bakåtvänd barnstol så att säga?

    Tacksam för svar!
  2. 1
    Nån som har Galaxy m int. barnstol? Vi köpte en galaxy idag, som har integrerad barnstol i en av mellanradens stolar.
    Hur spänner jag åt remmarna när man satt dit barnet?
    Och går det att vända på stolen så att det blir en bakåtvänd barnstol så att säga?

    Tacksam för svar!
  3. Peter
    #2

    Det går att vända stolen

    och remmarna har jag för mig spänns via en knapp uppe på stolen under nackskyddet. Personligen tyckte jag inte barnen satt bra i det integrerade bältet. Vi änvände de bara som bälteskuddar.
  4. 2
    Det går att vända stolen och remmarna har jag för mig spänns via en knapp uppe på stolen under nackskyddet. Personligen tyckte jag inte barnen satt bra i det integrerade bältet. Vi änvände de bara som bälteskuddar.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Jaaa, jag har de stolarna...

    och är så himla nöjd! (Dock i en seat alhambra) Bältet spänns via en knapp under på stolens ovankant mellan nackstödet och stolen.
    Stolarna går att vända baklänges och det är då jag tror att de är som bäst. Inga skitiga ryggstöd, finfint med benutrymme och min dotter som är en lång snart fyllda tre år gammal tös sitter fortfarande bakåtvänd utan minsta problem. Så vi räknar med minst ett år till bakåtvänt. För små barn tror jag att stolen blir på tok för stor så jag skulle gissa att den fungerar bäst från 2 1/2 år och uppåt. Vår son som är 6 månader nu kommer få sitta i en vanlig bakåtvänd bilbarnstol i minst ett år räknar vi. Så tidigast nästa höst tror vi att han kan sitta i den integerade barnstolen.
    Som frammåtvänd bilkudde fungerar stolen också himla bra, men så har vi bara använt den åt gästande barn.
    Grattis till köpet!
  6. 3
    Jaaa, jag har de stolarna... och är så himla nöjd! (Dock i en seat alhambra) Bältet spänns via en knapp under på stolens ovankant mellan nackstödet och stolen.
    Stolarna går att vända baklänges och det är då jag tror att de är som bäst. Inga skitiga ryggstöd, finfint med benutrymme och min dotter som är en lång snart fyllda tre år gammal tös sitter fortfarande bakåtvänd utan minsta problem. Så vi räknar med minst ett år till bakåtvänt. För små barn tror jag att stolen blir på tok för stor så jag skulle gissa att den fungerar bäst från 2 1/2 år och uppåt. Vår son som är 6 månader nu kommer få sitta i en vanlig bakåtvänd bilbarnstol i minst ett år räknar vi. Så tidigast nästa höst tror vi att han kan sitta i den integerade barnstolen.
    Som frammåtvänd bilkudde fungerar stolen också himla bra, men så har vi bara använt den åt gästande barn.
    Grattis till köpet!
  7. helene
    #4

    Tack!

    Det känns jättebra!!
    Och nu när jag fått lite mera info om stolen så är jag ännu nöjdare.

    Kram!
  8. 4
    Tack! Det känns jättebra!!
    Och nu när jag fått lite mera info om stolen så är jag ännu nöjdare.

    Kram!
  9. helene
    #5

    Tack!

    Vi använder dock vanlig bilstol till lillgrabben ett tag till innan vi använder int.stolen.
    Nu sitter mellansonen på den som kudde bara.
  10. 5
    Tack! Vi använder dock vanlig bilstol till lillgrabben ett tag till innan vi använder int.stolen.
    Nu sitter mellansonen på den som kudde bara.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Rättelse...

    dottern skall inte fylla tre, utan fyller fyra i december. Vi räknar alltså med att hon åker baklänges tills hon är nästan 5 år gammal.
  12. 6
    Rättelse... dottern skall inte fylla tre, utan fyller fyra i december. Vi räknar alltså med att hon åker baklänges tills hon är nästan 5 år gammal.

Liknande trådar

  1. nån som åkt med siljas Galaxy?
    By viktors mamma in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 22:27
  2. S-max och galaxy
    By hannas in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 02:34
  3. Ford Galaxy integrerad barnstol
    By Busiluran in forum Bilsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 19:21
  4. Windstar el Galaxy??
    By Sara in forum Bilsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 16:34
  5. Ford Galaxy
    By Busiluran in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 16:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar