Svårt att parkera combibilar?
Bilsnack
  1. ...eller vänjer man sig?
    #1

    Svårt att parkera combibilar?

    Vi har köpt ny bil, eftersom sambon av bekvämlighet ville ha en combi. Det blev en BMW 320 I, med leverans om någon månad. Själv har jag ingen egen bil och när jag kör (vilket inte är ofta) tycker jag det är nervöst och jobbigt att parkera. Min sambo menar att vår nuvarande bil (Rover i 400-serien, en kanonbra bil som jag kommer att sakna...) bara är lite kortare, och att BMW\'n dessutom inte är särskilt stor för att vara combi. Jag tycker att alla combis är SÅÅÅÅ stora...
  2. 1
    Svårt att parkera combibilar? Vi har köpt ny bil, eftersom sambon av bekvämlighet ville ha en combi. Det blev en BMW 320 I, med leverans om någon månad. Själv har jag ingen egen bil och när jag kör (vilket inte är ofta) tycker jag det är nervöst och jobbigt att parkera. Min sambo menar att vår nuvarande bil (Rover i 400-serien, en kanonbra bil som jag kommer att sakna...) bara är lite kortare, och att BMW\'n dessutom inte är särskilt stor för att vara combi. Jag tycker att alla combis är SÅÅÅÅ stora...
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Varför skulle det vara svårare

    att parkera en kombi? Brukar längden skilja mellan sedan och kombi-modellerna? Trodde det var samma platta.

    Tvärtom borde det ju vara lättare eftersom man har rutorna nära hörnen?

    Vi har en stoooooooor kombi. Och ja.... numera drar jag mig inte ens för att fickparkera den.
  4. 2
    Varför skulle det vara svårare att parkera en kombi? Brukar längden skilja mellan sedan och kombi-modellerna? Trodde det var samma platta.

    Tvärtom borde det ju vara lättare eftersom man har rutorna nära hörnen?

    Vi har en stoooooooor kombi. Och ja.... numera drar jag mig inte ens för att fickparkera den.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Upplever ofta...

    sedanbilar typ volvo s40 svårare att parkera eftersom bakrutan är mindre och inte går särskillt långt ner. Lättast är en småbil där man liksom sitter i bakrutan. Alla bilar är olika och man lär sig.
  6. 3
    Upplever ofta... sedanbilar typ volvo s40 svårare att parkera eftersom bakrutan är mindre och inte går särskillt långt ner. Lättast är en småbil där man liksom sitter i bakrutan. Alla bilar är olika och man lär sig.
  7. Jessika
    #4

    Lätt!

    Jag känner inte till BMW, men annars är ju kombibilar superenkla att parkera, eftersom man ser exakt var bilen slutar bakåt! I regel är nog inte kombibilar så mycket längre, bara det att de är högre längst bak...
  8. 4
    Lätt! Jag känner inte till BMW, men annars är ju kombibilar superenkla att parkera, eftersom man ser exakt var bilen slutar bakåt! I regel är nog inte kombibilar så mycket längre, bara det att de är högre längst bak...

Liknande trådar

  1. Får man parkera på trottoarer?
    By Anonym in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 22:29
  2. Var parkera i Gbg?
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 19:12
  3. Parkera hit och parkera dit
    By huskors in forum Sex & erotik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 23:45
  4. Var parkera bil i Sthlm?
    By mvg_morsa in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 13:22
  5. Parkera EU-moppe???
    By lilla_A in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 15:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar