min man ljuger
Kärlek & relationer
  1. besviken
    #1

    min man ljuger

    han ljuger för sin mamma och har pga av det satt henne i en hemsk ekonomisk situation som hon ännu inte är medveten om eftersom han underhåller det för henne. Han hoppas lösa det utan att hon får reda på ngt. Men jag vet om det och blir då helt plötsligt tvungen att ljuga ja med vilket får mig att må illa.
    Bör jag berätta för henne eller ej?
    Han har nu även ljugit för mig. Jag kom på honom med att träffa en kvinna. Han säger att de bara är vänner och att han inte berättade det för att jag aldrig skulle kunna ta det. När jag fick reda på det så blev jag oerhört ledsen. Mest för att jag inte kan lita på honom. Eftersom jag inte har några bevis på att han gjort ngt annat än fikat med henne så kan jag inte göra så mkt annat än att lita på att han säger sanningen. Så jag har sagt att han även i fortsättningen får träffa henne om han vill men att jag vill veta det i så fall. Dvs att han inte ska ljuga och säga att han jobbar över istället. Men det stora problemet är inte tjejen utan att han inte är en människa som talar sanning utan hellre undanhåller saker för sina närmaste för att rädda sitt eget skinn.

    Hur förhåller man sig till en man som man tydligen inte kan lita på?
    Är inte sanningen och förtroendet ngt basalt för ett förhållande?
    jag är själv en person som värderar att vara sann mot sig själv och sina närmaste oerhört högt.
    ps vi går i familjerådgivning ds
  2. 1
    min man ljuger han ljuger för sin mamma och har pga av det satt henne i en hemsk ekonomisk situation som hon ännu inte är medveten om eftersom han underhåller det för henne. Han hoppas lösa det utan att hon får reda på ngt. Men jag vet om det och blir då helt plötsligt tvungen att ljuga ja med vilket får mig att må illa.
    Bör jag berätta för henne eller ej?
    Han har nu även ljugit för mig. Jag kom på honom med att träffa en kvinna. Han säger att de bara är vänner och att han inte berättade det för att jag aldrig skulle kunna ta det. När jag fick reda på det så blev jag oerhört ledsen. Mest för att jag inte kan lita på honom. Eftersom jag inte har några bevis på att han gjort ngt annat än fikat med henne så kan jag inte göra så mkt annat än att lita på att han säger sanningen. Så jag har sagt att han även i fortsättningen får träffa henne om han vill men att jag vill veta det i så fall. Dvs att han inte ska ljuga och säga att han jobbar över istället. Men det stora problemet är inte tjejen utan att han inte är en människa som talar sanning utan hellre undanhåller saker för sina närmaste för att rädda sitt eget skinn.

    Hur förhåller man sig till en man som man tydligen inte kan lita på?
    Är inte sanningen och förtroendet ngt basalt för ett förhållande?
    jag är själv en person som värderar att vara sann mot sig själv och sina närmaste oerhört högt.
    ps vi går i familjerådgivning ds
  3. Vingla
    #2

    Vi har liknande...

    problem på ett sätt men på ett annat inte... Min man har ljugit och undanhållit mig en massa saker om vår ekonomi, men han har inga kvinnoaffärer. Vi har löst det som så att jag sett till att jag själv tagit kontrollen över allt och alltså \"tryckt till\" min man på det viset. Att inte ha mitt förtroende att utföra såna enkla vardagliga saker som att betala räkningarna var ganska knäckande för honom. Men min man har visat en väldigt god vilja att bli bättre och har jobbat väldigt mycket med sig själv, så bit för bit har jag våga ge honom förtroenden igen och jag vågar inte säga att jag litar helt på honom men så mycket jag vågar och det räcker jättelångt för oss. Men å andra sidan så har jag sluppit kvinnoaffärer. Undrar om jag inte hade börjat dra öronen åt mig när lögnerna sprider sig... Låter onekligen otroligt jobbigt för dig! Att se ett förtroende sviket även i en sån \"struntsak\" (som ändå för oss fått stora konsekvenser) har känt långt in i hjärteroten och går aldrig riktigt helt att reparera till 100% igen. Däremot litar jag helt och fullt på honom i andra områden. Jag hoppas att ni skall bli hjälpta av familjerådgivningen!!! Lycka till!!!
  4. 2
    Vi har liknande... problem på ett sätt men på ett annat inte... Min man har ljugit och undanhållit mig en massa saker om vår ekonomi, men han har inga kvinnoaffärer. Vi har löst det som så att jag sett till att jag själv tagit kontrollen över allt och alltså \"tryckt till\" min man på det viset. Att inte ha mitt förtroende att utföra såna enkla vardagliga saker som att betala räkningarna var ganska knäckande för honom. Men min man har visat en väldigt god vilja att bli bättre och har jobbat väldigt mycket med sig själv, så bit för bit har jag våga ge honom förtroenden igen och jag vågar inte säga att jag litar helt på honom men så mycket jag vågar och det räcker jättelångt för oss. Men å andra sidan så har jag sluppit kvinnoaffärer. Undrar om jag inte hade börjat dra öronen åt mig när lögnerna sprider sig... Låter onekligen otroligt jobbigt för dig! Att se ett förtroende sviket även i en sån \"struntsak\" (som ändå för oss fått stora konsekvenser) har känt långt in i hjärteroten och går aldrig riktigt helt att reparera till 100% igen. Däremot litar jag helt och fullt på honom i andra områden. Jag hoppas att ni skall bli hjälpta av familjerådgivningen!!! Lycka till!!!
  5. Kristin
    #3

    Jag skulle aldrig tillåta min make

    att regelbundet fika med en annan kvinna!!! Det är i sådanna situationer otroskapen kan börja...
    Varför tillåter du honom det?
    Kan han inte nöja sig att fika med mig så får det va... Tror inte han heller skulle vilja att jag fikar med killkompisar ensam.
  6. 3
    Jag skulle aldrig tillåta min make att regelbundet fika med en annan kvinna!!! Det är i sådanna situationer otroskapen kan börja...
    Varför tillåter du honom det?
    Kan han inte nöja sig att fika med mig så får det va... Tror inte han heller skulle vilja att jag fikar med killkompisar ensam.

Liknande trådar

  1. Ljuger ni?
    By m.aria in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 11:53
  2. Hur vet man om de ljuger?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 18:08
  3. Han ljuger!!!
    By Lite orolig in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 13:10
  4. Han ljuger !!
    By Sviken in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 08:53
  5. ljuger
    By Anonym in forum _99 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 07:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar