Hur skulle ni göra?
Kärlek & relationer
  1. akstolpe
    #1

    Hur skulle ni göra?

    Imorgon har min sambos moster ett stort 60-års kalas. De är en familj som verkligen är högljudda och pratsamma. Nu börjar festen kl.19. Det är samma tis som vår 5-månaders kille börjar gnugga sig i ögonen och ska ha lugn och ro så somnar han kl.20. Så jag vill ju inte gå på festen. Så tittar svärmor lite snett och säger ta med barnvagnen. Nå han sover ju inte på ett ställe fullt med folk. JAg tänker inte stå ute i regnet och vagga för mig själv.
    Hur skulle ni göra. Det känns som om alla tycker att jag är fånig. Som tur är min sambo helt på min linje. HAn sa att inte ska hans pojke behöva höra på 113 personer på en lördagskväll. Men jag känner mig ändå fånig. Jag lägger väl lite för mycket fokus på vad andra tycker.
  2. 1
    Hur skulle ni göra? Imorgon har min sambos moster ett stort 60-års kalas. De är en familj som verkligen är högljudda och pratsamma. Nu börjar festen kl.19. Det är samma tis som vår 5-månaders kille börjar gnugga sig i ögonen och ska ha lugn och ro så somnar han kl.20. Så jag vill ju inte gå på festen. Så tittar svärmor lite snett och säger ta med barnvagnen. Nå han sover ju inte på ett ställe fullt med folk. JAg tänker inte stå ute i regnet och vagga för mig själv.
    Hur skulle ni göra. Det känns som om alla tycker att jag är fånig. Som tur är min sambo helt på min linje. HAn sa att inte ska hans pojke behöva höra på 113 personer på en lördagskväll. Men jag känner mig ändå fånig. Jag lägger väl lite för mycket fokus på vad andra tycker.
  3. Lilla Lisa
    #2

    Gör vad ni själva tycker, men

    Jag skulle inte se det som någon anledning att inte gå. Hon fyller 60 år en gång och det gör väl inget om den lille eventuellt skulle hålla sig vaken lite längre? Varför inte försöka gå och om det inte fungerar så gå hem då. Låter nästan mer som om ni inte vill gå och då är det väl ok att skippa.
  4. 2
    Gör vad ni själva tycker, men Jag skulle inte se det som någon anledning att inte gå. Hon fyller 60 år en gång och det gör väl inget om den lille eventuellt skulle hålla sig vaken lite längre? Varför inte försöka gå och om det inte fungerar så gå hem då. Låter nästan mer som om ni inte vill gå och då är det väl ok att skippa.
  5. lilla jag
    #3

    Jag hade gjort så här

    om det är möjligt.

    Skulle följt med en stund och sedan gått hem.
    Annars tycker jag att du ska följa ditt hjärta och stanna hemma..det skulle jag gjort.
  6. 3
    Jag hade gjort så här om det är möjligt.

    Skulle följt med en stund och sedan gått hem.
    Annars tycker jag att du ska följa ditt hjärta och stanna hemma..det skulle jag gjort.
  7. Vimsa
    #4

    Naturligtvis skall ni...

    göra det ni tycker passar er bäst - men om det hade varit jag så hade jag gått på kalaset och haft jättekul förhoppningsvis! Ett litet spädbarn sover gott oavsett var det befinner sig, bara det får uppmärksamhet när det så kräver! Det är betydligt krångligare att gå på stora kalas med större barn!!! Var inte oroliga, det ordnar sig!
  8. 4
    Naturligtvis skall ni... göra det ni tycker passar er bäst - men om det hade varit jag så hade jag gått på kalaset och haft jättekul förhoppningsvis! Ett litet spädbarn sover gott oavsett var det befinner sig, bara det får uppmärksamhet när det så kräver! Det är betydligt krångligare att gå på stora kalas med större barn!!! Var inte oroliga, det ordnar sig!
  9. me
    #5

    Jag tycker

    att du inte ska gå på festen om du inte vill! Det är helt frivilligt och svärmor har inte rätt att titta snett på dig.

    Själv har jag inte haft problem med att mina bebisar ska komma till ro mitt i festen, men alla bebisar är olika och ni har era rutiner. Det måste släktingarna ha förståelse för.
  10. 5
    Jag tycker att du inte ska gå på festen om du inte vill! Det är helt frivilligt och svärmor har inte rätt att titta snett på dig.

    Själv har jag inte haft problem med att mina bebisar ska komma till ro mitt i festen, men alla bebisar är olika och ni har era rutiner. Det måste släktingarna ha förståelse för.
  11. cecilia
    #6

    Alla är olika

    och jag tycker att ni ska göra vad som känns bäst för er.
    Jag tyckte att 0-9 månader var en bra period för just umgänge, för vår dotter hade rätt lätt att \"ställa om rutinerna\" och kunde lätt somna i vagnen eller vara uppe utan att bli gnällig och utan att det påverkade henne nästa dag, däremot tyckte jag att det var mycket svårare när hon var ca 1 år, hon blev övertrött, stirrig, ledsen och var trött nästa dag, så då skar vi ner lite på åtagandena.

    Gör vad du känner är bäst, det får de andra respektera tycker jag.
  12. 6
    Alla är olika och jag tycker att ni ska göra vad som känns bäst för er.
    Jag tyckte att 0-9 månader var en bra period för just umgänge, för vår dotter hade rätt lätt att \"ställa om rutinerna\" och kunde lätt somna i vagnen eller vara uppe utan att bli gnällig och utan att det påverkade henne nästa dag, däremot tyckte jag att det var mycket svårare när hon var ca 1 år, hon blev övertrött, stirrig, ledsen och var trött nästa dag, så då skar vi ner lite på åtagandena.

    Gör vad du känner är bäst, det får de andra respektera tycker jag.
  13. akstolpe
    #7

    det bär av

    Jag har sovit på det under natten. Och vi åker dit. Lillen är vaken så länge han orkar och då åker vi hem. Jag var ju mest rädd att sovrutinerna som nu går som smort skulle rivas upp igen. Blir han arg och det är mycke ljud så åker vi oxå hem. (som ni förstår är jag en hönsig första barnsmor)
  14. 7
    det bär av Jag har sovit på det under natten. Och vi åker dit. Lillen är vaken så länge han orkar och då åker vi hem. Jag var ju mest rädd att sovrutinerna som nu går som smort skulle rivas upp igen. Blir han arg och det är mycke ljud så åker vi oxå hem. (som ni förstår är jag en hönsig första barnsmor)
  15. akstolpe
    #8

    Tack för alla tips

    Man blir lätt inrutad och rädd för omvärlden!
  16. 8
    Tack för alla tips Man blir lätt inrutad och rädd för omvärlden!
  17. då har ni varit där
    #9

    titta in lite snabbt gratulera och gå hem

    att besöka en fest behöver inte innebära
    en långdragen nattsuddarsittning om man har småbarn vilket alla borde förstå
  18. 9
    titta in lite snabbt gratulera och gå hem att besöka en fest behöver inte innebära
    en långdragen nattsuddarsittning om man har småbarn vilket alla borde förstå
  19. Stina
    #10

    Barnvakt?

    Lämna killen till dina föräldrar eller annan barnvakt? Ev kan ju du stanna tills han somnar och åka till festen sen? Så har vi gjort, eller också har vår kille fått sova i vagnen. Funkar jättebra så länge man inte stressar upp sig över det hela. Det märker barnet.

    Klart att svärmor vill att ni är med och firar hennes dag. Det är lite synd om allt annat i livet ska sluta vara viktigt bara för att man får barn tycker jag.
  20. 10
    Barnvakt? Lämna killen till dina föräldrar eller annan barnvakt? Ev kan ju du stanna tills han somnar och åka till festen sen? Så har vi gjort, eller också har vår kille fått sova i vagnen. Funkar jättebra så länge man inte stressar upp sig över det hela. Det märker barnet.

    Klart att svärmor vill att ni är med och firar hennes dag. Det är lite synd om allt annat i livet ska sluta vara viktigt bara för att man får barn tycker jag.
  21. Anna
    #11

    Barnvagn

    Jag skulle ha tagit med barnvagnen och tagit en promenad runt kvarteret så sonen somnade. Nog kan väl en fem månaders sova på en fest? Det finns kanske något sovrum ni kan lägga honom i. Men det är klart ni ska göra som ni vill, ni känner ju er son bäst.
  22. 11
    Barnvagn Jag skulle ha tagit med barnvagnen och tagit en promenad runt kvarteret så sonen somnade. Nog kan väl en fem månaders sova på en fest? Det finns kanske något sovrum ni kan lägga honom i. Men det är klart ni ska göra som ni vill, ni känner ju er son bäst.

Liknande trådar

  1. Hur skulle ni göra?
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 20:35
  2. Hur skulle ni göra?
    By björn22 in forum Separation
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 13:25
  3. Hur skulle ni göra?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 17:06
  4. Vad skulle ni göra med ?
    By Elin med Selma in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 12:22
  5. Hur skulle ni göra?
    By "Lilla Jag" in forum Känsliga snack
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 13:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar