elektrisk pannkaksmaskin???
Mat & dryck
  1. Jenski
    #1

    elektrisk pannkaksmaskin???

    Det var någon här inne som hade ett elektriskt småplättsjärn. Man kunde sitta vid bordet och grädda småplättar. Vilket märke var det och vad kallas de?
  2. 1
    elektrisk pannkaksmaskin??? Det var någon här inne som hade ett elektriskt småplättsjärn. Man kunde sitta vid bordet och grädda småplättar. Vilket märke var det och vad kallas de?
  3. lillaEgo
    #2

    Vi har en sådan....

    av märke \"Tefal\" (ja, det heter så). Den kallas Multi Crepes Party.

    Vanliga stekepannkakor blir godare men denna är ett superbra komplement när man som vi är många.
  4. 2
    Vi har en sådan.... av märke \"Tefal\" (ja, det heter så). Den kallas Multi Crepes Party.

    Vanliga stekepannkakor blir godare men denna är ett superbra komplement när man som vi är många.
  5. Jenski
    #3

    tackar och bockar! imt

    \'
  6. 3
    tackar och bockar! imt \'
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4

    I beg to differ...

    *fniss*

    Har precis samma som dig, och bortsett från att man får något mindre pannkisar (crepe-storlek) så tycker jag att de smakar precis som de man steker i stekpanna. I alla fall om man använder samma recept i båda fallen. :)
    Dessutom så slipper man stå och fippla med spisvredet för att alltid ha optimal pannkakstemperatur på järnet. Att man dessutom gör 6 på en gång är ett klart plus!
  8. 4
    I beg to differ... *fniss*

    Har precis samma som dig, och bortsett från att man får något mindre pannkisar (crepe-storlek) så tycker jag att de smakar precis som de man steker i stekpanna. I alla fall om man använder samma recept i båda fallen. :)
    Dessutom så slipper man stå och fippla med spisvredet för att alltid ha optimal pannkakstemperatur på järnet. Att man dessutom gör 6 på en gång är ett klart plus!
  9. lillaEgo
    #5

    Jag steker i smör på spisen....

    I järnet kör vi dem rakt upp o ner på teflonet. Det ÄR inte samma sak...och inte lika fettigt.
  10. 5
    Jag steker i smör på spisen.... I järnet kör vi dem rakt upp o ner på teflonet. Det ÄR inte samma sak...och inte lika fettigt.
  11. Jenski
    #6

    Vad heter ditt med småplättar? imt

    \'
  12. 6
    Vad heter ditt med småplättar? imt \'
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7

    Man kan ha...

    ...smör i teflonpanna också, fast då behöver man bara så pass att det ger lite smak och inte för att hindra att de ska fastna. ;)
  14. 7
    Man kan ha... ...smör i teflonpanna också, fast då behöver man bara så pass att det ger lite smak och inte för att hindra att de ska fastna. ;)
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8

    Jag har precis samma som lillaEgo

    Tefal Multi Crepes party...

    Crepes _är_ lite mindre än stora pannkakor, men de är större än plättar. :)
  16. 8
    Jag har precis samma som lillaEgo Tefal Multi Crepes party...

    Crepes _är_ lite mindre än stora pannkakor, men de är större än plättar. :)

Liknande trådar

  1. Elektrisk klänning!
    By -Tess- in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 08:35
  2. Nu har jag nattat en elektrisk ål
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 21:09
  3. Elektrisk massageapparat????
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 14:58
  4. Elektrisk LUS kam
    By mezz in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 20:33
  5. Elektrisk bröstpump?
    By Mini-74 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 19:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar